Galaxy nu släppt i Tyskland

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av mannyb, 23 jun 2009.

1. Truxx

Truxx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick detta svar vilket lugnade mig lite. Förstår dock väldigt lite av deras "track & trace". Men kommer jag kunna fortsätta kolla paketet även när det kommer in i Sverige och schenker tar hand om det?

Fantastiskt skönt att höra andra som känner igen sig. Tråkigt dock frippz att det inte funkade för dig, hoppas du bara hade väldig otur och att handyattacke lyckas lösa det med pengarna...

2. William

William Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beställde en Galaxy via Amazon.de hos Universam24. Ska skickas på måndag eller tisdag. Lite oroande att leveranstiden specats till mellan 9 - 21 dagar (verkar dock vara standard för Sverigeordrar), men jag räknar med att det går snabbt när den väl kommit iväg.

3. twelve

twelve Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

beställde med dhl, fick ett tracking nummer som funka kanon, sen när den hade levererats till malmö så fick den ett svenskt kollinr som jag fick när jag ringde posten. kanske är samma för dig?

4. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Mitt paket gick med GLS och sen Schenker. Jag provade alla olika sorts nummer jag fått på Schenkers hemsida. "Avsändarens referens"-numret var det nummer som fungerade för mig, har jag för mig - prova alla. Så gå in på Schenkers hemsida och börja fylla i alla formulär (de har flera söksidor) med alla nummer du kommer över!

5. gazab

gazab Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    Beställde precis en galaxy från entyle.de! Tyvärr hade de inga i lager för tillfället men möjligheten att köra COD vägde tyngre än att få den snabbt. Det kommer jag säkert att ångra. Börjar redan bli otålig...

6. Mewn

Mewn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fy fan kors i taket!

Efter 29 dagar och ett större antal mail och telefonsamtal har handyattacke.de hittat min betalning och skickat min lur. Nästan så man hunnit tappa sugen :P

Får tagga till igen nu då. :)

7. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Låter riktigt surt. Hoppas det löser sig nu då! Entyle.de levererade på en vecka...

8. gazab

gazab Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    Fick min Galaxy från Entyle.de igår. Beställde den 24:e kl 20.18 och fick den 28:e kl 13.00. Så allt som allt en leveranstid på 3 dagar, 16 timmar och 42 minuter. Över förväntan! :)

Kostnanden inkl frakt och postförskottsavgift landade på €467,54 eller 4780 kr.

Mycket nöjd med telefonen än så länge! Som barn på nytt :)

9. phete

phete Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jädrar så priset gått ner :)
    Min gick på ~5300 och tog ~8-9 dagar :D

10. Burns

Burns Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Första inlägget, var kanske på tiden att regga sig här nu när man hängt här dom 3 senaste veckorna. Har beställt en Galaxy som kommer bli min första androidlur.

Har jag fattat det rätt att normal postgång är ca 3 dagar från tyskland så fort butiken väl har skickat det? Så man vet hur länge det tar oavsett butik för posten brukar ju ha samma takt alltid (om det är samma postfirma).

11. Talisman

Talisman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag är i samma sits, fast jag lurkade bara ett par dagar innan jag slog till. Nu ser det ut såhär..

<table class="resultlist"><tbody><tr class="details"><td>29/08/2009 01:38 </td> <td> DE 001 Neuenstein, Germany </td> <td> 1.0 </td> <td> Outbound from GLS location </td> </tr> <tr class="details"> <td> 29/08/2009 01:15 </td> <td> DE 001 Neuenstein, Germany </td> <td> 2.0 </td> <td> Inbound to GLS location </td> </tr> <tr class="details"> <td> 28/08/2009 17:46 </td> <td> DE 250 Tornesch, Germany </td> <td> 2.0 </td> <td> Inbound to GLS location </td> </tr> <tr class="details"> <td> 28/08/2009 15:33 </td> <td> DE 250 Tornesch, Germany </td> <td> 0.0 </td> <td> Data transferred to GLS System </td></tr></tbody></table>
    Fast i Neustein sen tiiiidigt i Lördags. Kör de bara vissa dagar? Eller har mitt paket gått samma öde till mötes som någon tidigare i tråden? :(

12. hubako

hubako Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu lugnar du ner dig. Det var helg och dessutom är det inte säkert att det kommer någon uppdatering förens den nått nästa mål.

13. Talisman

Talisman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Haha tack :P Man har ju ett visst prylsug. Ska de inte vara effektiva där nere? Hitler skulle vända sig i sin grav om han läste den här tråden :D

14. fredroid

fredroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Jag funderar på att sälja min Galaxy köpt från Handyzek.de om jag får 5000. Men du måste bo i Stockholm för jag vill inte skicka den. Det här är för dig som inte vill vänta på att den skickas från Tyskland. PM:a mig.

15. Truxx

Truxx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tråkigt om folk har problem med Handyattacke. Själv är jag dock mycket nöjd med dom och för mig löste sig allt bra! Beställde min på en måndagskväll och tror att jag fick den på onsdagen eller möjligen torsdagen veckan därpå. 9-10 dagar alltså vilket man ändå får ge godkänt för. 4 635 kr drogs från mitt konto...

16. Burns

Burns Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick paketet levererat med Hermes Logistik Gruppe, tog 4 dagar att leverera. Skickades på måndagen och dom knacka på dörren på torsdagen men jag var inte hemma då så fick en avi att hämta på postens företagscenter på fredagen.
    ~3950kr inklusive frakt :) Från ebay, så garantin kan man väll glömma då tror jag :(

17. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Är också sugen på att köpa via ebay. Tillverkarens garanti borde ävl ändå gälla om du fick med originalkvitto? När jag sökte på Hermes Logistik så var det många som skrev att det tog flera veckor, skönt att det inte verkar vara riktigt så illa. Har du en länk till auktionen?

18. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag klarade inte att vänta längre, har funderat i 2 veckor nu. En galaxy beställd på ebay.de. 3 900kr via paypal. Skickas med DHL.

Last edited: 6 sept 2009
  19. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

DHL verkar sköta det lite snabbare än UPS. Hittills iaf...

Kod:
    Date/Time  	Status  	Description
    07.09.09 00:00 	Electronic shipment advise received 	Electronic shipment advise received
    07.09.09 15:40 		
    07.09.09 20:08 	Parcel centre of dispatch 	Shipment to abroad was processed at the outbound hub
    08.09.09 01:19 	International Parcel Station 	Shipment to abroad was processed at the International Parcel Station (IPS)
    08.09.09 01:57 	Departure from outward Office of Exchange in Country of Origin 	Departure from outward Office of Exchange in Country of Origin
    08.09.09 16:07 	Departure from inward Office of Exchange in the Country of Destination 	Departure from inward Office of Exchange in the Country of Destination
    08.09.09 16:07 	Arrival at inward Office of Exchange in the Country of Destination 	Arrival at inward Office of Exchange in the Country of Destination

20. Mewn

Mewn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har fått min Galaxy nu, den fungerar fint hittills. Har dock inte hunnit joxxa med den så mycket ännu. Ny lur mitt i tentaveckan är inte den bästa kombon :(

Ska bli kul när jag har tid att sätta mig och börja tweaka efter mina behov! Har ni tips på några bra trådar där folk tipsar om must have apps och sådär?