Det är ett säljstopp i hela USA, inte bara Kalifornien.
Verkar som att Apple fick igenom ett av fyra patent som de yrkade på att GN bröt mot. Ska vara ett patent riktat mot sökfunktioner i OS'et, dvs kärnfunktioner i Android med Google Search och Voice Search.
Eftersom det är ett tillfälligt säljstopp så kan Samsung fortfarande motbevisa, men tills dem gjort det så får inga GN säljas i USA (iaf inte importeras).
Apple är så sjukt giriga nu alltså, jag irriterar mig riktigt mycket på dem. Det roliga är att deras officiella uttalande låter så här:
"It's no coincidence that Samsung's latest products look a lot like the iPhone and iPad, from the shape of the hardware to the user interface and even the packaging. This kind of blatant copying is wrong and, as we've said many times before, we need to protect Apple's intellectual property when companies steal our ideas."
Jag har haft min GN liggandes bredvid en iPhone många gånger och jag ser inte mycket likheter. Framförallt så tycker jag att man definitivt kan se skillnad mellan vilken som är vilken

Sen att säga att ICS ser ut som iOS är ju bara ****...
Edit: Lite mer information har nu kommit, läs längst ner på denna artikeln:
http://www.theverge.com/2012/6/29/3126934/apple-samsung-judge-bans-galaxy-nexusClick to expand...