Galaxy Note 10.1

Discussion in 'Samsung' started by Oldskool, May 14, 2012.

1. NaxoS

NaxoS Youth Droid Medlem

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
  2. nomad

nomad Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

ok, ok...nu när det börjar närma sig är det väl dags för den viktigaste diskussionen:

Ska ni ha en vit eller grå? :P

Själv lutar jag åt vit...inte för att det är så jäkla snyggt, men när note10.1 visades första gången såg den grå helt för jävlig ut efter en stunds tallande med flottiga fingrar. Visst vitt är ju en potentiell smutsmagnet, men jag tar det any day framför ett evigt gnidande för att få bort irriterande fingeravtryck.(kommer vara nog av det på skärmen).

PS. Finns det nån anledning att INTE köra på en 3G modell om de kostar samma??
    PS2. Kollar på samsungs event för Note10.1 just nu; http://global.samsungtomorrow.com/?p=17286

Last edited: Aug 15, 2012
  3. Mr-F

Mr-F Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Jag har som redan ovan nämnt beställt en svart med 3G.

PS. Filmen i länken verkar inte fungera...

4. CEdlund

CEdlund Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som hört när wifi varianten kommer till Sverige?

5. nomad

nomad Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej, ser att du svarade 18.18..eventet var nog redan slut då, men de skulle lägga ut on-demand versionen senare så lär ju komma på youtube och engadget o lite så...engadget har sin review ute nu också.

En sak som kom fram bättre under eventet än tidigare var vilka appar som verkar fungera med multi screen funktionen: de jag kommer ihåg är polaris office, internet browser, s note, videospelaren och bildgalleri...tidigare har jag bara sett att videospelaren, snote och browsern var kompatibla...men skönt att bildgalleriet också funkar. Då kan man ha ett fotoreferens uppe samtidigt som man skissar i snote. :D
    Önskar bara man kunde köra den där "window-in-window" funktionen med galleriet också o inte bara videospelaren.

1024 nivåers tryckkänslighet är crazy...tidigare TabletPCs har vait begränsade till 256, min wacomplatta tror jag bara har 512...1024 är prolevel...hoppas bara man kan dra nytta av det också.

Jaghade börjat tappa lite pepp för att den dröjde så, men nu är jag defenitivt på igen :D

Nån som har nån länk till snygga case som passar??(med bilder alltså...alla jag hittar är utan bilder och verkar osäkert om de är gjorda för Note10.1 eller tab10.1)
    EDIT; nvm, http://www.engadget.com/2012/08/15/galaxy-note-10-1-cases-keyboard-dock/

Last edited: Aug 15, 2012
  6. Mr-F

Mr-F Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Last edited: Aug 16, 2012
  7. paddde

paddde Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har beställt en Note 10.1 vit ;-)

Men jag undrar vad nio tycker om den i jämförelse med ASUS Infinity?

8. nomad

nomad Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Såhär, jag skulle gärna ta vissa saker från Infinity och sätta in i Note och vice versa, men om man tar alla plus och minus och "jämnar ut" så tippar jag på att de flesta tablets i samma generation(och prisklass) är ungefär likvärdiga.
    Note10.1 är absolut inte en perfekt produkt, men om man som jag behöver den bästa pennlösning som finns i tablets för närvarande, så har Note10.1 ingen konkurrens.
    Visst det finns sjyssta 3:e parts lösningar, men sanningen är att just nu finns inget som slår Wacom när det gäller precision och stabilitet.

Jag tror att det vore smart av Samsung att satsa hårt på det här segmentet, så kommer Note10.1 v2 eller v3 vara allt jag behöver i datorväg.
    Grejjen är att tills dess är "riktiga" datorer i kapp i fråga om mobilitet så då kommer jag troligtvis välja en "tablet" som kör fullversions Windows(med riktiga program). Redan i år kommer ju Surface PRO som verkar vara en stark kandidat.
    Och Samsung själva har ju sin Slate.

