Galaxy S II - med NFC stöd

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Öbo, 20 april 2011.

1. Quist

Quist Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag tycker den viktigaste frågan här är hur länge du räknar att ha telefonen som din dagliga smartphone.

NFC kommer att börja få ett genomslag först när iPhone stödjer det och mer än bara två andra telefoner stödjer det. Det innebär att man inte kommer att börja se saker som använder NFC innan hösten 2011 eller våren 2012. Jag tror att det kommer få ett genomslag till hösten 2012 eller våren 2013 - dvs det är inte förrän då man verkligen vill vara 100% säker att ens smartphone har NFC.

Om du köper en telefon och räknar med att ha den minst 2 år bör du kanske vänta till efter sommaren och köpa SGSII med NFC eller vänta till hösten och köpa SGSIII.

Annars är det lika bra att köpa den här versionen av SGSII och njuta av den i vetskap om att du kommer säkert att uppgradera till en quadcore lur med en skärm på 1440x1080 och en 16mpix kamera ungefär samtidigt som du absolut vill ha NFC.

Just my 2 cents.

2. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    just därför jag inte köper min med abb 24 mån... När quadcore kommer inf nfc förlänger jag gärna mitt tele2 abb...

Last edited: 30 april 2011
  3. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag kommer förmodligen att vänta till NFC-versionen. Det var det jag ville ha, det blir det jag kommer köpa. Kommer väl med ganska stor säkerhet att behålla en och samma telefon i alla fall ett par år. Hade jag bytt mobil mer intensivt hade jag inte orkat vänta på något dubbelkärnigt utan tagit SE Arc eller någon annan trevlig modell tidigare.

Jag använder inga appar eller spel som kräver dubbelkärnigt och därför behöver jag "egentligen inte" denna kraft förns om något år heller. Så om man väntar på att få köpa SGS2, kommer i alla fall jag att vänta på modellen med "allt" i sig.

4. pidde86

pidde86 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

På Tele2s sida om telefonen står det att den har NFC-teknik. Dock måste det ju vara gammal info som de ej uppdaterat, eller?

"Det finns mycket mer att utforska i Samsung Galaxy S2 och det bästa sättet är att göra det själv. Vad sägs om ökad säkerhet med krypteringsteknik, Microsoft Exchange Server, NFC-teknik, DLNA och MHL som ser till att du kan ansluta mobilen via HDMI-utgång."

5. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag köper denna och ger bort den när SGS III kommer så mig spelar det faktiskt inte så stor roll iom. att NFC troligtvis inte blir intressant förrens iPhone 5 och eventuellt SGS III eller HTC ExtremeMakeover eller vad den nu kommer heta kommer. :D ;-)

6. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4.328
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Själv implementerandet av NFC är nog väldigt enkelt för mottagaren/butiken. Men innan en stor del av av telefoner på marknaden har NFC kommer nog inte många butiker bry sig om att skaffa NFC. Men som sagt jag tror utvecklingen kan gå väldigt snabbt. Men att samsung inte valt att ha NFC på denna mobilen kommer nog försena utvecklingen här i sverige..med kanske 1-2 år... Iphone 5 som släpps i September tycks inte heller ha något NFC stöd.

Men som sagt utvecklingen kan gå riktigt snabbt då kostnanden är såpass liten för butikägarna... en NFC terminal kan inte kosta mycket för en butik att köpa. Men vi lär nog få vänta iallafall 2-3 år innan detta börjar bli vanligt...men en sak är säker...tekniken är här för att stanna..

7. Janne303

Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Samma på Telias sida...

"Samsung Galaxy SII

2011-04-29

Världens tunnaste smartphone är bara 8,49 mm tjock. Den har en 4.3-tums Amoled-pekskärm, 8-megapixelkamera, hd-videokamera och Samsung Dual Core Application Processor. Den har även stöd för Near Field Communication (NFC) vilket gör att du i framtiden kommer att kunna använda mobilen till att t.ex. betala restaurangnotan.

Säljstart: 2011-05-12"

8. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Om man beställer en lur från ett ställe som uppger att den har NFC mm. Då ska man väl kunna kräva att få en med NFC också, eller? Sannolikt har dom ju skrivit fel specs. bara. Men rent tekniskt så har man beställt med NFC så ska det va NFC annars kan man väl häva köpet.

9. Janne303

Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Roligt å sitta å läsa på olika forum från olika länder där folk svär över att just deras region inte får nån NFC mobbe än.

10. HugSeal

HugSeal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

11. emman

emman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tele2 har nu uppdaterat och tagit bort detta

12. tuffejalle

tuffejalle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

13. mdmar

mdmar Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
  14. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Finns massor av såna kul prylar man kan göra med NFC, riktigt riktigt häftigt!

Biten med betalningar osv. känns mindre intressant jämfört med allt annat skoj man kan göra.

15. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Inte om du är i ond tro, vilket du är i nu.

16. V1P3R

V1P3R Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

De kan hävda att det är tryckfel vilket många företag/butiker reserverar sig för.

Ett bra exempel på detta är ju Samsungs officiella hemsida som gick ut med att första Galaxyn skulle ha massor av funktioner som den sedan saknade.

17. HFL

HFL Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

18. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
  19. Gero

Gero Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Borde väl vara samma här?
    Fick precis besked att min S2:a som skulle anlända idag från Telia blivit försenad till 14 Juni:mad: Då borde man väl kunna få NFC modellen ist?

20. Kreftan

Kreftan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

så det ända samsung har att säga om när S2 med NFC stöd kommer är " senare i sommar".. det finns alltså ingen som har en aning om den kommer redan i Juni eller kanske så sent som i Augusti typ?