Galaxy S, för och nackdelar... vad tycker ni?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av zippiz, 27 maj 2010.

1. inact_0035

inact_0035 Guest

Plastig
    Ser ut som en iPhone
    Har sina ikoner som en iPhone

wannabe iPhone som utnyttjar Android OS

2. Kablash

Kablash Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Suck, alla dessa Iphone hatare.

Ser inget problem med att den ser ut som Iphone eller har ett liknande OS.

3. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Man ser rätt snabbt på hans signatur att det är en person som gillar mobilkrig på alla fronter.

Jag reagerade på likheten i början men den sensationen börjar lägga sig och jag kan börja bedöma telefonen individuellt, så jag börjar faktiskt tycka det ser riktigt bra ut. Det återstår dock att se hur den ter sig i verkligheten. Bilder och videos ger aldrig den slutgiltiga känslan.

Trist bara att den inte släpps här förrän i juli. Tele2 har också skrivit på sin hemsida att de exklusivt ska få de första leveranserna, vilket är ännu tråkigare då jag inte har några planer på att skaffa Tele2. Jag föredrar öppen konkurrens direkt.

Last edited: 3 jun 2010
  4. teddan

teddan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror att det kommer bli en riktigt grym telefon.
    Att den ser ut som iphone tycker jag är bra, (skjut mig) då jag jag älskar iPhones enkla och rena design.

Så en iPhone med massa krut under huven och android som styr är väl inte fel? Hur skulle det kunna vara fel?

5. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag är ny här och har funderat länge på att skaffa mig en android lur och till sist hamna valet på den här samsungen. Att den liknar vis iphone stör inte mig det minsta. Det viktiga är vad är under skalet och den fina skärmen och hittils vad jag har sätt på youtube och testerna på nätet så gillar jag denne android lur skarpt.

Visst den saknar blixt, 15MP kamera med 60 bilder/s, satelitmottagare, mini projektor, mikrovågsugn osv men Den fina 4 tums skärmen kompenserar för allt :D

Ok, lite sarkasm åt samsung hatarna men om man inte gillar den så behöver man inte köpa den helt enkelt. Jag gilla även HTC Desire som jag har pillat på hos en polare men jag gillar Galaxy s bättre och den är förbokat hos Tele2.

Tele2 säger att den kommer in runt 1 Juli men jag har sett den här nyheten idag på GSM Arena:

" Samsung announced today the official launch of the Android powered I9000 Galaxy S. It is already shipping to all major Euro operators and retailers, while the rest of the world will get it later this year. Samsung just... "

läs mer här : http://www.gsmarena.com/samsung_i9000_galaxy_s_hits_europe_now_delayed_in_us-news-1708.php

Jag tror att den kommer att bli en toppenlur :-)

6. MarioL

MarioL Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Pratade med Samsung i onsdags och den är som sagts ovan påväg till olika leverantörer. Det är sagt att den ska komma ut i handel om 2 veckor, om allt går bra så att säga.

Hade lite tid att leka med den också och om jag får säga mitt så imponerade telefonen stort på mig. Skärmen är det bästa jag sett på telefonväg, touchen sjukt responsiv.
    Det enda jag verkligen inte tyckte om är det plastiga skalet. Önskar att de hade gjort ett mer hållbart.

Och det bästa av allt är att Samsung själva bekräftade att det kommer komma en uppdatering till 2.2 till telefonen förhoppningsvis till hösten/tidig vinter. Får se om de håller det bara.

7. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Dina intryck låter ju trevliga och att den ska komma ut i handeln så snart låter ju väldigt bra, om än ganska konstigt då vi hört 'början av juli' från flera håll, inklusive en Samsung-anställd. Det är ju iofs också spekulationer om att 16 GB-varianten endast ska säljas operatörsbunden och att det kanske är den som kommer aningen senare, fast det är ju på väldigt lösa grunder.

Det är också bra att få ännu en bekräftelse på att den ska uppgraderas till 2.2. Dock hade man ju hoppats på att det skulle gå att lösa innan sommaren är slut och den tidiga vintern känns ju väldigt avlägsen.

8. MarioL

MarioL Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, kan hålla med om att det blir konstigt när det gäller release datum på telefonen, men vi får se hur det slutar. Men så som de sa är det att till en början kommer de att satsa dessa veckor på den kommande telefonen Wave med deras egna Bada OS, och efter den över till Galaxy S

9. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

damm! hösten/tidig vinter, det är ju lika segt som SE... ska man vara pessimistisk = 2.2 i dec. ?

hoppas inte det...

10. Departementet

Departementet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Bumpar denna tråden då jag ska hämta en Samsung GS imorgon :)

Det enda negativa med den som jag kan se är att den är ful som stryk, letade efter något fint skydd men gav upp.