9. paddde

paddde Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Men om man ser endast på Samsung Note 10.1 tableten och tittar på videos som The Verge har gjort så laggar den i de delars om den står för "Multitasking och S-Pen ritande" och dessutom är upplösningen och skärmen sämre än Infinity... Är lite tveksam om jag kommer använda pennan om det blir för irriterande med laggandet??

10. nomad

nomad Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Sant, men det där måste testas mer för i Engadgets test vekar allt flyta på fint.

All in all så är jag inte överväldigad, men känns ändå som bästa alternativet för mig just nu eftersom jag till största delen villha en tablet för att skissa ner ideer som jag idag gör med papper och penna.

paddde likes this.
  11. Mr-F

Mr-F Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Vissa sidor har väldigt tidiga exemplar som dom testar. Behöver inte vara den som nu säljs med 1,4 Quad Core & 2 GB Ram.

Oldskool and paddde like this.
  12. paddde

paddde Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Sant, jag hoppas det. För jag vill verkligen ha den. Ånda nackdelens om jag kan tycka är skärmupplösningen, med tanke på att de vill rikta sig till grafiker och designers... Men det kliar i fingrarna skall bli intressant att se när jag får hem den.

Enligt Cyberphoto skall de få in den vita idag... men vi får se om det stämmer.

13. Mr-F

Mr-F Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Har beställt en Svart från Cyberphoto, så jag hoppas få mitt ex under nästa vecka. Hoppas den har samma mått som Galaxy Tab 10.1 (1 & 2), för då bör tillbehör som fodral m.m. passa.

14. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Det verkar som att den börjar dyka upp i några butiker enligt prisjakt, någon som vet om det finns någon butik i Stockholm med omnejd som har den inne på lager?

Jag vill gärna ha den innan helgen så att jag har något att leka med... ;-)

Edit: Nu har jag också beställt en från CyberPhoto och jag måste säga att de är otroligt snabba, max 30 minuter efter att jag hade lagt ordern var den packad och klar för posten att hämta.

Dock är det fredagseftermiddag nu och jag gissar att paketet går med posten först på måndag.
    Jag vet i alla fall vad jag ska göra på tisdag kväll! ;-)

Edit 2: Paketet är faktiskt redan med posten, så jag bör ha min platta redan på måndag (om inte posten klantar till det på något sätt). Galet snabbt packat och skickat från CyberPhoto!

Last edited: Aug 17, 2012
  15. Mr-F

Mr-F Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Grattis!!! Du får höra av dej när du testat. Dock verkar endast den vita kommit in denna vecka. Den svarta verkar komma först nästa vecka.

Det var väl en vit du beställde?

16. Pinnacle

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jepp, jag beställde den vita. :-)

Den är fortfarande kvar i Umeå, men posten har ju hela helgen på sig och det bör de väl fixa tycker jag. :what:

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

17. nomad

nomad Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Damn, jag måste vänta eftersom jag är för nervös för att köpa utan att pilla lite på den i butik först :/

18. Pinnacle

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Den ska enligt Samsung Sverige börja komma till butikerna runt om i landet nästa vecka, den finns dock redan inne på ett flertal butiker enligt prisjakt.nu. Kolla om du har någon butik i närheten som har den inne.

Jag slog till baserat på mina tidigare erfarenheter med mobilen Samsung Galaxy Note och efter att ha kikat på ett gäng videos på Youtube och läst tester på nätet.

Jag hade faktiskt tänkt att beställa en från Negrielectronics i USA redan förra veckan men visste inte säkert om garantin skulle gälla här hemma i Sverige, priset var ungefär detsamma och jag valde därför att vänta lite.

För er som har beställt och vill längta ännu mer samt för er som bara är nyfikna, kolla in denna app - https://play.google.com/store/apps/details?id=kr.co.samsung.galexy.note10

Edit: "Online"-manual - http://downloadcenter.samsung.com/c...ng_Icecream_English_120803_PC/start_here.html

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Last edited: Aug 18, 2012
  19. paddde

paddde Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma här, den kommer nog på måndag så d blir nog en sömnlös natt till tisdagen... ;-)

20. Mr-F

Mr-F Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Ropa upp er här när vi fått era plattor.