Galaxy S II testad i tortyrliknande batteritest (Tömd på 1,5h)

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Woxx, 27 maj 2011.

1. marduk3

marduk3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

från samsung kanske :)

2. trevz

trevz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Skulle vara intressant om ni kunde få dit några med O2X också, som jämförelse (eller själva klocka upp/ner och prova lite med olika mV som sagt). Själv lyckas jag köra min på 1.2Ghz och 1025mV, default för 1ghz är 1000, verkar vara lite skillnad med olika kernels också.
    Fast, skulle väl kanske inte göra så mycket med prestandan/batteriet ändå i detta test, eftersom O2Xen lägger så mycket mer på GPUn. Ska ju däremot tydligen gå att även klocka grafikdelen, men har inte sett någon som släppt roms för det ändamålet ännu :( Vore kul om man kunde pilla med allting, cpu/gpu/ram och volten för alla.

Edit: OC/Voltage/Etc för S2: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1101355

Last edited: 2 jun 2011
  3. malavan

malavan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

samsung

det skulle va intressant och veta om samsung vet om det här buggen.
    Ett svar från dem vore bra,dom har varken forum eller hemsida för mobil enheten.

4. tirim4

tirim4 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hur stor tror ni sannolikheten är för att samsung lyckas förbättra batteritiden i en framtida uppdatering?

5. Woxx

Woxx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Man skulle nog kunna förbättra batteritiden vid maxbelastning genom finlir med CPU-inställningarna. Men risken är väl att det skulle orsaka stabilitetsproblem i vissa fall om man optimerar för mycket, så det är ju lite vanskligt.

I övrigt tycker jag telefonen har bra batteritid jämfört med andra "supertelefoner" i den här klassen. Vilket vi kommer gå in på mer framöver på NH.