Galaxy Note 10.1

Discussion in 'Samsung' started by Oldskool, May 14, 2012.

1. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Nej det finns ingen uppdatering ännu, det fanns en men den har dragits tillbaka då det tydligen har varit en del problem med den.

Noten stödjer 64gb minneskort som den är nu, dock så klarar den bara av FAT 32 men med den nya uppdateringen (som alltså inte är tillgänglig just nu) skal den alltså klara exFAT som i sin tur klarar filer större än 4gb.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

2. Pinnacle

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Det hade varit otroligt trevligt om de anteckningar man gör i S Note synkas mellan telefonen (Note 5.3) och plattan, är det någon som vet om den funktionen finns?

3. henricbarkman

henricbarkman Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Wifi-varianten från Pixmania (deep grey)

Fick hem wifi-varianten som jag beställt från Pixmania i förrgår (4200kr inkl frakt):D. Vad jag förstår importerar de den från Frankrike (endast fransk manual med i paketet), men jag kan inte se att det skulle vara några särskilda (sämre) garantivillkor. Snabb leverans och inga andra problem hittills.

Har inte hunnit använda den så mkt än men den verkar superbra. Några små minus-tecken: lite plastig känsla, men inte så farligt. Får inte riktigt kontroll över pennan, men det är nog en vanesak att lära sig hur man ska hålla den för att få bra flow i skrivande/ritande. Antar att det finns en bättre penna att köpa till, eller att det kommer framöver.

Min flickvän tycker den är underbar.

Just nu vill jag få tag på ett snyggt och bra skin med integrerat stöd (blir tung att hålla efter ett tag, som alla plattor i stort sett). Men har inte hittat ngt än. Vågar mig nog inte på att köpa ett Tab-fodral eftersom någon skrev att Note:n är en centimeter bredare. Fler tips på skins än de som redan givits här emottages tacksamt!

4. henricbarkman

MINA ENHETER

Tills vidare kanske man kan använda Skitch tillsammans med Evernote?

Pinnacle likes this.
  5. Pinnacle

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Tack för tipset, jag installerade en app som heter Dropsync på både plattan och mobilen och valde att synka "S Note" mappen som ligger under "/sdcard/S Note".

Det går att ställa in hur ofta filerna ska synkas, vid vilken batteriprocent synken skall slås av, om man bara vill synka över WiFi eller både över WiFi och 3G och en massa annat. Med betalversionen av Dropsync går det bl.a. att synka fler mappar.

Jag backar redan automatiskt upp mina bilder till Dropbox (man får 50GB "gratis" när man köper plattan, det tar några dock dagar innan dessa 50GB aktiveras så ha lite tålamod när ni väl har kört Dropbox setupen första gången) och nu även S Note anteckningar/bilder.

Hoppas inte nu att Dropsync slukar en massa batteri, men enligt de omdömen som appen har fått så verkar inte det vara ett problem.

6. Pinnacle

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Välkommen i "gänget", grattis till ett bra val och vad kul att även din flickvän gillar den (min fru använder den också ibland och verkar gilla den, jag försöker även få henne att använda den på jobbet då hon tar mötesanteckningar).

Vad gäller ett case med integrerat stöd så fanns det ett Samsung Original Pocket Diary case till salu på eBay i Tyskland, just detta är dock redan sålt men det bör dyka upp fler på eBay och förhoppningsvis relativt snart även i butik här i Sverige.

I början på denna video på Youtube kan du se Samsungs Diary Case på en Note 10.1

Som jag nämnt tidigare i ett inlägg så kör jag just nu bara med en enkel väska, jag har även beställt ett skärmskydd från ClearPlex (detta skall vara ett av de bättre enligt en tråd på XDA) som bör komma vilken dag som helst.

Last edited: Aug 30, 2012
    henricbarkman likes this.
  7. sgtSmittohärd

sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Vad roligt med 50GB extra det hade jag ingen aning om, har redan 77GB + 50GB jag får för att ha skaffat plattan, trevlans! Om bara skiten kunde dyka upp på posten nån gång. Det här med att vänta har man inte blivit bättre på med åldern :P

8. Thomas

Thomas Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för tipset. Jag beställde ett likadant bara för att ha nåt som skyddar den i väntan på nåt bättre. Beställde även ett sånt här som jag hoppas kommer få den att se riktigt slim ut :-)

http://www.youtube.com/watch?v=TF4bprFUwdE

9. henricbarkman

MINA ENHETER

Just det, och de medföljande hörlurarna är kassa (sämre än de jag fick med till SII-telefonen), men antar att det inte är ngt avgörande för ngn.

Tack för alla case-tips. De ser mkt bra ut!

10. Thomas

Thomas Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Noten från Komplett kommit! Det var den mörkgråa och det var 3G-modellen, så jag är nöjd! Står på laddning just nu :-)

11. sgtSmittohärd

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    När beställde du? Jag beställde min i tisdags från komplett och den har fortfarande status "Elektronisk förhandsinformation har mottagits".

har köpt en jäkla massa datornkomponenter av komplett och så här segt har det aldrig gått

12. Thomas

Thomas Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag beställde i förrgår (tisdags).

13. sgtSmittohärd

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Konstigt da, min har väl hamnat i Polen. Jaja den dyker väl upp så småningom!:P

14. Thomas

Thomas Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmm... jag får inte datatrafiken att fungera via 3G. Har operatören Tre. Hur fungerar det för er?

Mvh... /Thomas

15. Pinnacle

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Inga som helst problem för mig, jag har dock Telenor.

16. Thomas

Thomas Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Om nån har Tre som operatör får ni gärna dela med er av APN-inställningarna.

17. Pinnacle

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jag kan dela med mig av dessa trots att jag inte har Tre då inställningarna finns på Tres hemsida. ;)

Last edited: Aug 31, 2012
  18. Thomas

Thomas Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fungerade inte så jag ringde Tres support och efter en timmes försök fungerar det fortfarande inte :-( Funderar på att returnera plattan.

19. nomad

nomad Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

I´m in the club :D
    Ok, nästan iaf. Har precis beställt min Deep Grey hos expert som har den i lager(5490sek), så borde får den i början på nästa vecka. :D

Nu måste jag bara sälja min stora dator för att få tillbaks lite cash :/

PS. Om det är någon som bor kring Halmstad så verkar en butik som heter Åkervalls ha den i lager, butiken ligger i Ljungby.

Last edited: Aug 31, 2012
  20. Thomas

Thomas Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Dra åt helvete... Nu funkar det!! :teeth:

Jag ringde Samsung-supporten istället och vi listade ut att det var fel "APN-typ" i åtkomstpunkten (inställn->trådlöst & nätverk->fler inställn->mobila nätverk->åtkomstpunktsnamn...). Jag ändrade värdet till default, mms, supl och nu funkar det!! Om jag får gissa så misstänker jag att det är en bugg i Samsungs förinställda APN-inställningar... det här skall ju bara fungera utan att manuellt behöva gå in och ändra på inställningarna.

Mvh... /Thomas