Diskussion: Galaxy Note: din +/- lista!

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av brodiniozo, 4 dec 2011.

1. Cally

Cally Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Testat en del med iPhone originallurar, som inte heller är någon hit, och ljudnivån blev bättre.

Vipan gillar detta.
  2. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag vet inte om det ska vara så, men om ni kikar tex på XDA dev appen, och scrollar genom inläggen, så blir skärmen svagt rosatintade under scrollandet, och grön när man inte scrollar. Nån som kan confirma?

Jag har också den gradiant fulheten, men som jag föstått det har det med färgdjupet att göra, och kommer fixas i ICS.

3. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

OK, 1v intensiv användning av Note ger följande slutsats!

Plus
    -Den känns som en kvalitéprodukt, särskilt skärmen och knapparna.
    -Formatet, först hatade jag att den är så stor... nu vill man inte ha något mindre!
    -Skärmen är så fantastisk som alla säger, både upplösning, svärta, färger osv. Dock störde jag mig duktigt på pentile... men som någon sade, man vänjer sig snabbt och nu ser inte kritiska jag det alls längre.
    -Högtalaren prestera bra för filmklipp, spel eller bara lite streamad musik. Det låter heeeelt ok!
    -Samtalskvalitén är en annan sak jag alltid gnäller om, men här är det klockren! Bra jobbat Samsung, riktigt bra ljudkvalite och ljudstyrka utan eko, burkighet osv både hos mig och den jag pratar med.
    -SAR värdet är lågt sett till konkurrenterna.
    -Homeknapp är något jag verkligen gillar, att den är fysisk alltså. Jag petar bara på den så vaknar luren. Behöver inte göra någon annan ansträngning för att slå på en sidoknapp som vissa andra lurar kräver.
    -Snabb är den, riktigt snabb... dock inte samma flyt som i S2:an jag hade.
    -Liksom S2:an, riktigt vass och bra kamera för både bild och videoinsp.
    -Batteriet håller åtminstone 1 dag, då använder jag luren mycket.
    -Kortläsare.

Minus
    - Halkig som bara den men det löste jag med detta skal med gummikänsla som sitter som gjutet på luren och i händerna. Back Cover Galaxy Note Black - Skydda din Samsung Galaxy Note mot repor och stötar med detta tonade svarta bakskalet med
    - Inte alla appar har stöd för den ännu, antar att det är för att den är såpass ny. Jag testkör frivilligt APK:er jag får från Fring, Förhoppningsvis ska kamerorna fungera snart.
    -Nästa gång jag köper byxor behöver jag tänka på att köpa med minst normalstora fickor. :)

4. Mrckgh

Mrckgh Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den fösta riktiga Smart Phonen. Termen Smart Phone har funnits länge men inte föns nu så känns det som en telefon och handdator som inte känns alment förstånds handikappad

++ 1280x800 på ögon vänliga 5,3"
    ++ surf upplevelsen in och ut zoomningar behövs sällan
    + prestandan CPU GPU RAM mm
    + batteri storleken
    + SD slot

= kameran är klart bättre än genomsnittet men hade de gjort Noten lite tjockare så hade både kameran och batteritiden varit ännu bättre

- Power knappens placering föredragit den på kortsidorna i hörnet
    ½- pentile skärmen märks av vid gråa bakgrunder och bilder med visa nyans övergångar
    ½- De yttre måtten och särskilt den glatta ytan, telen kan glida ur handen
    ½- hemknappen kunde väl varit som de andra 2 touch så man slapp trycka fysiskt
    ½- ladd-tiden

Övrigt
    mobilen vill inte gå i USB 2 förmodligen någon drivrutin som spökar

Slutsats
    Är riktigt nöjd med handdatorn/mobilen den har alla de grund krav jag kräver. Det känns inte som det är några större kompromisser som "den är riktigt bra men synd att den saknar..."

Last edited: 27 dec 2011
  5. OakNinja

OakNinja Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kul att det blev bra! Visst vägde fördelarna över nackdelarna?

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

fan vad sugen jag blir på denna nu...

jag har suttit och velat mellan sgs2 och galaxy nexus men nu blir jag alldels för villrådig :(

7. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Det enda negativa är egentligen att du kommer aldrig kunna ha en "vanlig" mobil igen, då dem känns som små leksaker :-)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det enda jag ser som negativt är GB och samsungs stockrom men det går ju att lösa såklart ;)

9. tosanen

tosanen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ladda ner Grafitti på Market :-)

10. tosanen

tosanen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Plus
    + Stor skärm
    + Penna på touch skärm(!)
    + Android

Minus
    - Android
    - Lurpluggarna ramlar ur min öron hela tiden. Hittar inga alernativ med "gamla" typen av pluggar (som iPhones..)
    - Wifi koppar av hela tiden och startar när jag närmar mig mitt Wifi. Comhems senaste Motorola Router.

11. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Det är inte wifi sleep policyn du måste ändra? I wifi-inställningarna, meny, advanced.

12. Buffalo Sabres

Buffalo Sabres Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag var kär i min HTC Desire men jag visste nog inte vad kärlek var för den här telefonen knäcker allt tycker synd om dom som tror att Nexus är den bästa telefon
    Vilken telefon Note är allt är bra men par grejer på minus har jag

- att den inte lyser när man laddar den (Desire lyste orange och grönt när den var fulladdad men här ingenting trodde det var fel på min men så ska det vara)

- har tre temperaturer som vanligast änras var 10:e sekund men ibland så står den kvar på en hela tiden och jag vet inte varför
    Någon som kan ge råd (och jag har kryssat för var 10:e sekund) så det är inte det

Men annars den mest underbara telefon man kan tänka sig men inga tillbehör tragiskt nog skulle vilja haft ett fodral som sitter i skärpet men ej hittat något

13. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Jag förstår dig, Note:n är en mobil man verkligen kan bli kär i...

Tillbehör finns i mängder.... bara googla på nätet så hittar du massor.
    Samsung själva är dock rätt usla på att göra tillbehör, dockan/bordstället är dock bra men något dyr...
    Fodral som sitter i skärpet såg jag för någon dag sedan någon förseslå i någon annan tråd på detta forum.