Uppstår felet flera gånger per dag? För isåfall så skulle jag rekommendera att du testar att använda telefonen ett helt dygn i "Safe mode" för att se vart felet sitter. Du kan ringa som vanligt men alla synk funktioner och appar m.m. stängs av.
Om problemet kvarstår så kan man testa safe mode utan sim + SD kort.
För att komma in i "Safe mode" så stänger du av telefonen. Sedan startar du den och klickar massor på "Meny" knappen som är längst ner till vänster under skärmen. Sedan när mobilen startat upp igen så borde det stå "Safe mode" längst nere till vänster.
Testa ett dygn och se om problemet återkommer. Om problemet återkommer i safemode utan simkort så är det troligtvis hårdvaran men om problemet inte återkommer då så kan det ju vara simkortet eller någon tredjeparts app / synkfunktion som ställer till med problem.
Testa gärna detta om du vill och säg gärna till hur det gick

.
När det gäller sådana här problem som inte är uppenbara hela tiden så kan det vara svårt att få det åtgärdat av service då problemet kanske inte uppstår just när verkstan testar mobilen. I sådana här fall kan återförsäljaren begära att mobilen testas en längre tid, minns inte vad det heter men då har verkstan telefonen hos sig ett tag och ser om problemet återkommer. Långrep tror jag det heter eller liknande.
Hoppas det blir bra tillslut

/J
Click to expand...