Diskussion: Galaxy S25 Edge - Köptråden

Diskussion i 'Galaxy S25 Edge' startad av Swedroid, 11 maj 2025.

1. rickards

rickards Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 099

MINA ENHETER

Fick för mig att S25+ och Edge hade lika stor skärm?

Edit. Och jo så va det ju :)

2. tooobe

tooobe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    570
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Du har rätt, jag som tänkte fel. Trodde S25+ var betydligt mindre skärm. Kanske ska byta till en sån då :)

rickards gillar detta.
  3. rickards

Mottagna gillanden:
    1 099

MINA ENHETER

Den upplevs som oerhört mkt smidigare kan jag lova. Bra mkt lur överlag tyckte jag, men själv bytte jag upp mig för att få Ultrans kamera som är lite roligare.

4. tooobe

Mottagna gillanden:
    570
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Har du koll på hur S24+/S25+ står sig i batteritid jämfört med en S24 Ultra? Köpte också Ultra med anledning av kameran men tror jag skulle kunna vara nöjd med S25+.

5. rickards

Mottagna gillanden:
    1 099

MINA ENHETER

Nä har inte koll, men min spontana uppfattning är att S25+ hade aningen bättre batteri än min S25 Ultra.

6. tooobe

Mottagna gillanden:
    570
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Okej såpass. Tack för dina svar :)

rickards gillar detta.
  7. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

När jag plöjt igenom recensioner och specs så kom jag fram till följande. Prestandamässigt är den likvärdig S25 Ultra. Den saknar dock kamerauppsättningen samt så klart batteristorleken.
    Jag har alltid gått på flaggskepp men denna gången värderar jag en ny fräsch design före ytterligare kameror. Använder aldrig kamerorna mer än "point and shoot" förutom något enstaka tillfälle när man vill zooma in och använda mobilen som en kikare.

Batteriet oroar lite men jag har laddare överallt där jag rör mig så kommer kunna stödladda frekvent.

Alltså överlever jag med de två försämringarna och värderar formspråket såpass högt att det är värt att byta från min S23 Ultra!

bernard, kupster och rickards gillar detta.
  8. Cygnus

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Paketet redo att hämtas upp på Willys Fasen vad gött!

bernard, rickards och kupster gillar detta.
  9. tooobe

Mottagna gillanden:
    570
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Återkom gärna med ett första intryck :)

bernard gillar detta.
  10. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 139
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Spännande!

11. john1234

john1234 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Går att få telefonen, watch 7 och hörlurar för 11600 kronor med koden edgelive i appen.

Last edited: 27 maj 2025
    flipp, Cygnus och kupster gillar detta.
  12. Cygnus

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Äntligen hemma med luren! Vilket sätt är egentligen bäst att föra över allt från den gamla med? Samsungs egna verktyg eller Googles tjänst? Vill göra det så smidigt som möjligt!

kupster gillar detta.
  13. kupster

kupster Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    434

MINA ENHETER

Smart switch är det jag upplevt som smidigast

14. Cygnus

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Sitter i detta nu och uppdaterar nya telefonen!
    Det som har gjort störst intryck hittills är vikten. Otrolig skillnad måste jag säga.
    I övrigt har ju min gamla S23 Ultra precis fått One 7.0 så användarmässigt känns den snarlik om en mer fluent.
    Helt klart nöjd än så länge! Ska bli intressant att se hur den klarar första heldagen imorgon...

kupster, flipp, Tusuki och 1 annan gillar detta.
  15. Tusuki

Tusuki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    549
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Telefon 2:
    IPhone 13 Pro, OnePlus 7
    Spännande hur du upplever batteritiden jämfört med din gamla!

16. TernFis

TernFis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy 10 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch Ultra
    Alltså Samsung Sveriges kundtjänst... :neutral:

Om jag skulle blivit kidnappad och mina kidnappare hade ställt ett krav - du får ringa till en valfri kundtjänst och hjälper dem inte dig, då släpper vi dig - ja då hade jag ringt Samsungs svenska kundtjänst direkt! Hade varit fri efter fem minuter!

