Galaxy Nexus eller vänta?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av NisseVista, 17 dec 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jo, det kommer nog ingen bättre mobil innan Februari. De tillkännager modellerna åtminstone en månad i förväg, och nu har det bara varit rykten om quadcores etc, inget officiellt. Antar att de kommer presentera nästa generation vid MWC i Barcelona i Mars.

Ska också köpa mobil nu, och håller med, SGS2 är riktigt ful. Tom Samsugs budgetmodeller som Ace är snyggare. Ska inte tala om HTC och SEs design som spöar Samsung grovt.
    Men jag vill ha bästa prestandan så det blir en SGS2a. Galaxy Nexus är för stor för mig, och begränsad till 16gb och dålig batteritid är två stora dealbreakers för mig.
    Sen att man kan köpa till ett original extended batteri på 2000mah(om du tycker att den väger för lite tex) är ett stort plus för mig. Och ser lite bättre ut med den på också.

2. NisseVista

NisseVista Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det här med batteritiden är jag faktiskt lite osäker på, jag såg att i Swedroids test såg det dåligt ut och att dem till och med testade tre olika Galaxy Nexus. Men videor som denna Galaxy Nexus Battery Performance - YouTube och omdömen på prisjakt får mig ändå att undra. Det finns liksom bevis både för bra och dålig batteritid. Dock hoppas jag att det kommer ett officiellt batteri på typ 2000 milliampere eller liknande, det hade jag köpt direkt, ingen som har sett något? Dessutom ligger skärmen högt upp på listan över vad som drar batteri så batteritiden borde ju kunna förbättras genom att sänka ljusstyrkan.

Jag förstår inte alla som behöver mer utrymme än 16 GB? Till vad? Jag har fyllt min 32 GB surfplatta med filmer, galet många appar, bilder, musik och dokument men har fortfarande 14 GB ledigt. Då har jag verkligen slösat med plats dessutom kan man ju synka och lagra det mesta på nätet idag i alla fall. Så just lagringsmässigt förstår jag inte, dock förstår jag dem som vill ha det för att flytta filer via minneskort, det är ju onekligen smidigt.

3. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Fast batteritiden är inte enda anledningen jag väljer SGS2 över Nexus. Bättre GPU, mindre format, bättre kamera, externt minne gör sitt till också för min del.
    Angående minne, man kan ALDRIG ha för mkt minne. :)
    Jag har 21 GB på min tablet och jag har alltid ont om plats. Och då har jag itne ens musik på den som jag har på min mobil(kan lätt fylla med 16GB bara musik). Filmer, TV-serier, spel(en SCUMMVM-fil kan ta 1gb), serietidningar, böcker(ok, textböcker tar rätt lite plats) kräver sitt utrymme. Och streama är inte alltid ett alternativ. Du måste ha täckning, det drar mer ström(när batteritid redan är något man värnar om). Att ha filen lokalt är alltid smidigare och går fortare för mig.
    Och sen använder jag ofta luren som lagringsmedia för att flytta filer(fast det kanske går på något sätt med Nexusen ändå?).

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.