Galaxy Note 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av Oldskool, 14 maj 2012.

1. Dunderklump

Dunderklump Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min hemma sen fredags :-)
    Otroligt nöjd än så länge! Funkar väldigt bra att skriva anteckningar med, har inte lyckats importera pdfer i S Note än då appen kraschar men hoppas det fixas snart.
    Kno är även inte förinstallerat som man läst i min och hittar inte hur jag kan få tag på den annan väg, vilket jag är lite besviken över då skulle vara bra att ha kurslitteratur i plattan också. Men kanske jag som inte var tillräckligt påläst om skandinaviska versionen.

2. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    "Kno är även inte förinstallerat" - Vad är kno? o_O

3. tjuren

tjuren Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Telenor, Mobilebeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor, Mobilebeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Telefon 2:
    Apple Iphone 4
    Platta:
    Ipad Pro 9.7 4g 128gb
    Platta 2:
    Ipad Air 2
  4. Mr-F

Mr-F Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Kul att höra. Jag antar att det är den vita med 16 gb & 3g...

5. frenil941

frenil941 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag är sååå nära på att inskaffa en. La en beställning på en Ipad 3 men avbröt den då jag fick se att denna skulle komma om ett par dagar. Men en grej hindrar mig från att beställa nu direkt...SKÄRMEN?? Har läst massor som säger att man bör avstå från att köpa den för upplösningen är kass. Alltså, när är det man skulle kunna märka pixlar? Om man zoomar in väldigt mycket kan jag tänka mig. Men vid vanligt läsande och liknande bör det inte vara ett problem?

6. Pinnacle

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Det där är en smaksak, vill du ha en skärm utan pixlar så ska du välja en platta med en högupplöst skärm som t.ex. nya iPad.

Jag beställde en Note eftersom jag gillar Android mycket bättre än iOS plus att jag är grymt nöjd med min Note (telefonen alltså).

7. frenil941

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Men har du märkt det något? Kvaliten på text får verkligen inte vara dålig då jag kommer använda den till studierna där det är liten och mycket text.

Android <3

Last edited: 19 aug 2012
  8. Pinnacle

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Tyvärr ligger min fortfarande hos posten i Umeå (de har nog semester fortfarande), men jag hoppas att jag får den under tisdagen och kan då återkomma med en personlig reflektion över skärpan i skärmen.

9. Dunderklump

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan säga att jag inte har några problem med skärpa på skärmen. Var väldigt orolig över upplösningen innan också men visade sig vara ett intetproblem för mig iaf:-)
    Tab 2 10.1 har väl samma skärm? Isf kan väl traska till närmsta affär och kolla in den?

10. frenil941

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Om någon här fått hem sin får ni gärna skriva vad ni tycker om skärmen :)

11. Oldskool

Oldskool Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Det är absolut inga problem. Om upplösningen på den här är kass, så är ipad1 & 2 urusla i så fall. Lägg märke till att det är riktig RGB-matris här, vilket ökar skärpan jämfört med dem som bara kör på max antal pixlar. Den här telefonen är superbra i många avseenden, så att upplösningen bara är "bra", inte super, gör bara att det är en svagare punkt, men absolut inte ett problem. Fundera på om du är intresserad av att få en surfplatta med marknadens bästa penn-stöd. Om svaret är ja, så är det här plattan för dig. Att den har superbra prestanda är bara ett plus.

Last edited: 19 aug 2012
  12. Oldskool

Oldskool Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag undrar om någon av er som fått den tidigt kunde skriva några rader:
    1) Allmänna intryck, kortfattat.
    2) Skärm är "omdiskuterad", vad tycker ni om den ? Bra intensiva färger ? Bra svärta etc.
    3) Är pennan skön att skriva med, funkar det bra, eller laggar det ? Funkar skrivstil->text omvandlingen bra ?
    4) En lista över förinstallerade appar som inte är google-standard hade varit intressant.