Min var/är fortfarande fast på frakt begärd, så ringde deras kundtjänst här nu direkt på morgonen. Alla förköp ska vara utskickade enligt kvinnan jag hamnade hos, men inte min? Fick därefter sitta i 20 minuter med en fruktansvärd väntemusik - trodde telefonens hörlur skulle gå sönder efter ett tag. Sen kommer kvinnan tillbaka och påstår att den adress som jag bott på sedan fem år tillbaka inte finns, så beställningen ska annulleras då man inte kan byta adress vid köp med Klarna (även om jag betalade med Swish genom Klarna). Men detta är alltså typ den tionde enheten jag köpt från Samsung.se och alla har levererats hit utan problem - var visserligen lite jobbigt i början när huset var nybyggt, men det var buden som hade svårt att hitta hit utan GPS, men det är snart fem år sedan.. Hon kunde inte svara på hur alla mina andra enheter, till exempel så sent som för fyra månader sedan, levererats hit till exakt samma adress - eller till utlämningsstället/paketboxen. Tackade ja till att makulera beställningen och istället köpa den med kontokort direkt då (återbetalningen kom i alla fall direkt in på Klarna-kontot) och så kunde Samsung korrigera adressen så den passar i Postnords fraktbeställning. Men min värdecheck på 15% då? Nej den kan Samsung inte fixa - den är förbrukad. Ge mig en ny då? "Nej, det är inte vi som gjort något fel, det är du som kund som skrivit i fel adress". Jag slängde på luren efter ett par väl valda ord.

Nu väntar jag på att Elgiganten öppnar för dagen, där ligger en paxad telefon till mig nu - sen kan Samsung.se flyga åt helvete! Tyvärr fullpris - men förhoppningsvis är den värd sitt pris!

Synd att Samsungs telefonen är dem bästa - för deras svenska bolag är katastrof och inget bolag man vill sponsra...

17. tooobe

Mottagna gillanden:
    570
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Håller med, de är verkligen sämst! De har lyckats sabba flera av mina ordrar också :neutral:

18. TernFis

TernFis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy 10 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch Ultra
    Helt galet att det fortsätter, har ju läst skräckhistorier under åren här i forumet - men varit ganska skonad tills det senare halvåret.. Nu herrejävlar vad jag råkat ut för märkligheter..

Testade ha Samsung Flex för ett tag sedan och uppgraderade till S24 Ultra och skickade tillbaka S23 Ultra. Just då hade jag också vunnit en Pixel 8 Pro som jag försökte få sålt på Tradera, dock omöjligt efter en Samsung-lansering (och eftersom operatörerna har galet bra rabatt vid abonnemang på Pixel), men då hade Samsung ett erbjudande om att få 3000 kr extra i inbytesvärde för telefonen och det skulle betalas ut efter drygt en månad efter inbytet - så jag fick helt enkelt vad jag ville få för telefonen i slutändan, trodde jag. Drygt 4000 kr räknades av på flexpriset i 12 månader, och jag väntade därefter på mina 3000 kr. Månaderna gick och tillslut ringde och mejlade jag och fick till svar ett besked om att 3000 kr i extra inbytesvärde INTE vid Flex, skulle enbart få 4000 kr för en oöppnad Pixel 8 Pro? Jaha, var står det, för det står ju inte i mitt avtal eller beställning? Då bad jag om att få tillbaka min splitternya Pixel - ingen säljer en oöppnad Pixel 8 Pro för 4000 kr - inte ens idag, det förstår dem flesta men inte Samsung Sverige... Nej, det påstods att jag hade godkänt avtalet och de kunde inte se att jag erbjöds 3000 kr - trots att jag skickade in skärmdump av min skärm från beställningen som jag alltid sparar vid alla beställningar på nätet (rekommenderar jag er alla att göra), men jag erbjöds istället 1500 kr kompensation i form av en värdecheck om jag handlar för 4000 kr, men några 3000 kr kunde jag inte få. I helvete heller att jag skulle ge mig om denna frågan, om jag så skulle behöva stämma Samsung Sverige i domstol för att få ut mina 3000 kr.

