Galaxy Note 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av Oldskool, 14 maj 2012.

1. Jojun

Jojun Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Antar att ni redan har tagit upp denna fråga tidigare i tråden, men vad har ni för skal till era plattor? Fungerar det med skalen till de andra Samsung plattorna? Att få ut pennan och sånt.

2. Dundrettomten

Dundrettomten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vad finns för anslutningsmöjligheter till en dator förutom usbkabel? Vad jag tänker på är om det går att använda den som en skrivplatta till en PC? Denna 30-pin connector, hur funkar den?

Idag har jag ett något tjorvigt projekt från Mighty Pocket (Android Screen Capture) som funkar på min gamla Note men det skulle vara bekvämt att ha en direktdump av skärmen till datorn.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

3. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Då du verkar vara relativt ny här på forumet så föreslår jag att du börjar med att läsa detta inlägg, speciellt punkt 2 är ganska relevant i detta sammanhang.

Om du nu antar att frågan redan diskuterats tidigare, varför posta den ytterligare en gång utan att först ha läst igenom tråden?

I vilket fall som helst så har du rätt, vi har diskuterat en del vad gäller skal och fodral till plattan och eftersom den är så pass ny som den är så finns det inte så mycket som är specialgjort för just Note 10.1, i alla fall inte i butik.

Här kan du hitta ett inlägg från mig gällande skal/väskor/fodral.

Här hittar du ett inlägg från Mr-F i samma ämne.

Givetvis har du rätt att ställa frågor om det är något du undrar över och med stor sannolikhet kommer du även att få svar på din fråga (precis som denna gång), men att börja ditt inlägg med "Antar att ni redan har tagit upp denna fråga tidigare i tråden" är kanske ingen jättebra ide och i alla fall jag tolkar det som "Jag är lite för lat för att läsa igenom hela tråden och låter någon annan stackare göra det åt mig!".

Last edited: 23 aug 2012
  4. Pinnacle

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Nu har jag hunnit testa fjärrkontrollappen lite mer och jag anser att just den medföljande appen måste utvecklas ganska mycket mer innan den blir riktigt användbar.

Det gick inte ens att kontrollera min digitaltvbox från Samsung (!), vilket innebär att jag måste använda ytterligare en fjärrkontroll om jag vill titta på TV och eftersom jag redan har en Logitech Harmony One som är programmerar och klar enligt mina önskemål så känner jag mig rätt nöjd.

Det gick att kontrollera min "gamla" Pioneerplasma samt min hembioreciever med den, har inte testat min "gamla" DVD från Pioneer men jag förutsätter att det går utan större problem.

De största problemet är mest troligt att deras databas behöver uppdateras för att stödja lite nyare apparater, sen är gränssnittet inte det snyggaste direkt men det där är ju en smaksak.

Slutligen så finns det några andra fjärrkontrollappar på Play Store och de från TouchSquid verkar vara bra, i alla fall baserat på de omdömen som är lämnade. Hade jag inte redan haft en Harmony One (som jag för övrigt är otroligt nöjd med) så hade jag absolut kunnat tänka mig att betala några hundralappar för att "komplettera" plattan och få en schysst universalfjärr.

5. henricbarkman

henricbarkman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bra tråd!

Är "svart" samma som "grå", eller finns det (eller kommer att komma) en helsvart variant? Någon som vet?

Jag väntar på wifi-modellen. Någon som vet när den kan tänkas komma? Ser att den finns inne på lager på pixmania (http://www.pixmania.se/se/se/12731092/art/samsung/galaxy-note-10-1-wifi-16.html?srcid=910&CodePromo=oui) men då är den väl importerad antar jag? Vad är egentligen nackdelarna med det? Hur gör man om man skulle behöva skicka in den för reparation i så fall?

6. MathiasM

MathiasM Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
  7. dubbe

dubbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Iphone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 6
    Telefon 2:
    Google Nexus 4
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Jag har köpt någon kamera och så ifrån de och aldrig blivit besviken... men jag har alltid handlat på faktura. Just in case...

henricbarkman gillar detta.
  8. Mr-F

Mr-F Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Den svarta är den samma som grå "deep grey". Wifi modellen vet jag inte om den släpps i Sverige.

9. nomad

nomad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Var inne och klämde på Wifi-modellen idag. På Phonehouse, dock frågade jag inte om de hade den på lager eller om det bara var demoversion de hade som enbart wifi.

Blev mäkta förvånad när jag åkte runt till olika butiker idag. INGEN hade Note10.1 eller ens hade planer på att ta in den i lager :S förutom Phone house då, men jag gick därifrån när gubben konstant blandade ihop den med tab2.

Är det så litet intresse för surfplattor(förutom ipad) att inte ens de stora kedjorna tar in i onödan? Det påstod iaf Expertgubben jag pratade med.

