Galaxy nu släppt i Tyskland

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av mannyb, 23 jun 2009.

1. Kooffe

Kooffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du menar att färgen inte spelar nån roll? :)

Man kanske ska behålla den här. Har ingen lust att skicka iväg den och få en ny om någon vecka!

Last edited: 26 okt 2009
  2. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

precis, allt är relativt.. inom en viss mån... Rosa blir aldrig bra.. inte ens Hello AK47Kitty varianten :P

3. YogSothoth

YogSothoth Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag är ny här, har också beställt från Handyattacke (strax under €400 totalt blev det).

En liten fråga till er som fått paket med GLS; hur lång tid dröjer det normalt innan paketet lämnar "Neuenstien"?

Mitt paket har legat och möglat där sen kl 19 i förrgår, börjar fundera på om det är dags att ta kontakt snart... Iofs kan det ju vara så att det i verkligheten är på väg, men att deras system laggar efter lite, sånt har man ju varit med om förr.

/Andreas

4. Teji

Teji Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Efter Neuenstein så kommer det till Sverige och syns inte längre i GLS system, börja knappa in dina siffror i något formulär på Schenkers hemsida för att få veta mer.

5. YogSothoth

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, tack. Det verkar befinna sig i ingenmansland, får ingen träff på mitt nummer hos Schenkerprivpak eller "vanliga" Schenker... Jag väntar nog till efter helgen med vidare efterforskningar.

/Andreas

6. Kooffe

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick fram att den hade kommit till sverige i deras system. Sen var de dock stop och schenkers sida som gällde. Prova de nummer du fick via mail på schenkers sida under spåra brev eller liknande.

7. YogSothoth

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu står det att den ankommit Sverige! 12.50, nästan två dygn efter den lämnade Neuenstein. Hade ju inte egentligen förväntat mig att den skulle komma fram förrän efter helgen, men man blir ju lite fundersam när statusen inte uppdateras...

Noterade att jag också fått ett nytt paket-ID på GLS sida, det gick att söka på hos privpak och där fanns lite mer info.

Tack för hjälpen, nu är jag lite lugnare. Man vill ju inte gärna att de ska slarva bort paketet, som jag såg att nån här råkat ut för.

/Andreas

8. YogSothoth

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick telefonen för några dar sen. Det funkade utmärkt att gå till ombudet med bara referensnummer & leg, orkade inte vänta en dag extra på avin.

Blev dock lite fundersam när samsung-dekalerna var brutna på kartongen. Med ett snabbt samtal till handyattacke (på knagglig tyska, de pratar tydigen inte engelska...) fick jag reda på att de tydligen öppnar och kontrollerar telefonerna innan leverans.

Tycker det lät lite märkligt, men det är inget fel på telefonen, så jag är nöjd ändå. Är det nån annan som vart med om samma?

/Andreas

9. Mike

Mike Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag beställde också min Galaxy från handyattacke och jag blev liksom du lite fundersam när jag såg att samsung dekalerna på kartongen var brutna. Jag slängde iväg ett mail och frågade varför. Jag fick svaret att de är tvugna enligt lag att kontrollera att leveransen från samsung är fullständig.

Jag saknade även det blå "Original Warranty Card" som det står på samsungs hemsida att man måste ha för att garantin ska gälla här i Sverige, men de på handyattacke påstod att man inte behöver det för att kunna få service i Sverige. Fick du med något blått warranty card?

10. Kooffe

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mina var också brutna, blev också lite orolig men allt var med och ouppackat. Jag fick inget blå garanti kort med till min.

11. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Mina förseglingar var inte brutna (från Entyle.de), men jag fick inget blått garanti-kort heller. Det ska inte behövas enligt Samsung Sverige. De sa, när jag ringde och frågade, att det räcker med att Sverige står med i det lilla vita garanti-häftet med adresser. Där står svensk adress i min iaf.

12. YogSothoth

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nä, tror inte jag heller fick något blått garantikort, däremot den lilla vita foldern. Det står "Warranty Card" på framsidan av den och den svenska adressen finns med. Hoppas jag slipper använda den :).

Ps. Fick just igång "Hello World" i emulatorn :D, nu gäller det bara att komma på nåt vettigt att koda... Lite impad av emulatorn faktiskt, den beter sig precis som telefonen.
    /Andreas

13. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 230
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Med den svenska Galaxy i7500 verkar också en vit folder som det står "Warranty card" på följa med, ingen blå.

14. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

hehe vad i helvete, läste första inlägget i tråden och ser att telefonen såldes för runt 5k?! idag kostar den 2500:P

15. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

En sanning med modifikation. Ska du jämföra så får du jämföra europriset eftersom det är det som anges. När första inlägget skrivs så var eurokursen grymt hög, nånstans på över 11 kr. Med dagens kurs (9:50) blir det priset en hel tusenlapp mindre, och att en telefon rasar från 4000 till 2500 på ett år är väl knappast något direkt ovanligt.

16. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

När "vi" (de första som köpte galaxy från tyskland) köpte våra kostade de ca 5000kr, 4800kr var det billigaste tror jag. Själv lyckades jag få tag på min för 4000kr via eBay. När Galaxy släpptes i Sverige 2 månader senare kostade den 5500kr. Redan i början av året hade priset sjunkit till 2500kr, nu är den nog bara kvar på det för att den är bortglömd...

17. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag pratar dock inte om priset i Tyskland utan Sverige :)