Utan att gå in på vad jag jobbar med så är jag väldigt hemma i juridik, bland annat i konsumenträtt. Så jag skrev ihop ett kravbrev som jag skickade in och blev därefter hänvisad till "Voice of costumer" som efter mycket om och men hjälpte mig, de kunde inte ge tillbaka telefonen men de betalade ut full ersättning för den inskickade telefonen - alltså drygt 7000 kr och de gjorde inte heller avdrag på dem månader som redan betalats av. Hade dock hotat med betalningsföreläggande genom KFM strax innan - detta då deras tidsfrist i mitt kravbrev närmade sig.

Eftersom deras VOC faktiskt löste frågan så när det var dags för att uppgradera min S24 Ultra, så valde jag trots problemen innan att uppgradera och inte säga upp avtalet, men valde istället en S25+. Skickade tillbaka min S24 ultra efter att ha fått min S25+ men betalningen fortsatte dras för S25+ och jag såg att de försökte dra i yterliggare en månad (Har ett extra digitalt "bankkort" som jag har premmunationer på). Jag spärrade därför Samsung från kortet och bestred därefter fakturona för S24 ultra och vände mig då till deras fantastiska kundtjänst igen för att få tillbaka mina pengar och för att får strykt fakturan för S24 ultra - vad händer? Samsungs eminenta kundtjänst påstår att de inte ser att jag uppgraderat, de anklagar de mig för att ljuga, att jag försöker lura Samsung på en fakturakreditering om 429 kr och att jag dessutom inte alls avslutat min S24 ultra utan behållit den men inte betalat för mig på flera månader. Trots att telefonen är inkommen till Lisa& och avslutad i Flex-portalen sedan i slutet av januari...

Eftersom det dock är Lisa& som är motparten i flexavtalet så vände jag istället mig direkt till dem och fick hjälp utan några konstigheter - med ett oerhört trevligt bemötande till och med, de strök de felaktiga fakturorna och betalade tillbaka det jag betalt för mycket för den avslutade ultran, får dock ett nytt mejl från Samsungs kundtjänst om att de skulle driva in fakturorna jag skulle vara skyldig Samsung genom inkasso - då gick topplocket på mig och nu fick de ju också reda på att fakturorna som de försökt sig på att skrämma mig till att betala, nu är krediterade. Skrev ihop om vad jag ansåg om deras oerhört kränkande hantering av ärendet. Fick svar - "Vi ber om ursäkt för att du känner att vi inte kunde hjälpa dig". Känner!? KÄNNER!? De anklagar alltså mig för att ljuga, att jag försöker lura dem på 429 kr för en "påstådd" faktura som jag ville ha krediterad, att jag inte gjort rätt för mig och behållit en telefon - men ändå är det jag som känner att Samsung inte kunde hjälpa mig. Jävla bananföretag! Fick 15 % i en rabattkod för vad de sysslat med - men ingen ursäkt... Det är för övrigt den 15 %-koden som jag inte kan få tillbaka - men det får helt enkelt vara så, jag ska helt enkelt inte handla direkt från Samsung Sverige.

Sa i alla fall upp avtalet och skickade tillbaka min S25+ efter deras hånmejl om hur jag kände på stående fot, och lovade mig själv att inte köpa direkt av Samsung Sverige igen. Men... sen hade de så bra erbjudande på just S25 Edge i förra veckan.. Gjorde ett försök och gav de en ny chans, men nej - Samsung Sverige är värdelösa! Inte lönt att försöka - håll er helt enkelt borta från Samsung Sverige!

Om det är ett företag jag hoppas ska gå i konkurs så är det just Samsung Sverige - så kan ett bolag som står för en bra kundservice istället köpa upp rättigheterna till att få importera och sälja Samsung-produkter. Hade varit det allra bästa för varumärket Samsung!

Ursäkta mitt långa inlägg, dessutom aningen off topic - men nu fick jag i alla fall äntligen SMS om att min telefon finns att hämta. Kul fakta - ordern på Samsung.se väntar fortfarande på frakt!

19. Cygnus

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Nu fick jag mitt inbytespris. Är helt klart nöjd utifrån att jag har haft min S23 Ultra i över 2 år utan skal eller skydd.

Bifogade filer:

steppodude gillar detta.