Jaja, har ändå ändrat mig nu och vill ha en grå istället så får vänta åtminstone tills nästa vecka.

En grej som gladde mig när jag kände på den. Den känns inte alls plastig och billig som vissa reviewers påstår. Tyckte tvärtom den har en rätt lyxig känsla(trots att jag tycker Samsungs nuvarande design är riktigt ful)

Enda jag inte riktigt gillade var att man inte kan luta pennan mer än ca 45grader. Inga problem när man skriver eller tecknar detaljerade saker, men när jag skissar vill jag ibland hålla pennan friare och liksom "skrubba" den över papperet, något som alltså inte går att göra här.

Hann inte testa supermycket, men jag hittade ingen möjlighet att ändra opacitet när man målar i S Note. Alltså så man kan måla genomskinligt. Hittade heller ingen möjliget att måla i lager där.
    Visst jag kommer använda andra appar för att måla troligtvis, men jag gillar känslan i S Note så hade varit fint om jag kunde måla en del där också.

Ang: Pixmaia så har jag handlat där, dock för flera år sedan, en kamera. Har alltid tänkt på dem som en stor, bra, billig och seriös site, så jag har inte ens tänkt på att man inte får svenska prylar :S
    Inga problem med min kamera iaf, men kanske blir annorlunda med tablet?? Eller ställer den in sig på rätt land när man kör igång den första gången?

10. henricbarkman

henricbarkman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu är den iaf beställd så får se hur det går :-). Ska försöka se till att återkomma när jag fått den vilket bör vara mitten på nästa vecka. Hör ni inget så kan ni räkna med att allt gått fint.

11. sethakan

sethakan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tack,det var precis det jag ville veta. Denna funktionen är inte anledningen till att jag köper noten, jag ser det mer som en trevlig bonus:)

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

12. Dundrettomten

Dundrettomten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Citerar mig själv och gör ett nytt försök...

Alltså denna tablet har ju en av sina absolut stora faciliteter just med sin S-penna! Nu har jag i denna tråden knappt sett någon på 18 sidor som uppmärksammat just det? Tvärtom skrivs det om att denna knappt kommer att komma till användning. Finns det någon som kan kommentera just den funktionen och då speciellt den fråga jag ställde ovan? Jag är sugen på att köpa och då framförallt för att använda i jobbet.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

13. Pinnacle

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    En liten uppdatering gällande detta (ladda plattan via datorns USB-port).

Faktum är att plattan laddas via USB-uttaget på datorn trots att det är ett rött kryss över batteriikonen, min tidigare iakttagelse var således felaktig. :o

Last edited: 24 aug 2012
  14. Pinnacle

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jag har endast använt pennan till att skriva lite anteckningar och rita lite i S Note, testade Adobe PS Touch (som följer med) lite snabbt och just det programmet är riktigt schysst om man vill redigera sina fotografier.

Tyvärr vet jag inte om det går att koppla plattan till en dator och använda den som en skrivplatta, har du testat att ställa samma fråga på XDA?
    Om funktionen inte finns idag så är det väl inte helt omöjligt att någon duktig programmerare kommer att fixa detta i framtiden (om intresset är stort nog).

Edit: Glömde att ett mycket trevlig och användbart sätt att använda pennan på är att ta skärmdumpar och redigera dessa (lägga till text, "sudda" bort saker som du inte vill visa på diverse forum, och så vidare). Håller du inne knappen på pennan och trycker den mot skärmen i 2 sekunder så tar du en skärmdump som direkt öppnas upp för redigering, mycket användbart och något som jag själv använder i stort sett flera gånger om dagen.

15. Pinnacle

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Beställde precis ett skärmskydd från Clearplex, enligt en tråd på XDA skall detta vara ett av de bättre till oss som Notar... :-)

Edit: Jag kommer givetvis att rapportera tillbaka när jag har fått skyddet och använt det ett tag...:-)

16. Mr-F

Mr-F Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Så den laddar, oavsätt anslutning?
    Tyckte du sa att det stod i manualen att den inte gick att ladda så.

17. Pinnacle

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Ja det verkar som att manualen har fel på den punkten, detta är även bekräftat i en tråd på XDA.

18. V1King

V1King Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är väldigt nyfiken på plattan, finns det någon fysisk butik som fått in den så man kan klämma lite på den innan man bestämmer sig?

Sent from my HUAWEI OsiMood MediaPad using Tapatalk 2

19. Pinnacle

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Det beror lite på vart du bor, titta på prisjakt.nu om någon butik i närheten har den inne.

V1King gillar detta.
  20. V1King

V1King Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bor i gbg, verkar inte finnas någon butik som har den inne där enligt PJ.

Sent from my HUAWEI OsiMood MediaPad using Tapatalk 2