Mvh Oldskool

13. Dunderklump

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1) min första tablet men den känns snabb, bra storlek och hittills är jag nöjd med antecknigsmöjligheterna som var anledningen till att denna platta intresserade mig.
    2) kort och gott tycker jag skärmen är bra, mycket sällan jag märker av relativt låga upplösningen tycker jag men det är väl väldigt personlig sak också från hur man använder plattan till hur bra ens syn är:-P
    3) Pennan funkar bra, det är liten delay när man skriver men det är kort vanesak känns det som, går fortfarande bra att skriva saker snabbt och känns godkänt naturligt tycker jag.
    Största problemet jag har med den är knappen, kommer åt den lite då och då och när man kommer åt den skriver den inte samtidigt, så skriften kan avbrytas när man råkar komma åt den vilket är lite störande. Man måste helt enkelt tänka på hur man håller pennan och se till att man håller rätt innan man börjar skriva.
    Men jag är nöjd ändå måste jag tillägga!
    4) orkar inte skriva sådan nu på kvällen, kanske annan dag:-P

14. nomad

nomad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ang. storleken. Enligt Samsungs sida är Note10.1 aningen större än både tab och tab2 ...om den ändå går att pressa in i deras tillbehör vet jag ej :D

Ang. skärmupplösning. Jag har haft en gammal Asus eee netbook i fler år nu och har aldrig haft några problem med 1024*600 upplösningen i dess 10" skärm...och den lär vara betydligt sämre än notens...Det här med upplösning har blivit en oproportionelig sak sen ipad fick sin "retina". Visst det finns tillfällen där det är bättre, men på det stora hela tvivlar jag på att jag kommer behöva den upplösningen. Tills den har funnits några år förstås och man blivit så van att notens lilla 1280*800 ser ut som skräp i jämförelse...men det beror mer på att man då blivit så van vid bättre.

Ang. KNo så skulle jag tippa på att det är en amerikansk grej, då studentmarknaden där är enorm.

Nu önskar jag att jag hade förbeställt min vita på cyberphoto redan i början på sommaren :( jaja sent ska syndaren vakna.

Last edited: 20 aug 2012
  15. nomad

nomad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

16. Pinnacle

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Märkligt, länken fungerar utan problem för mig och tar mig till Google Play och en app som heter "GALAXY Note 10.1 User’s Digest" med följande beskrivning:

If you want to use the Galaxy Note 10.1 more effectively, Download the free interactive “User’s Digest” to learn how to enjoy smart all the amazing features in your Samsung GALAXY Note 10.1. This application aims to provide helpful instructions for a variety of Galaxy Note 10.1 functions and features.

Chapter 1. How to set up
    : Basic set up guide
    Chapter 2. S Pen
    : S Pen input function Introduction.
    Chapter 3. S Note
    : Basic guide & tips on how to make your S Note
    with S Pen.
    : Introduction of Shape Match & Formula Match
    Chapter 4. Multiscreen
    : What is Multiscreen?,
    : How to enjoy the Multiscreen for your easy
    multitasking
    Chapter 5. Multimedia
    : Introduction of Pop up play, Live thumbnail,
    Chapter preview & Music square
    Chapter 6. Photoshop ® Touch
    : What is the Photoshop ® Touch & how to use it.
    Chapter 7. Optimized Apps
    : S Pen Optimized Apps Introduction
    Chapter 8. Services
    : Samsung Service Introduction
    Samsung, and its directors, employees, agents, representatives, suppliers, partners and content providers do not warrant the following list.
    - The service will be secure or available at any particular time or location.
    - Any defects or errors will be corrected.
    - Any content or software available at or through the service is free of viruses or other harmful components.
    - The results of using the service will meet your requirements.
    - Your use of the application, service, content and add-to link is solely at your own risk.
    - Some regions / countries do not allow limitations on implied warranties, so the above limitations may not apply to you.

Med andra ord en slags manual, ett måste att ladda ner på min Note 10.1 så snart jag får den (under transport nu enligt posten :neutral:).

nomad gillar detta.
  17. nomad

nomad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

coolt, tackar :)

18. Pinnacle

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Wohoo, fick precis ett SMS från Posten om att jag har ett paket att hämta ut på Hemköp... Undra var det kan vara... ;-)

19. Mr-F

Mr-F Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Jag har aldrig haft en surfplatta, men äger en Samsung Galaxy Note (mobiltelefon). Den har haft problem med sin skärm vid mörka partier i bilder eller filmer. Men från vad jag hört ska det bara gälla den modellen.

Jag har själv beställt en Note 10.1. Om någon som fått sin kan testa och bekräfta hur skärmen fungerar i mörka partier när ni kolla på bilder och filmer & bekräfta hur det fungerar, skulle det vara kanon. Om någon har den vanliga Note, får ni gärna lägga in en jämförelse.

Last edited: 20 aug 2012
  20. frenil941

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hur är det med 3g? Har den fullt stöd för 3g? Tyckte jag läste att den bara har stöd för den under 3g, vad det nu heter...