Galaxy S Bäst

Diskussion i 'Allmänt' startad av Danne14, 2 jul 2010.

1. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Ja, det är flera som haft strul med GPS:en. För mig har den fungerat väl och enda problemet jag haft var att den tappade kontakten en stund när jag cyklade genom en skog och hade mycket höga träd omkring mig. Det är samma hårdvara som i flera andra Androids så det är något som bör gå att fixa för de som har problem.

Om man behöver en blixt så går det ju inte att göra så mycket åt förstås. Dock har jag inte testat någon LED-blixt som jag skulle kalla för ordentlig blixt men det är ju också beroende på krav.

iPhone 4 bör du nog kolla att de har förbättrat GPS:en från 3GS för den har jag hört en hel del dåligt om, både från folk jag känner och i övrigt.

2. Phivil

Phivil Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo LED-blixt är ingen riktig blixt, men det räcker för de kvällstillfällen då jag använder den. Har kört med SonyEricsson och deras Cyber-shot telefoner innan och den har fungerat mycket bra.

Finns det någon Android som har bra GPS? Jag kommer mest använda den i stadsmiljö, vet inte hur mycket skyskrapor kan störa mottagningen.

3. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det gäller också att se till andra delar av kameran. Jag tyckte jag fick bättre bilder med SGS än min kompis med sin Desire när vi tog bilder sen kväll/natt på midsommarafton. Man kommer ju dock såklart någon gång till ett läge där det inte fungerar utan blixt.

Från vad jag hört är det samma GPS-hårdvara i de flesta Androids. De problem som vissa har haft på SGS är nog firmware-relaterade.