Galaxy S - Batteritid

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Enback, 27 jun 2010.

1. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Fast det kan ju inte vara det han menar för där kan man inte låsa 3g som det han menade på att man kunde göra genom nätläge

(jag bokstavligen älskar swype,vilken skillnad,innan va det drygt att skriva på forum)

Last edited: 13 aug 2010
  2. bullemina

bullemina Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag vet inte om mitt inlägg passar i denna tråd men jag chansar det handlar iaf om batteriet.

Idag när jag var ute på en tripp på ca 15mil så hade jag när jag startade resan ca 30% kvar av batteriet, körde spotify med offline låtar(alltså inte nerladdning via 3g) samt gps med google navigator.
    Efter ca 45minuter så verkade det som telefonen hängde sig. Bilden ändrade färg, musiken stannade. Startade om. Startade allt igen, tog ca 10minuter så vart det samma igen. Trodde först att telefonen vart för varm med tanke på bilden ändrade färger. Tog bort batteriluckan för att batteriet skulle få kylning. Vart samma sak en tredje gång också efter ca 10minuter.

Det visade sig iaf att batteriet tog slut på ström även fast jag hade billaddare inkopplad. Det var därför skärmen ändrade färger och telefonen kändes som den hängde sig.

När jag sen bara körde med gps då fanns det ström så batteriet kunde ladda, dock väldigt lite.

Så frågan nu är finns det billaddare till SGS som ger mer ström än HTC Tytn orginalladdare?

3. sannispannisen

sannispannisen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

inatt stände jag av 3g en borde bytt till flygplansläge, hade väl 70% kvar vid läggdags runt 01 och vaknade med 7% kl 09. har ingen täckning alls på landet oh den hade väl legat och sökt hela natten, sånt händer inte i sthlm.

4. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock

Antagligen får du leta på ebay eller liknande ställen. Dock skulle jag avråda från att använda andra modellers laddare då (jag gissar att) de inte sitter samma batteri i Tytn som det gör i SGS.
    Med tanke på att den knappt orkade ge någon juice till SGS så behöver du antagligen inte vara nervös för att den ska smälta batteriet men jag kan inte tänka mig att det är nyttigt heller. Säkert någon annan som vet mer och kan förklara närmare.

Köper man en ny telefon (och det inte är ajfån...) så får man snällt vänta lite tills de dyker upp tillbehör av någorlunda klass.

5. bullemina

bullemina Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej, tack för svar.

Om jag förstår dig rätt nu, så kan det vara olika laddare till olika telefoner även fast det är samma anslutning usb? Med olika laddare menar jag olika spänningar? eller handlar det bara om hur många mA den ger ut? Jag har för mig att usb ger ut +5V?

6. tanner

tanner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det finns en orginalladdare till SGS, CAD300UBEC

Men vilken laddare som helst som klarar minst samma ampere fungerar.

7. simon

simon Banned - Scammer Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

igår kväll kl 19 ca.. hade jag 59% och nu (09:17) har jag 35%
    då har jag pillat med den ganska hårt och pratat med folk 4 gånger.. och fått 3 missade samtal

jag är nöjd med batteritiden...

8. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Min slukade 10% batteri på 10 minuter, radion var anledningen. Men den hade bara varit utan täckning i 54% av den tiden och jag har inte haft problem med täckningen här innan, detta var när jag vaknade och skulle kolla FB lite snabbt på Wifin.
    nu har den tagit 3% till och då har jag kollat ännu mer FB och lite annat på den, så var en väldigt konstig flipp den fick vid kl 12. nu har jag wifin igång fortf och och har varit inne lite på market.

9. goalie_35

goalie_35 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

mitt batteri drar ur svinsnabbt. verkar som den inte går i viloläge alls? slog in koden *#*#4636#*# för att få se info och då visar den tid utan viloläge 11h29s (100%)
    varför blir det så?

10. wasp

wasp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vart får ni tag i alla koder?

11. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

12. Mewn

Mewn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ÄLSKAR min batteritid. Denna post är inte för att gnugga i ansiktet på något sätt, bara för att balansera diskussionen för folk som läser om telefonen. När min telefon var helt ny så körde jag en toppladdning innan jag ens startade den fastän att folk säger att man inte behöver det. (Kan kanske vara en bidragande orsak?)

Jag körde min Galaxy med normal användning för mig = Spotify 1 timme om dagen, nån timme surf, några samtal, lite sms/mail.

Efter 72 timmar så hade jag 35% av batteriet kvar och då valde jag att ladda den så att jag skulle kunna köra utan att vara rädd för att den tar slut. Känns ju nästan overkligt bra liksom.

Jag kör med Advanced taskkiller så fort jag gjort något på den och stänger alltid av skärmen så fort jag är färdigpillad med det jag håller på med.

13. simon

simon Banned - Scammer Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

telefonen är skitbäst! :D

14. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Ingen som kör JuiceDefender+ UltimateJuice? Kan hända att skillnaden är markant- men vist tycker (jag åtminstone) märker en viss skillnad.. sen om man togglar lite på apn så är ju skillnaden avsevärd!

15. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Håller med, är supernöjd med min batteritid och jämfört med Desire så är den sjukt mycket bättre.

Min mobil var fulladdad i går kl 09, och efter att använt spotify flera timmar och att ha små surfat lite till o från via wifi och 3g samt kollat mail och ringt några samtal är nu batteriet på ca30% efter 35 timmars användning.

Jag har inte heller justerat ner ljusstyrkan, utan endast stängt av tasks så snart dom inte använts, och det gör jag manuellt med task programmet som finns i JM5 FW.

16. goalie_35

goalie_35 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fan vad avis jag blir :-p

hur mycket appar o widgets har du installerat?

17. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har ca 90 appar och spel. Har inte så mycket widgets, men spotify och kalender, klocka. Det enda som ligger och synkar då o då är mitt mail.

18. littlelen

littlelen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tror nästan att vi får rensa upp tråden med våra svar och resultat...
    Då batteritiden varierar på så många sätt och med såpass många olika uppsättningar & variabler..

Tänkte mig typ..

Exempel
    -

FW: XXJF5
    SKÄRM: Lägsta / Högsta / Auto -
    NÄT: 2G / 3G / WIFI - Påslaget vid behov etc.
    Aktiva Program utöver Stock: Musikspelare, autokiller
    Aktiva Widgets: Snowstorm...

Sen övrig info osv..

Va tror ni om detta?

19. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Efter ett besök hos farsan osv. Har jag inte kunnat ladda på två dygn. Nu tog det slut men det har räckt till lite prat. Kollat mailen. Spelat poker 6 timmar. Kollat YT 1 timma osv. Funkar bra tycker jag. Tips: Jag har inte sök widgeten framme på hemskärmen den sägs ta lite batteri.

20. phhasek

phhasek Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3 dygn och 13 timmar och halva baren kvar :) Har väl ringt 10 korta samtal om dagen skickat runt 6 sms, tagit lite kort, spelat in 3st 2-min långa 720p filmer och kollat lite på nätet. Mitt batteri är mycket bättre nu efter några veckor. Ska bli spännande med 2.2!