Nu har jag hunnit testa fjärrkontrollappen lite mer och jag anser att just den medföljande appen måste utvecklas ganska mycket mer innan den blir riktigt användbar.
Det gick inte ens att kontrollera min digitaltvbox från Samsung (!), vilket innebär att jag måste använda ytterligare en fjärrkontroll om jag vill titta på TV och eftersom jag redan har en Logitech Harmony One som är programmerar och klar enligt mina önskemål så känner jag mig rätt nöjd.
Det gick att kontrollera min "gamla" Pioneerplasma samt min hembioreciever med den, har inte testat min "gamla" DVD från Pioneer men jag förutsätter att det går utan större problem.
De största problemet är mest troligt att deras databas behöver uppdateras för att stödja lite nyare apparater, sen är gränssnittet inte det snyggaste direkt men det där är ju en smaksak.
Slutligen så finns det några andra fjärrkontrollappar på Play Store och de från
TouchSquid verkar vara bra, i alla fall baserat på de omdömen som är lämnade. Hade jag inte redan haft en Harmony One (som jag för övrigt är otroligt nöjd med) så hade jag absolut kunnat tänka mig att betala några hundralappar för att "komplettera" plattan och få en schysst universalfjärr.
Click to expand...