Galaxy S Bäst

Diskussion i 'Allmänt' startad av Danne14, 2 jul 2010.

1. brollann

brollann Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag hatade verkligen Samsung och hade inte en tanke på att ens äga en tills min HTC desire fick krupp och ville inte vara med i matchen längre:(
    Med tanke på att det är så lätt att få tag på en ny i dagsläget(NOT) var jag och sprang på stan och klämde på en Galaxy S vips var kortet framme och köpte den, nu har jag testat den sen i lördags bara och jag är nöjd hittills med den som flera påpekar väldigt bra skärm och att den är stor kan jag hålla med om men den är tunnare än Desire och är inget problem att ha i fickan. Det finns fördelar med denna och lite nackdelar, jag hoppas den får en uppdatering av mjukvaran som verkar på G och att 2.2 kommer i aug som det låter. Jag är definitivt inte missnöjd med denna på något sätt mot min desire, drog ner Topgear igår till den och såg faktiskt hela avsnittet på den i sängen, bra ljud och bild som slår desire med hästlängder tycker jag, iaf ljudet som är bedrövligt via högtalaren på HTc:n.

2. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag kan bara hålla med, det råder ett visst hyckleri kring detta.

Samsung skötte det hela dåligt med Galaxyn men så vitt vi vet klarar den inte kraven för 2.1 så det ser inte ut som de bara skiter i att uppgradera den. Spican fick 2.1 klart före HTC's Hero så där har de ju istället skött sig bättre.

Vad gäller firmware har det ju, som du säger, pratats om att den ska få t ex 720p-kapacitet i filmkameran men det är inte ett knyst om när det kan tänkas ske. Galaxy S ser ut att få det som utlovats (bl a svensk Swype), samt justeringar, ca en månad efter release. Jag håller med att om SGS haft en HTC-logga och kommit ut utan att få firmware-uppdateringen en månad efter hade folk ändå jublat.

Sanningen är att både Samsung och HTC har positiva och negativa bitar vad gäller uppgraderingar.

3. Egil

Egil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    697
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Jag är en av de Deisreägarna som gärna bytt till samsung Galaxy S!
    Inte för samsungs mjukvara utan för att den har större minne för appar och en bättre skärm.
    Det jag är missnöjd med kommer delvis att åtgärdas med frojo så jag gråter väl inte direkt.
    Köper man det senaste så kommer det något bättre nästa kvartal, så är det ju alltid.

4. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Jag känner inte till något om Galaxyn, men förutsätter att skribenten gör det och i så fall är ju detta oroväckande för Galaxy ägarna:

https://swedroid.se/obekraftad-information-om-gingerbreadandroid-3-0-rykten

Angående vilka nuvarande telefoner som kommer att kunna köra Android 3.0 Gingerbread.

5. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Just denna text är ju ändrad och överstruken, dessutom är det ju rykten som förmodligen inte har så mycket substans.

6. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Hmm, ja rykten har man ju börjat vänja sig vid sedan kom över till Android världen.
    Ledsen om jag postade lite hastigt utan att till fullo utforska vidare.

Har gjort det nu och jäklar vilken soppa som florerar där ute och det är på många ställen som just frågan om Galaxyn tas upp.
    Men det kan egentligen kvitta, vi sitter alla (nästan) fortfarande och väntar på 2.2.
    3.0 känns ganska avlägset.

I debatten om Galaxyn är bäst eller inte, kan jag inte bidra med något.
    Är grymt nöjd med min Desire och har aldrig ens hållt i en Samsung telefon.

7. Gustenrocks

Gustenrocks Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Fel plats för denna frågan förstås men känns onödigt att starta nytt ämne.

Hur är det med Touchwiz och hela den biten? Kan man bara uninstalla det om man vill ha vanilla? Är oändligt intresserad av samsungen, framförallt pga skärmen men om även menyn och dess knappar ska se ut som en billig iPhone-ripoff kan jag inte rättfärdiga ett köp :( Är en ganska casual användare men vill fortfarande kunna ha vanilla och sen byta ikoner och pilla lite.

Tänker egentligen på samma sak om de flesta HTC-nallarna. Vissa grejer är förbannat tjusiga i Sense men just "start-baren" ser le terriblé ut.

Är det root jag är ute efter?

8. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag har inte testat just Galaxy S men i och med att den har 2.1 så är jag ganska säker på att du kan slänga in homereplacements t.ex. Launcherpro, vilket ger dig en vanilla android telefon med sjuk hastighet och en massa småplus..

