Problem: Galaxy S3 krånglar som aldrig förr

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Miilo8, 12 jan 2013.

1. Miilo8

Miilo8 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu började den krångla igen. Denna gången tog jag pappas S3 och filmade min mobil som krånglade, startade om sig hela tiden. Denna gången har jag bevis ifall de säger något.

Jag ska vinna mot Anovo.

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Lycka till!

Efter tredje gången den kommer tillbaka med samma fel så får du reklamera köpet, då ska ÅF eller verkstaden byta ut telefonen - antingen till en ny telefon av samma modell eller en likvärdig telefon :)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

3. Miilo8

Miilo8 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

ÅF? Vilka är det hehe? :)

Kan jag häva köpet då?

4. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    ÅF= återförsäljaren

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

5. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Som föregående talare sa, återförsäljaren.

Om du kan häva det och byta modell eller få tillbaka pengarna är upp till åf - men du ska kunna få en ny telefon, den kommer bog att vara av samma modell om den finns kvar.

6. Miilo8

Miilo8 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det möjligt att jag får en ny mobil direkt i butik? Eller måste jag verkligen skicka in den IGEN? :/

7. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Fråga - men troligtvis behöver den skickas in igen för att verkstaden ska kunna bekräfta felet. Dock är jag lite osäker på hur det räknas bär verkstaden inte hittade felet - men det borde inte påverka :(

8. Miilo8

Miilo8 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hittar de inget fel så stämmer jag dom. För det är uppenbart att det är fel. Jag har videobevis på det också, säljarna i tele2 butiken har också sett det.

Gud vad jag avskyr Anovo. När detta är fixat så kommer jag aldrig mer skicka något dit. Kastar den hellre i sjön och betalar en självrisk.

9. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Jag har vart med om exakt samma sak med min HOX jag hade.

Den va inne två ggr för samma fel men dom kunde inte återskapa felet, det får ju en att känna sig som en jävla mupp när man hämtar ut mobilen i telefonbutiken..

Så då var det bara hem och konstatera felet igen på fem minuter.. Då passade jag på att filma felet med fruns iphone, sedan åkte jag in med telefonjävlen igen och visade upp filmen för butikschefen, han blev förbannad och skrev ett ilsket meddelande på felbeskrivningslappen och telefonen skickades tillbaka.

Då fick jag ut ett helt nytt sale-kit av HTC.

Miilo8 gillar detta.
  10. Miilo8

Miilo8 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gött att det löste sig!! Ska söka upp butikschefen imorgon då, kanske är bäst att ta det med honom. Han vill ju inte att hans butik ska smutskastas. Vem vill det?

11. Miilo8

Miilo8 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har nu laddat upp videon på youtube, men det är ingen länk jag vill sprida offentligt på ett forum då den är olistad. Ni som vill se videon, skicka gärna ett PM!

12. clip

clip Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Även jag fick tillbaka min S3a idag efter 2 veckor hos Anovo.
    Anande oråd redan i kassan på Mediamarkt där tjejen sa "Det var visst något mjukvarufel, dom har gjort en systemåterställning".
    Och tro fan att den börjar krångla efter 10 minuter igen...

Detta är andra telefonen med hårdvaruproblem jag skickar till dom och andra gången dom gör en systemåterställning.

Vad är det där för inkompetenta idioter egentligen? Ska man behöva skicka med skriftliga instruktioner för att dom ska inse problemet?.
    Förbannat.

13. Miilo8

Miilo8 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tyvärr är det många outbildade som är anställda på massa verkstäder, de bidrar inte med något. Vem som helst kan återställa en mobil, uppdatera den.

Jag var inne idag hos Tele2, tog med mig videon och visade den för säljaren där. Han reklamerade den direkt och han bad mig även att skicka videon till Anovo som i sin del ska vidarebefordra den till Samsung, det är ju Samsung som ska ta hand om reklamationen.

14. Miilo8

Miilo8 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har nu fått ett mail av Samsung/Anovo.
    De har bytt ut min mobil mot en helt ny. Får den troligtvis imorgon.

Äntligen!!

15. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Videoknepet verkar effektivt !

16. Den.Tredje

Den.Tredje Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Får ställa mig i samma led som alla andra som har problem med sin S3:a.
    Även min har blivit värre och värre för var dag som går. Tror det är lika mycket spontan omboot som låsning (går inte att väcka telefonen).

Ikväll så hade den hängt sig igen men LED:en blinkade att jag hade meddelande (testade för skojs skull att ringa till den då men inget hände fast signalerna gick fram). Tog ur batteriet (annars brukar jag bara hålla in strömknappen tills den startar om), startade upp den igen och när den frågade efter PIN koden så startade den om sig igen... underbart....

Borde nästan finnas en röd tråd bland alla oss som har problem med våra S3: or.
    Har ni andra också problemet med att den tänder skärmen och plingar till flera gånger när den laddat färdigt? Tänkte om det kan vara ett tecken på att telefonen inte är helt frisk eftersom inte alla upplever det problemet heller.

Jag har provat att återställa telefonen och trodde ett tag att det hade löst sig men efter några dagar återkom problemet med hängningar och omstarter.

Upplevde inga problem före premium update, eller snarare tänkte inte på att det var något problem. kanske hade en omstart per månad. knappt det ens. inget jag reagerade på då.

Kan ju ha att göra med större minnesbelastning eller cpu belastning efter premium update samt trasig hårdvara.

17. Miilo8

Miilo8 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Haha ohja, videoknepet var grymt effektivt! :D Det hjälpte dom att lokalisera felet, det är vad som sagt till mig iallafall. Fast det är rätt så uppenbart att det är moderkortet, dom kunde fixat det första gången. Men men, man klagar inte. En helt ny telefon i sales-kit och fakturan för januari månad står Tele2 för. Då blir man 500 kr rikare tack vare att dom står för fakturan. :)

Den. Tredje//
    Du borde lämna in den på lagning, filma hur mobilen ser ut när den krånglar och skciak in den. Det hjälpte mig!

18. Den.Tredje

Den.Tredje Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo, det får nog bli så... Filmade du när den hade hängt sig och inte reagerade längre eller lyckades du få med en omstart och allt?

Får väl skrämma liv i min gamla trotjänare HTC Desire under tiden...

19. Zapp

Zapp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har/har haft samma problem. Frysning, pling under laddning, omstart, dubbel pin-kod, osv... Jag kan inte påminna mig att jag hade detta innan premium upg.
    Filmade hela förloppet då jag kunde få den att frysa genom att kopiera en stor fil ett par ggr och laddade upp på YouTube. Lämnade in igår för rep. med skriftlig beskrivning och hänvisning till YouTube filmen.
    När jag kom hem fanns det en uppdatering till GS3 på SamFirmware som jag inte kan testa, kanske kan det vara ngt.
    Läs även tråden 'Luren instabil' där det är nästan samma fel som beskrivs.

/Jonas...

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

20. droidsmurf

droidsmurf Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 173
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 13

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 13
    fick mitt SMS från MediaMarkt idag, var o hämtade luren på lunchen, men höll på att smälla av när jag ser att de bytt USB kontakt och uppdaterat mjukvara...

så, nu en timme senare, guess what, tvärhäng.

Oladdad var den också när jag hämtade ut den, dvs inte en chans att testa vid disk.

man blir så trööööött.... Den var hos dem i totalt 16 dagar.

EDIT: blev rekommenderad av Samsung att skicka direkt till Mobilbyrån King eller kass?

Last edited: 5 feb 2013