Sen verkar den oerhört plastig? Har aldrig hållt i en så jag har ingen aning men hur känns den i handen? Jag äger en HTC Hero nu och är riktigt nöjd med byggkvalitén på den iaf.

Sen är jag lite rädd att de kommer kännas som att kasta pengarna i sjön, Android som Andoid eller? Kommer det kännas som en ny mobil? :P

Tacksam för svar :)

11. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Löjliga ni e. Plastig? Äsch bullshit den ligger asskönt i handen. Hade Legend innan som var av metall men har aldrig ens tänkt på att SGS är "plastig". Sen att den är lik iPhone 4 skiter jag i, bara den är snygg och bra. De nackdelar jag sett hittills är buggar och GPSen, när de fixar det och Froyo kommer den vara riktigt bra :)

12. kaah

kaah Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fattar inte att folk tycker Legend är snyggare :) Galaxy S ser helt ok ut. 3.5/5

13. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    visst den ser plastig ut. men ändå så känns det otroligt välbyggd när man håller i den. sen att tw är en ripoff på ett fungerande gränssnitt är väl en liten sak i det stora hela. byt launcher så är det ordnat :-)

14. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Plastig
    Ingen blixt på kameran (hallå det är 2010 inte 1992..)
    Ingen led-notifications

15. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Hade också Hero innan, och den känns verkligen som en tegelsten från 90-talet i jämförelse. Och missuppfatta mig inte nu, för jag var grymt nöjd med Heron.

det enda jag på rak arm saknar är led-lampa för notifieringar

16. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Men hur många mobiler med *blixt* finns det då? Du får det att låta som att var och varannan telefon har det. Och jjälv har jag aldrig tittat på någon av mina telefoner för att se en led notifikation. :)

17. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

min k800i har det och den är 4 år gammal. Min brors SE (vet inte ens namnet på den men den är gammal iaf) har led-lampa och blixt. Så ja i princip alla moderna mobiler har det förutom den här ....

18. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Nä, för du har inte lärt dig att uppskatta det.

Säg att du har telefonen ligger på bordet på jobbet i 10 timmar, ljudlös och utan vibration för att inte störa. Då gör det absolut inget med den diskreta notifieringen

19. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tja, för mig är det mesta guld med telefonen, men jag har heller inte haft någon annan smartphone att jämföra med.

Det finns ju lite lagg och den ökänt dåliga GPSen, men det är ju saker som vi hoppas på ska lösas på mjukvarufronten så småningom. Jag har också en mottagning som flackar upp och ner mellan noll och full täckning utan anledning, men jag har ännu inte upplevt att täckningen varit dålig varken vid samtal eller 3G, utan det verkar mest vara mätaren som är koko.

Den enda fullständiga blundern som jag upplever är den absolut idiotiskt placerade högtalaren. Lägger jag telefonen på ett mjukt underlag så reduceras ljudet på ringsignalen till sisådär 10% och jag har till och med missat samtal när telefonen låg på en hög papper 2 meter ifrån mig när jag tittade på en film. Jag fattade inte att ljudet kom ifrån telefonen förrän det var för sent.

20. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nackdelar:
    GPS oanvändbar... hoppas på FW-fix.

Laggar ibland... hoppas på FW-fix.

Kompass hoppar lite väl mycket... hoppas på FW-fix.

Självporträtt med frontkameran fungerar inte? Ja bilden kan dyka upp långt senare ibland... men!??!?? Hoppas på fix.

Ljudet vid videoinspelning distar väldigt lätt, borde gå att justera. Hoppas på fix.

Tappar WLAN ibland, stänger jag då av det och sen på det igen så funkar det igen. Hoppas på fix.

Ingen kamerablixt... hur tänkte de här?

Ingen fotoknapp... helt klart ett minus.

USB till min iMac borde fungera utan att man valt USB-felsökning i inställningarna. Hoppas på fix.

Av/På-knappen är lite dumt placerad.

Lite hal baksida, hade velat ha en gummibeklädd baksida.

Skulle vilja se det där pusslet när man fått sms/missat samtal och även kunna få fram musikspelarknapparna när man har valt att ha ett mönster för att låsa upp telefonen.

Sen borde Kies finnas i en Mac-version också... eller jag kanske skulle tillägga att Kies borde fungera, för det gör det väl knappt!? (fast det är ju inte direkt mobilens fel)

Har jag glömt något?

I övrigt så är den helt fantastiskt bra. Kan de bara fixa ovanstående mjukvaruproblem och om du kan leva utan kamerablixt och övriga småmissar så kan man inte vara annat än nöjd med denna mobil.

Last edited: 28 jul 2010