Galaxy S - Batteritid

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by Enback, Jun 27, 2010.

1. Qledo

Qledo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

jag tog ur laddaren, telen uppmanar ju till att ta ut den -_- men jag har flashat till samset JM5 så vi får se imorgon...

2. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Idag hade jag ruskigt dålig batteritid. Antar att telefonen inte gillade att börja jobba igen efter semestern. Tog bort laddaren vid 06, när jag kom hem vid halv fem var batteriet på 20% och jag använde ändå inte den så värst mycket.. Skumt

3. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker jag har riktigt bra batteritid nu med JM5 å laggfix å så.
    Använder mobilen rätt mycket varje dag, kanske 30 min telesamtal. Spotify i 2-3 timmar.
    Lite surf å lite spel. Har ändå rätt mycket batteri kvar när det är dags att ladda innan man ska sova.

4. Mulven

Mulven Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker min batteritid bara blir bättre och bättre. Nu, en vecka efter jag fått telefon så var den igång i 37 timmar innan jag satte i laddaren. Batteriet låg då på 16%. Märks verkligen att batteriet blir bättre efter några gånger. På första laddningen höll batteriet i 9 timmar, dock lade jag knappt ifrån mig den under hela den tiden. :P

5. sannispannisen

sannispannisen Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

min har blivit mycket bättre, har inte juicedefender längre, och automatic taskiller funkar inte heller, det är den vanliga som gör jobbet,(heter bara taskiller) är detta okej?
    har vart en del på facebook, laddat hem appar osv.

6. sannispannisen

MINA ENHETER

jag har fattat nu varför den drog så sjukt mycket på landet, den laddade ur på natten typ och den klarade sig bara en halv dag, fick svaret i denna tråd där nån kontaktat samsung som sagt att den slukar när den söker efter nät, och där söker den konstant. var riktigt besviken först, men här hemma i sthlm är det nåt helt annat. 15 h 18 min och 10 sek since unplugged.

Last edited: Aug 10, 2010
  7. estiswe

estiswe Teen Droid Medlem

Telefon:
    P20 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    P20 pro
    Tycker min batteritid är helt ok med nu efter några veckors använande. För tillfället är det 2h (9%) kvar, men då är det "1d 21h 59 min sedan frånkoppling". Då har jag inte använt den jätte mkt men ändå laddat ner lite apps, surfat osv.

8. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Snygg bakrund och snygg klockwidget vad heter dem? och vad är det för launcher?

9. sannispannisen

MINA ENHETER

vad kul att du tycker det, jag som undrar hur alla andra får till det så snyggt.

det är launcher pro, fast jag är inte klar med "docksen" osv, men klockan heter digicklock (från appbrain) bakgrunden är hämtad från flikie wallpaper, under 3D balls, det ser inge snyggt ut härifrån men på mobilen är den läcker!

det är så mkt jag vill ha men inte fattar eller vågar, som att roota osv, vill ha massa roliga ikoner och bettercut, men jag kanske kan nöja mig med any cut och gratis ikoner.

Last edited: Aug 10, 2010
  10. sannispannisen

MINA ENHETER

jag råkade ladda min i fönstret, låg i solen, då var den uppe på 59 grader! kan det ha skadat den tror du?

11. qwas00

qwas00 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Min förra dator gick ibland över 100... Sen stängdes den av...

12. mekwall

mekwall Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

59 grader är lite för mycket, men borde inte ha skadat varken telefonen eller batteriet.

Det som är bra att tänka på är att desto kallare (ner till 0 grader) desto bättre håller batteriet laddning. Om du t.ex. har ett extrabatteri som är fulladdat kan du lagra det i kylen - då håller den laddningen 25-30% längre.

13. sannispannisen

MINA ENHETER

tack, gud vad bra att veta!
    batteriet var verkligen kasst där ute. men då var det den ständiga sökningen efter nät som res i att jag behövde ladda det, som resulterade i att batteriet blev varmare (+ att det låg i fönstret några ggr pga det enda stället med mottagning):P

14. mekwall

MINA ENHETER

Vad gäller sökning efter nät kan jag även rekommendera att stänga av automatiskt läge, det drar också ström eftersom telefonen kontinuerligt pollar både GSM och 3G (vilket är två helt separata nät, och ofta olika master).

Ställ in efter det som passar dig bäst där du är. Är det bra 3G-täckning så kör enbart 3G, är du ute på t.ex. landet där det kanske inte är lika bra är det bättre att gå över till GSM enbart.

Sen är det ju så att om du enbart kör GSM kommer den att dra betydligt mindre ström. Så om du pallar den lägre datahastigheten som du får via GPRS så är det ett bra alternativ. Allt handlar ju om balans och vad du föredrar :)

15. krofo

krofo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

min batteritid har varit oväntat bra, men plötsligt sjönk den drastiskt. Troligen någon app eller widget som ligger och suger musten ur den, men eftersom jag var odugligt minne har jag ingen koll på när det hände ungefär och således ingen kolla på vilka bovarna kan vara. ;)
    Tycker min inte se något nytt suspekt under batteri info heller.Men innan detta händer klarade jag mig 2-3 dagar med moderat användning.

16. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Vart gör man det?

17. mekwall

MINA ENHETER

Inställningar -> Trådlöst och nätverk -> Mobila nätverk -> Nätläge

18. S-Droid

MINA ENHETER

Har inget nätlägeo_O

19. mekwall

MINA ENHETER

Vet du vilken firmware du kör? Låter som om den skulle vara borttagen...

20. S-Droid

MINA ENHETER

Original JF3