Alltså Samsung Sveriges kundtjänst...
Om jag skulle blivit kidnappad och mina kidnappare hade ställt ett krav - du får ringa till en valfri kundtjänst och hjälper dem inte dig, då släpper vi dig - ja då hade jag ringt Samsungs svenska kundtjänst direkt! Hade varit fri efter fem minuter!
Min var/är fortfarande fast på frakt begärd, så ringde deras kundtjänst här nu direkt på morgonen. Alla förköp ska vara utskickade enligt kvinnan jag hamnade hos, men inte min? Fick därefter sitta i 20 minuter med en fruktansvärd väntemusik - trodde telefonens hörlur skulle gå sönder efter ett tag. Sen kommer kvinnan tillbaka och påstår att den adress som jag bott på sedan fem år tillbaka inte finns, så beställningen ska annulleras då man inte kan byta adress vid köp med Klarna (även om jag betalade med Swish genom Klarna). Men detta är alltså typ den tionde enheten jag köpt från Samsung.se och alla har levererats hit utan problem - var visserligen lite jobbigt i början när huset var nybyggt, men det var buden som hade svårt att hitta hit utan GPS, men det är snart fem år sedan.. Hon kunde inte svara på hur alla mina andra enheter, till exempel så sent som för fyra månader sedan, levererats hit till exakt samma adress - eller till utlämningsstället/paketboxen. Tackade ja till att makulera beställningen och istället köpa den med kontokort direkt då (återbetalningen kom i alla fall direkt in på Klarna-kontot) och så kunde Samsung korrigera adressen så den passar i Postnords fraktbeställning. Men min värdecheck på 15% då? Nej den kan Samsung inte fixa - den är förbrukad. Ge mig en ny då? "Nej, det är inte vi som gjort något fel, det är du som kund som skrivit i fel adress". Jag slängde på luren efter ett par väl valda ord.
Nu väntar jag på att Elgiganten öppnar för dagen, där ligger en paxad telefon till mig nu - sen kan Samsung.se flyga åt helvete! Tyvärr fullpris - men förhoppningsvis är den värd sitt pris!
Synd att Samsungs telefonen är dem bästa - för deras svenska bolag är katastrof och inget bolag man vill sponsra...
Click to expand...