Galaxy S 2 eller Galaxy Nexus?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av worldwide, 15 dec 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. general_z

general_z Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Själv tycker jag det är lite sent att köpa en SGS2 i dagsläget och GN är lite för dålig på andra vis. Det största problemet med SGS2 är ju att upplösningen inte direkt är "high end" i dagsläget och det sämsta med GN att det inte direkt känns som en next-gen -lur.

Skulle defintivt vänta 2-3 månader tills nästa generation telefoner kommer istället för att köpa något som har 1 år på nacken.

2. Dercie

Dercie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Beror väl på vad man är ute efter, om man vill punga ut en massa extra tusenlappar för en telefon som är bättre, klart att man kan vänta. Eller så köper man en riktigt bra mobil som har funnits ett tag (SGS2) och som dessutom är bra mycket billigare nu än vad det var förut. Nöjer mig gott och väl med SGS2, vad fan kan man mer begära av en telefon liksom :)

3. worldwide

worldwide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Det blev en Galaxy Nexus för min del.

Anledningen är då man får stabila och officiella uppdateringar från Google och då är jag inte särskilt sugen att vänta på Cyanogen i flera månader efter varje major android version.

En annan anledning är att navigerings knapparna. Gud vet vad Google tänker göra vid framtida uppdateringar. Och utvecklare har redan kokat ihop grymma modifikationer.

Det känns också bra att äga "Google's Baby" haha :)

4. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag hade jättesvårt att välja! Valde en S2 pga bla den bättre kameran och batteritiden. Det var för mindre än 2v sedan, nu kör jag Note! :)

Inte för att S2 var dålig, den är verkligen toppenbra! Utan just därför, den var så bra men jag ville ha högupplöst skärm. Det gjorde att det blev en note.

5. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Själv gick jag från en S2 till GN och ångrar ingenting, skärmen gör väldigt mycket och naturligtvis ger ICS mersmak :)

Skulle göra om samma sak igen om jag stod o valde mellan S2 och GN. Med all säkerhet så kommer säkert en S3 i slutet av våren med högupplöst skärm, men touchwiz på ICS var ingen höjdare...

worldwide gillar detta.
  6. general_z

general_z Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Skulle kunna göra llikadant, men ärligt.. känns inte det där som lite väl överdriven konsumption?

Sen verkar Note lida lite för mycket och man ser väldigt många som skriver ner skärmen (inte bara pga pentile)....?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.