Galaxy Nexus eller Xperia S

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av coopdeo, 7 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag tycker snarare det är märkligt att Sony lanserar en mobil med 2.3 samtidigt som andra tillverkare börjat rulla ut ICS.

Last edited: 8 mar 2012
  2. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

För det första så är det inte operatörer som rullar ut ICS utan tillverkarna ;)
    Sedan så finns det väl bara en mobil(HTC Sensation) förutom Nexus serien som har fått ICS från tillverkare idag.
    Och de andra nya lurarna som kommer med ICS ligger ytterligare ett antal veckor bort vilket då troligtvis ligger i samma fas som Xperis S får ICS.

3. coopdeo

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ja, visst är det så. Jag skrev fel. Du tror alltså att Xperia S får ICS den 1:a april när HTC rullar ut sina ICS-lurar? Samsung har skrivit att de kommer rulla ut ICS innan Q1 är slut (alltså 31 mars). Jag tror tyvärr att du är lite för optimistisk. Det finns ingen testversion av ICS som till andra SE-telefoner?

4. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Gällande testversion så har dom släppt både alpha och beta av ICS till arc, ray och neo. Och att släppa en testversion till Xperia S vore ju att ta i eftersom den får en skarp version strax efter rls. Om Xperia S får den 1/4 eller strax därefter är inget som jag vet inte men det lär nog röra sig däromkring. Du känns lite bitter för att SE gjorde bort sig med X10 uppdateringarna men det har hänt lite sedan dess ;)

Sent from my SE Xperia arc using Tapatalk

5. coopdeo

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Inte nog med det - de mjukvarubegränsade digitizern (gick att komma runt genom root) på X10:an för att få Arc-en att verka relativt snabbare etc. Då undrar jag om de gör liknande mjukvarubegränsningar för att få alla efterföljande mobilversioner att verka snabbare.

Hade det varit några garantier på att mobilen fick ICS den 1/4 (eller i dess närhet) så hade jag onekligen övervägt den mer. Nu misstänker jag att Q2 snarare kan vara i slutet av juni. I vilket fall vill jag inte riskera att sitta på en mobil med så gammal hårdvara. Kanske ska jag vänta en månad med att köpa en ny mobil ändå?

6. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Nu ligger Xperia S även efter SGSII som verkar få ICS i mars.

Xperia S presenterades ~10 januari 2012, släpps i mitten av mars med gingerbread
    HTC One presenterades ~27 februari, släpps runt månadsskiftet mars/april med ICS.

HTC Sensation och Samsung Galaxy SII får ICS före Xperia S.

Klart som korvspad att Sony ligger efter, men det är fortfarande en riktigt bra telefon enligt mig. Och jag valde att köpa Sonyn istället för Galaxy Nexus.

7. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 601
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop

Det finns en viss logik, som kanske för den delen inte är försvarbar

Sony ville pumpa ut en enhet innan mässan, medans det andra aktörerna hade tid att vänta
    Sony kanske dessutom hade lite väl mycket att göra i organisationen

SGS2 har ju funnits så länge så att den får före förstår jag. Dom har ju haft den luren i ett år snart att pilla med

8. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Hmm, ja det kan nog mycket väl stämma. Där har du helt klart en poäng. Känslan hos mig som konsument blir ju att Sony haft mer tid än HTC på att fixa det, när det kanske egentligen är så att HTC börjat med sin One-serie före Sony med sin Xperia S. Bara det att Sony skyndade sig att presentera den.

För att citera Yrrol: Tänkte inte på det

Sent from my wifes old iPhone 3GS (waiting for Xperia S) using Tapatalk

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.