Galaxy S Bäst

Diskussion i 'Allmänt' startad av Danne14, 2 jul 2010.

1. Stonesorrow

Stonesorrow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för svar. Jag är i valet å kvalet mellan Desire och SGS och eftersom alla telefoner har sina små skavanker handlar det mer för mig om vad som kommer hålla i längden utan att jag blir galen (hallå LG Arena, din skithög), samt vad som kan flashas/appas bort :) I nuläget känns SGS hårdvara som en bra garanti för att den kommer vara aktuell även om 1-2 år, såvida den inte har några grova konstruktionsfel.

2. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Att samsung dabbat sig oerhört många gånger räcker för att jag ska vara allergisk mot dom, men jag följer utvecklingen och släpper de en telefon jag kan slita ur allt samsung-specifikt när det kommer till mjukvara så kanske det blir en.

Last edited: 4 jul 2010
  3. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Vem har en identisk processor med Galaxy S? menar du iphone jepp de är näst intill identiska förutom att GS har ett högre versions nr. Om snapdragon skulle va identisk med hummingbird stämmer inte H bygger på 45mm tekniken medans S ligger på 65mm tester har visat att H kan vara 30% snabbare. Och multitouchen i GS är överlägsen de andra androiderna i europa, har du missat youtube klippen ? http://www.youtube.com/watch?v=hVlsRCMltDg

När man jämför telefoner som kör på samma os så ska man väl göra det baserat på vad telefonen kan out of the box inte vad man kan ladda ner eller? Och där är ingen annan Android som kan de GS kan out of the box ;) .

Där finns garanterat buggar i GS, som hos alla andra telefoner men GS har nu funnits på marknaden vad 20 dagar? Vi är garanterade 2.2 och telefonen klarar kraven på 3.0 så jag är ganska säker på att denna telefon kommer kännas duglig nästa sommar också.

Samsung har säkert dabbat sej ett antal gånger men vilket annat företag har inte gjort det? Samsung gav väl spican 2.1 updaten före än vad HTC gav sin till Heron. När Samsung släppte GS så fanns den över allt och alla kunnde få ta del av den när HTC släppte desiren så kom där typ 100 telefoner och folk väntar fortfarande på att den ska komma.

Jag var helt inställd på att jag skulle ha en desire, jag klippte tillochmed ut en bit kartong i storlek av desire för att vänja mej vid storleken.Jag gjorde min beställning den 23mars men om inte med första kullen som skulle få telefonen. Jag vänta ända tills mitten av maj innan jag fick upp ögonen för GS, då slängde jag i väg ett mail till åter försäljaren att om jag inte fått min desire innan veckan slut så gör jag om min order till en GS. hade känt mej riktigt blåst om jag fått en Desire i juni och en vecka senare hade GS dykt upp som är bättre på allt. Och Nexus ? förstår om man släpper en telefon i ett land först men va fan vänta mer än ett halvår för att få ut den till resten av världen? sämsta marknadsföringen någonsin.

Desire och Nexus är säkert skit bra telefoner och GS kommer inte vara bäst för alltid men just nu är den det!

http://smartphoneenvy.com/galaxysvsdroidincredible.html

http://smartphoneenvy.com/iphone4vsgalaxysvideoreview.html

Last edited: 4 jul 2010
  4. Stonesorrow

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag var och klämde på en SGS på Elgiganten idag och blev lite tveksam. 4" skärm är ju läckert i teorin men den kändes väldigt stor i min hand. Lite knepigt att nå över hela skärmen utan att flytta handen. Samtidigt, 4" ÄR ju häftigare än 3,7" ;)

5. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    I slutänden är det ofta personliga preferenser som styr valet, snarare än specifikationer. Det viktiga är ju att man trivs med telefonen trots allt.

Rent hårdvarumässigt så spelar SGS i en helt annan division än N1/Desire, men om du inte trivs med den, vad hjälper då det?

6. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det var en av de få sakerna jag tvekade inför när jag avbeställde min Desire för att förboka en SGS. Det har visat sig fungera bra för mig, trots att jag inte har stora händer (tvåhandsanvändande är förstås klart smidigast), men det är definitivt en sak man bör ta ställning till själv.

Som det känns just nu är 4" så stort som jag kan tänka mig. Känns det för stort för dig kan det ju dock bli ett konstant irritationsmoment.

7. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Problemet med Galaxy s är att det är en Samsung = usel mjukvarusupport.

8. Stonesorrow

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Sant. Jag har kollat på en HD2 förut men den är på tok för stor, även om jag gillar att det finns så många "hack" till den. Sen att den kostar skjortan hjälper ju inte :)

Men nä, jag måste nog känna mer på Desire och SGS för att helt bestämma mig. Det är ju som Mannyb säger, i slutändan är det personlig smak som vinner över teknisk prestanda. Precis som mycket annat här i livet :P

Dock måste jag säga att Swedroids forum är helt oslagbart att ha som referens. Många kunniga och trevliga personer här som man kan lära mkt av, bara genom att lurka.

9. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Storleken på SGS var också nått som bekymrade mej, jag hade inte äns kännt på den i verkligheten innan ja ändrade om min beställning från desire till denna jag har inte världensstörsta händer men jag tycker den funkar smidigt ändå och i fickan är den inga problem har dock ej testat den i jeans än då det varit as varmt. Tycker dock att desiren har en skönare design men snyggast av den alla måste ju ändå nya iphone vara .

10. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

LOL Tänkte just skriva samma.. Great minds think alike ;)

11. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Mmm samma här. Framtida uppdateringar är enda anledningen till att jag inte rekommenderar Galaxy S till några vänner, fortsätter att tipsa om Desiren (min första Galaxy var en dyr läxa).

Måste säga att jag tycker det blev lite småtråkig ton stundtals i tråden.. Jag blir bara glad när jag hör om nån som har en Androidmobil, skiter i modell. Palla internkonflikter i Androidarmén :)
    THE ENEMY IS OUT THERE!! (apple)

12. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    har ni klämt på SGS då? är det samsung-shit? Dom kanske har lyckats med en mobil, vem vet ?

Jag är fasen sugen, men är precis som er. Samsung och mobiler brukar inte vara min melodi riktigt.

Helst skulle jag vilja ha en Desire som är ytterligare vassare. Att byta min OC custom Hero mot en Desire känns inte riktigt okej

13. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Går det att byta ut standardikonerna utan att köra homescreen-replace?

Man kanske vill använda dialer-one istället, och plötsligt har men en "fast" ikon till ingen nytta

14. Stonesorrow

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu när Galaxyn är rootad antar jag att de begåvade personerna på xda kommer att koka ihop ROMs så att man inte behöver vara så beroende av officiella uppdateringar. De tidigare Samsung-telefonerna hade väl inte Android, vilket begränsade deras uppdaterings-möjligheter rätt markant? Sen har väl Samsung sagt att SGS ska få FroYo, och det räcker ju att den dyker upp någonstans för att den ska spridas som löpeld. personligen känns inte Gingerbread så intressant eftersom 2.1 och 2.2. verkar innehålla det mesta man kan önska.

15. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Klart att det är trist att vi ska kriga men jag förstår inte resonemanget i tråden egentligen TS undrade om Galaxy S är bäst och svaret är ja på pappert & mängder utav recentioner är den det! Sen blandar sej folk in och säger att samsung är skit pga att de misslyckats med sin första galaxy och har värdelös support och updates osv.
    HTC ägare borde ju vara lite försiktiga med den kritiken då HTC inte varit speciellt duktiga på den fronten heller, de gav sin hero updaten till 2.1 förra veckan samsun gav den till sin spica före det. Samsung har av någon anledning valt att inte ge den till sin första galax men HTC har också en android på marknaden som ser ut att bli utan 2.1 Tattoo.
    Desire väntar väl fortfarande på sin update så den ska kunna filma i 720p och spela upp divx/xvid. Samsung gör det out of the box och behöver ingen update till det.
    SE släpper en brand new 4" lur 2010 med version 1.5 och har inte något stöd för multitouch.

Tycker man att den är för stor eller ful så gå och köp något annat men kom inte och säg att den är värdelös bara för att det är en samsung, hade det stått HTC på den hade folk jublat.

Last edited: 5 jul 2010
  16. svendolph

svendolph Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kloka ord CaptainC.
    Samsung kan ju ha bättrat sig och det ger sig med tiden om de har gjort det.

Håller själv på med att utforska supporten med min Galaxy S men jag sitter ju i den sitsen att aldrig haft en Android innan. Jag vet inte om mina små besynnerligheter beror på hårdvara, FW buggar eller Android och att man får lära sig stå ut med dem?
    Vi får se hur pigga Samsung Support är i semestertider

En sak är i alla fall säker: Byta telefon, No no no, Newer :)

Last edited: 5 jul 2010
  17. Vandergrift

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

"Första" Galaxyn (den jag hade innan Desire) hade Android 1.5. Det störande var att systermodellen Spica som i vissa fall var sämre, fick iaf 1.6. Jag tror mycket väl att Samsung lärde sig efter det och jag är övertygad om att alla som köper Galaxy S kommer att bli jättenöjda, men jag personligen kommer att behöva höra mycket bra om Samsung innan jag går över, om inte annat som en sista "thorn in side" från min sida.

Ser att Galaxy S har fått ett eget subforum på XDA som annars framförallt riktar sig mot HTC telefoner. Men så länge Drakaz finns tillgänglig så ska nog inte custom roms vara några problem på Galaxy S heller :)

18. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Spican hade också 1.5 från början, sedan kom det en uppdatering till 2.1. Android 1.6 kom aldrig till Spica.

19. waraz

waraz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, de går att byta ut.

20. Vandergrift

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

1.5 visste jag om, men det andra var nytt. Desto större anledning att vara sur som Galaxyägare då :)