9. Evil Peter

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det går inte att stänga av TouchWiz i Galaxy S så det blir, som Flexxy säger, att installera något alternativ från Market.

Själv tycker jag vanilla Androids UI är klart sämre än TouchWiz (som jag blev positivt överraskad av) och skulle ändå ha använt ett alternativ från Market även om det gått att stänga av och jag ville ha något annat. Jag håller mig dock till TouchWiz så länge det inte finns något alternativ som är har en lika bra app drawer.

10. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    lekte med alla 3 (iphone 3gs, htc Desire och Galaxyn) på lowyat när jag var i KL och kan säga att Galaxyn imponerar mest framförallt är det färgerna på skärmen som inte var utav denna värld... Jag upplevde den också som snabbast av dom 3 och att filma i HD var riktigt nice..

Sedan så htcn var lite skönare att hålla i pga sin yta grej men det finns redan skal man kan sätta på galaxyn (visserligen inte i Sverige ännu) så man får det.

Så svaret på frågan är kort och gott JA galaxyn är bästa telefonen just nu, hårdvarumässigt sedan vilket menysystem och sådant man föredrar är ju högst personligt...

11. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Precis,, finns ju maemo/meego tex.. ;)

12. inact_0035

inact_0035 Guest

Nokia failar stort, men deras OS är skön, de borde sälja det till Google.

13. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har man rootat kan man faktiskt "stänga av det", utan att kunna just något annat än att vara läskunning :)
    Kör just nu med LauncherPro utan TW bland processer som startas.
    Håller dock med om att App-drawern är riktigt bra i TW.

För övrigt kör jag en rootad Galaxy med Modaco Custom Rom och en taskcleaner. Fruktansvärt bra, allt bara fungerar som det ska och blixtsnabbt går det.

14. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Samsung UI är mycket snyggare än HTC, och även desire

15. Evil Peter

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Fast han frågade om att stänga av det så man får vanilla Android så det var ur det perspektivet jag svarade.

16. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Vore intressant med en poll. Hur många SGS ägare vill byta till en Desire och hur många vill byta från SGS till Desire efter köpet.

Jag är inte så märkes bunden som vissa anadra, kommer ihåg i höstas när många argumenterade vad som var bäst HTC Hero eller Iphone 3G ;) Idag är gäller diskussionen Desire eller SGS.. Har dessutom en kompis som sedan ett år påstår att Nokia kommer att ta täten då symbian är överlägset bättre.. Som att diskutera religion.

Som sagt jag köper det som känns bäst för stunden och har haft ett flertal märken på mina mobiler. Dom senaste 3 är Hero, Desire och SGS, ångrade mitt Desireköp då jag trodde den hade 512Mb minne för appar. hade ständigt problem med minnet fick inte plats med allt jag ville ha och ibland kom det uppdateringar som gjorde att programmen blev större och då fick jag ta bort någon app för att kunna uppdatera resten..surt..

Ännu surare när man inte hade plats för nya appar. Ville inte heller ROOTA eftersom jag gjorde det med min HERO och displayen pajade så jag kunde inte ta tillbaks original operativet. Klämde på en SGS och den känndes helt rätt vid första ögonblicket, kunde inte låta bli att köpa den..där rök skattepengarna ;) Min Desire har jag gett till min syster. Efter ca2 veckors användande måste jag säga att SGS bara har vuxit och är bättre än jag någonsin vågat önskat..helt sjukt bra måste jag säga.

17. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Är riktigt supernöjd med TouchWiz i min SGS!!

18. niklasp

niklasp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag är grymt nöjd med det mesta i min SGS.

Stora minus blir dock att GPSen inte fungerar för fem öre, och att jag manuellt måste välja 3G/H-nät var 15:e minut om jag vill kunna ta några telefonsamtal då mina apps ibland tar upp nätet.

19. Wellness

Wellness Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nej det tycker inte jag, sense är hur skönt och grymt som hälst :)

20. Phivil

Phivil Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det flera av er som GPSen inte fungerar för?

De främsta anledningarna varför jag vill ha en smartphone är för GPS och kameran (som komplement till min vanliga kamera när jag inte har den med mig). Att den inte har ordentlig blixt är ett stort minus för mig, vilket gör att det mer lutar åt iphone4 i dagsläget.