Galaxy S = TV UT,Swype på svenska och Android 2.2 i Sept. (och en till sak till)

Diskussion i 'Galaxy S' startad av korikou, 23 sept 2010.

1. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Vet inte om det är felskrivning eller fel information från MediaMarkt, men det är microUSB - HDMI som behövs, miniUSB kan inte användas till Galaxy S. Jag har inte sett mer om Samsungs microUSB - HDMI-variant, men det kanske dyker upp info när 2.2 släpps? (Märkte däremot att produkten inte hittades på samsung.com längre..)

När det är problem med bilden via 3.5mm, testa att ändra ordningen på sladdarna, det behöver inte vara så att gul är bild, röd är höger ljud och svart/vit är vänster ljud. Finns flera trådar där det tipsas om att ibland stämmer inte ordningen. Ska nog beställa en 3.5mm-RCA själv, mest för att testa.

Last edited: 24 sept 2010
  2. korikou

korikou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Nej du har rätt - det är microusb som de pratade om. I vilket fall, som du säger, de verkar ha tagit bort sladden från samsung.com och vad jag kan se finns ingen information direkt från Samsung om att det skulle fungera. Kanske med 2.2 men det handlar mer om att det finns i själva hårdvaran en möjlighet till den signalen (antar jag).

- flyttade runt varenda sladd och testade fram och tillbaka. alla sladdar visade signal men ingen lyckades kicka upp en bild som man kunde se. Vet inte om man behöver "bättre" sladd eller varför det inte fungerade faktiskt.

3. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

PAL/NTSC antar jag att du kollade? Annars vet jag inte varför det inte fungerar.

4. korikou

korikou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Jao, kollade det. Kontaktade Samsung igen och fick tydliga besked att det minsann INTE gick att köra via microUSB utan att jag skulle använda den här sladden: AATCX10CBEC/STD (lustigt eftersom när man googlar är den med microusb men men) och enbart via 3,5 mm

Spännande. Även onoff marknadsför den med microusb mot köpare av Samsung galaxy s. Jaja, snurrigt. Vettetusan vart man ska få tag på den där sladden ...