Diskussion: Galaxy S2 fortfarande bäst?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av simonw, 27 maj 2012.

1. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag är ledsen, men SGS2 är inte bäst längre... Jag har hjälpt en kompis med hennes nya SGS3 och är nu kär...vilken telefon!! Visst, min SGS2 håller ett tag till, med guud vilket ha-begär som väcktes i mig!! :)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

2. wick1985

wick1985 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför? Vad är det som är så "märkbart stor skillnad?"

Jämförde du din S2a med S3an? Kom tillbaka när du gjort ett test, enda skillnaden är väl att den är mer plastig, mer lik samsung galaxy nexus och har liite större skärm..

3. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

"kom tillbaka när du gjort ett test"... Varför ska han göra det? Han har sagt sin åsikt - att SGS3 är nice... Låt honom tycka det då? Den är säkert nice - det tror jag också, men jag behåller min SGS2 då jag antar att skillnaden inte är sådär gigantisk... Inte för det priset iaf.

Pryltokig gillar detta.
  4. Talaz

Talaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

SGS:3an är väll den "bästa" telefonen ute på marknaden nu, Finns nog ingen telefon som kan slå den. Men antar att största skillnaden mellan 2an och 3an är faktiskt ganska stor, grund och botten är dom likadana, men s3an är mera genomtänkt än vad s2an är/Var. rätta mig om ingen förstår det jag menar, haha !

Hare!

5. kochan10

kochan10 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Exakt! Håller med. Jag behåller också min S2.

Wick1985 ta det inte åt dig,...men inte så stor skillnad är fortfarande någon skillnad till förmån för S3. Även om S3 är bara något bättre är den ändå bättre. Det är absolut tillåtet att anse att S3 är ingen revolutionär uppgradering. Var och en har rätt att säga: "Jag är inte imponerad av S3, S2 är det bästa alternativet för mig" (jag är en av dem, jag föredrar min S2). Däremot är det något oseriöst att, med hänsyn till tekniska egenskaper, påstå att S2 är bättre än S3 idag.

*Kom ihåg att Tegra3 på HTC One X du nämnde i ditt tidigare inlägg kan inte riktigt jämföras med QuadCore Exynos med Mali 400 på S3. Exynos är betydligt snabbare.

Hälsningar

Last edited: 31 maj 2012
    Pryltokig gillar detta.
  6. Hellscreamer

Hellscreamer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sålde faktist min Galaxy s3 för 5500 och tänker nu köpa mig en helt ny plomberad Galaxy S2 inklusive Bullguard Mobile Security för 2500kr. Hade inte ens tanke på att testa S3an, polaren har den och nej usch. Må vara snabbare men jag gillar dock skärmen på s2an mer och känns faktist bättre än S3an imo

7. skinza.se

skinza.se Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Någon gillar cola, någon annan gillar fanta?
    Vad spelar för roll liksom :)

8. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280

MINA ENHETER

Man vill ju ha en snygg lur också och där går S3an bort för mig iaf..

9. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag kommer inte heller byta ut min S2, för SÅ stor skillnad är det inte... Men jag blev imponerad av skärmen (upplösningen och storleken), flytet (allt flyter som smör), kameran (snabbhet, finesser och bildkvalitet) och det faktum att den inte känns så mycket större än min S2:a även fast skärmen är 0.5 tum större! Den var inte heller så plastig som jag hade fått intrycket av, även om jag föredrar svarta telefoner...

Men det finns en sak som stör mig med S3 och det är de sluttande kanterna på skärmen. Det gör att man inte kan lägga på billiga kina-skärmskydd. Jag tål inte Invisible Shield och Copter! Så isf så skulle jag behöva köra utan skydd, och det gillar jag inte heller, jag vill veta att min bebis är skyddad... :)

Men i det stora hela så anser jag att den faktiskt är snäppet bättre än vår S2, och det vore ju märkligt om de gjorde än sämre telefon än föregångaren... :)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

kochan10 gillar detta.
  10. larzone

larzone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vad som är bäst är ju faktiskt högst personligt, vad du ska använda telefonen till o.s.v. Pratar vi prestanda så slår ju min gamla Nokia 3310 S3an när det gäller batteritid! :)
    Vad jag försöker säga är om vi kan flyga till månen, kan vi då inte göra lurar som drar mindre soppa?

11. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

hur menar du att de tillhör olika "klasser"?
    3:an är ju en direkt uppföljare till 2:an, båda är flaggskeppsmodellen i Samsungs utbud vid respektive telefons lansering.

Det är fullt relevant att jämföra dem med varandra, precis som det var att jämföra SII med föregångaren S.

12. kochan10

kochan10 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Ja, det stämmer om man tittar utifrån detta perspektiv dvs. "skillnader mellan flaggskeppsmodeller under tidens gång". Det får man absolut göra. Jämför gärna! Dock är det inte riktigt det jag menade.

Standarder och förväntningar har ändrats. Förra året var en dubbelkärning CPU och 4'3" något WOW. År 2012 infördes quad core och vi är inte lika imponerade av det. Nuvarande flaggskeppsmodeller är försedda med fyrkärninga processorer och 4'5+". Det är de som betraktas som "high-end modeller" och inte de ett år gamla dubbelkärninga modellerna som idag ligger i "middle-end" segment. Oavsett om man gillar det eller inte.

Ok, no offense men jag tycker att vidare diskussion här är meningslös. Jag tar hänsyn till specs som diskussionsbas. Man kan gärna diskutera skillnader beträffande de tekniska egenskaperna, prestation, benchmarking osv. På denna tråd ligger tyvärr fokus på individuella preferenser. Och vad man gillar eller inte är ju inget att debattera kring. Önskar alla er allt gott. EOT

Last edited: 2 juni 2012
    Pryltokig gillar detta.