Galaxy s 3 Är målgruppen kvinnor?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av hackeron, 3 maj 2012.

  1. VinciHoc

    VinciHoc Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Batteritiden är en av de punkter jag tycker mobiltillverkarna ska fokusera på nu framöver.
    Men hox´en håller 1 dag för mig, vilket är helt ok då jag laddar den när jag kommer hem på kvällen.
    Så sgs3 skulle behöva hålla 2 dagar för att den ska få övertaget där...
     
  2. silversked

    silversked Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2011
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    skärmen för stor?
    [​IMG]

    ljusår ifrån SUMO note och inte avsevärt större telefon än sgs2 även fast skärmytan är större
     
  3. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Detta är jag mycket nyfiken på och det skall bli spännande att se vad SGS3an presterar med sin batterikapacitet!
    32nm + 2200(?)mah batteri bådar ju för ett helt ok resultat!

    Frågan är hur det står sig mot HOXens 40nm + "4+1" core teknik.
    DETTA ser jag fram emot att se! Hoppas självklart på bra batteritid (för er som tänkt köpa den) då det är viktigt!

    Min HOX håller för mina ändamål alldeles utmärkt batteritid men då har jag för mycket att göra på dagarna så några tyngre grejer med telefonen blir det sällan ;)
     
    Last edited: 4 maj 2012
  4. Aemo

    Aemo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Menade Note, my bad. Klockad högre än föregångarna är ju naturligtvis(?) det som menas.
     
  5. Aemo

    Aemo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Skillnaden lär bli som tydligast vid användning. Standby-prestandan hos HOX e ju fantastisk, men så fort man använder den till ngt ens lite tyngre sugs batteriet ur ganska fort.
     
  6. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Visst är det så! Lite tyngre användning surplar på batteriet rätt rejält! Tur att den drar närmast noll därimellan då! ;)
    Men som sagt skall bli spännande att se vad SGS3an kan presterapå denna punkt med sin 32nm teknik! Är nyfiken på hur mycket skillnad det kan göra i praktiken vid användning av lite tyngre program och spel.
     
  7. hackeron

    hackeron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Ja precis du läste rätt, för stor. Min personliga åsikt.
     
  8. Nuukeer

    Nuukeer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Prestandamässigt så utklassar SGS3 HOX:en, inte jämlikt oavsett vad alla HTC fanboys säger. Detta kombinerat med alla problem som HOX:en dras med (DOA, skärmproblem osv) är incitament nog att skaffa SGS3 istället.
     
  9. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Fast... Av nyfikenhet. Vad grundar du detta på? Vad betyder "utklassning" för dig? Ja, SGS3an tar hem mycket benchmarks (många på java/browserkapacitet har jag sett) men att den "utklassar" har åtminstone jag missat?

    Sen kan man ju inte frångå att barnsjukdomarna varit för många för min smak! Men där vet vi ju ännu inte hur SGS3an kommer stå sig och det har ju inget med "prestanda" att göra.

    Och nej, jag ser mig själv som hyffsat märkesoberoende konsument (vänder kappan efter vinden för bästa upplevelse för mig ;)) så någon fanboy kan åtminstone inte jag påstå mig vara :)
     
  10. VinciHoc

    VinciHoc Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Utklassar? Vi måste ha läst olika artiklar/tester..

    Min första htc, har haft en del olika märken så knappast någon fanboy.
    Hoppades på att samsung skulle leverera något banbrytande.
    Men sgs3 väckte inte precis något ha begär hos mig iallafall, sitter nöjd med min hox.
     
  11. Anzen

    Anzen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Du kan inte säga någonting om byggkvalitén innan du hållit i/tappat/misshandlat den.
    byggkvalitén på min SGS är superb, inte gått sönder än, tappat den många gånger sen jag köpte den på release.
    Faktiskt slängt den i väggen/ skickat iväg den utomhus på asfalt/trä/betong och den agerar lika bra nu som när jag fick den.
    Trots detta klagar kidsen på byggkvalitén, förstår mig inte på dem.o_O
     
  12. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Där håller jag med dig.
    Alla sade att SGS2 var dålig byggkvalitet till mig men den var grym. Den var robust och rigid/tålig (ok, den råkade inte ut för dina äventyr men ändå).
    Känslan var "billig plast" men kvaliten var det inget fel på enligt mig!
    Sen hade jag svårt at förlika mig med känslan av "icke kvalitet" (även fast det var kvalitet om du förstår :)) fat det är en annan femma.
     
  13. Anzen

    Anzen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Visst lite billig känsla ibland, men man glömmer det snabbt iom. Att den är så kompakt.
    Nu har jag bara misshandlat den aktivt på senare tid då jag väntat på SGS3, bryr mig inte lika mycket om telefonen nu som då. Det är mest testning för att se om den håller:P

    EDIT:
    (Glömde lägga till att jag dränkt den när jag vart utomlands, torkade inte ens av den då jag var rätt onykter. Öppnade upp den och rengjorde med T-Röd, inga men på display eller något, förutom att jag råkade få till ett glapp i powerknappen när jag öppnade upp den).
     
    Last edited: 4 maj 2012
  14. Sajhe

    Sajhe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ang Mali 400

    De flesta tekniksiter som har fått specs i förväg (ie andatec, engadget) skriver att sgs3 har Mali 400mp4. (jämför med sgs2 mali400). Redan när Sgs2 släpptes skrev ARM produktbeskrivningar om MALI 400 där de sa att den kunde scalas upp till 4 cores. Är det detta de gjort i Sgs3? Varför annars poängtera just Mp4 efter mali?

    För övrigt tycker jag det är tråkigt att de ej satsade på eynyx 5 och mali 604 men man kan inte få allt. Med tanke på den prestandan den visat upp är jag dock inte jätte orolig. Pen tile bryr jag mig inte enormt om. Tycker själv inte skillnaden är så enorm.

    Priset sägs vara satt till 6000 ca men ingen säger sammtidigt om detta rör 16 eller 32 gb versionen.

    Förra året bliv jag besviken när de lanserade SGS2 då det initiellt såg ganska dåligt ut, blev dock endast possitivt överaskad när fler och fler benchmarks/reviews kom ut och visade på kraften bakom eyonyx och mali. Tror folk överreagerar negativt pga alla absurda rykten.
     
  15. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    processorn i sig står inte för särskilt stor förbrukning - det är skärmen som är den största boven. så även om processorn drog hälften så mycket ström som sgs2:ans skulle skillnaden bli relativt liten.
     
  16. DigitalDeleriu

    DigitalDeleriu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    1 146
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    ROM:
    Stock
    Jag är lite feminin kanske men jag vill ha sgs3. Har haft iphone hur länge som helst och nu kör jag på en note. Ska bara göra mig av med min ouppackade iphone 4s16gb sen införskaffar jag mig s3. Den kommer rocka hårt i vitt. Sen kan man babbla vad man vill om utseendet. Jag tycker den ser bra ut. Kommer sitta fint i handen. :D

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2