Problem: Galaxy S3 krånglar som aldrig förr

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Miilo8, 12 jan 2013.

  1. darkly

    darkly Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Min telefon har börjat starta om och frysa med jämna mellanrum någon gång om dagen numera med 4.1.2. Testar flasha om på nytt. Lämnar in om det fortsätter.
     
  2. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Ladda hem eMMC check från gplay o kolla om du har sds "chip".
    Vilken firmware kör du? Testa LLC eller senare, vet dock inte om sds fixen funkar om man redan har symptom?
     
    UHz gillar detta.
  3. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 677
    Mottagna gillanden:
    1 516
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Precis som ulsa säger, men ibland är det inte så enkelt att återförsäljaren går med på att häva köpet och då måste man ta till andra åtgärder som tex ARN eller kontakta tillverkaren själv, en annan bra sida att framföra sina klagomål på är www.fairshopping.se
     
  4. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 605
    Mottagna gillanden:
    426

    MINA ENHETER

    Hahaha... Ja den skadades och exakt samma fel uppstod igen!
     
  5. Miilo8

    Miilo8 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Dom är ju inte kloka haha!

    Men angående sudden death och det. Är det på grund av den senaste uppdateringen som det är så? Ifall det är på grund av det så kommer jag aldrig mer att uppdatera min Samsung sedan när jag får tillbaka den från lagning, förhoppningsvis felfri och ingen skada vid leveransen ;) PING Anovo!
     
  6. droidsmurf

    droidsmurf Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    1 173
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 13

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 13
    det har har inte med senaste uppdateringarna att göra, snarare tvärtom, här kan du läsa lite mer
     
    Miilo8 gillar detta.
  7. Abzalon

    Abzalon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bra att du hittade adekvat info Ulsa. Lagtexten är ju inte speciellt specifik. :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  8. Miilo8

    Miilo8 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Uppdatering av mitt service ärende:
    Anovo fick in mobilen igår.
    Idag är statusen alltså: Till slutprov

    Redan slutprov? Har dom ens tittat på den?
     
  9. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Hur många timmar vill du att de skall hålla på med din mobil då?
     
  10. Miilo8

    Miilo8 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det gick ju från att dom fått den till slutprov direkt.

    Service innan så stod det att dom beställde reservdelar och allt vad det innebär. Nu hoppade dom ju över alla steg. Har dom bytt ut enheten kanske?
     
  11. Mavro

    Mavro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Uppstår felet flera gånger per dag? För isåfall så skulle jag rekommendera att du testar att använda telefonen ett helt dygn i "Safe mode" för att se vart felet sitter. Du kan ringa som vanligt men alla synk funktioner och appar m.m. stängs av.
    Om problemet kvarstår så kan man testa safe mode utan sim + SD kort.

    För att komma in i "Safe mode" så stänger du av telefonen. Sedan startar du den och klickar massor på "Meny" knappen som är längst ner till vänster under skärmen. Sedan när mobilen startat upp igen så borde det stå "Safe mode" längst nere till vänster.

    Testa ett dygn och se om problemet återkommer. Om problemet återkommer i safemode utan simkort så är det troligtvis hårdvaran men om problemet inte återkommer då så kan det ju vara simkortet eller någon tredjeparts app / synkfunktion som ställer till med problem.

    Testa gärna detta om du vill och säg gärna till hur det gick :).

    När det gäller sådana här problem som inte är uppenbara hela tiden så kan det vara svårt att få det åtgärdat av service då problemet kanske inte uppstår just när verkstan testar mobilen. I sådana här fall kan återförsäljaren begära att mobilen testas en längre tid, minns inte vad det heter men då har verkstan telefonen hos sig ett tag och ser om problemet återkommer. Långrep tror jag det heter eller liknande.

    Hoppas det blir bra tillslut ;)
    /J
     
    Miilo8 gillar detta.
  12. Miilo8

    Miilo8 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om problemet kvarstår när jag får tillbaka min mobil så lovar jag att testa det du precis skrev. Sedan återkommer jag hur det blev. Men vi får hoppas på att det är ett fel de på verkstaden hittat och åtgärdat.

    Tack! :)
     
  13. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    15 481
    Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Felpost
     
    Last edited: 27 jan 2013
  14. Mavro

    Mavro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ingen fara. Oj missade att den redan var inne :). Hoppas problemet löser sig nu då.

    /J
     
  15. Miilo8

    Miilo8 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Beskrivning av nuvarande status: Serviceordern är avslutad

    Troligtvis får jag min mobil imorgon, eller på onsdag. Håller tummarna. Orkar inte ha en iPhone som lånemobil längre!!
     
  16. Miilo8

    Miilo8 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu är det så här att jag fick min mobil idag.
    Anovo hittade INGET fel på mobilen och skickade tillbaka den utan åtgärd.

    Alltså kommer den med största sannolikhet att fortsätta krångla. Vad ska jag göra?
     
  17. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    15 481
    Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Skicka in den igen, för samma fel med en lite mer detaljerad felbeskrivning


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2
     
  18. Miilo8

    Miilo8 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Okej, ska bli.
    Vet du om de håller mobilen i handen och kikar på den när de genomför ett funktionstest? Eller är det en dator som gör det?
     
  19. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    15 481
    Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Skicka bara in den om du hittar problemet själv igen, alltså :P

    Ingen aning faktiskt. Det beror nog lite på vilket problem som telefonen lämnas in för.
     
  20. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Jag skulle kräva en ny nu om den fortsätter krångla o de arslena inte vill reparera den.