Diskussion: Galaxy S3 vs Nexus 4

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av xorken, 30 okt 2012.

  1. Frassen

    Frassen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2012
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vad är det som är så förskräckligt med glasbaksida?
     
  2. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Förstår inte riktigt det heller. Det är nog mest för att iPhone 4/4S har haft det och den har varit riktigt ömtålig. Det borde dock inte vara lika mycket problem med denna eftersom skalet på telefonen går runt kanterna, jämfört med iPhone som hade glaset helt öppet.
    Jag tycker bara det ger en mer premium känsla att ha glas på baksidan också.
    Även om baksidan skulle spruckit så är det groteskt mycket billigare att byta baksidan är hela displayen. Plus att det är inte ett lika stort irritationsmoment om baksidan går sönder som framsidan så det kan man nog leva med i de flesta fallen.
     
  3. Miro

    Miro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    För att plast är ett, i detta fall, överlägset material, som till skillnad från glas inte går sönder och spricker till höger och vänster. Finns redan en hel del rapporter om hur deras N4 baksida spruckit. Man kan ju fråga sig hur 'premium' sprucket glas känns... Eller kanske ska man ha ett skyddsskal i plast utanpå? :cry:

    Det är nog ingen en dealbreaker i sig, men det kan nog bli droppen för många som redan stör sig på lagringsmöjligheter, batteriet etc.
     
  4. Kimpan

    Kimpan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag tar då glas framför fladdrig plastskiva a´la Samsung alla dar i veckan.
     
    GalaxySexus gillar detta.
  5. aeqvist

    aeqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S9+
    Skulle tro att det är 50/50. Dom flesta jag sett tycker det vore en dealbreaker med plast så...Knappast så att Iphone sålde sämre för att den hade glas heller. Är bara ett problem om man tappar den och som många säger, tappar man den får man räkna med att den går sönder. En polare tappade sin S3 en gång, hela skärmen spräckt.
     
  6. imaster

    imaster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Sen är ju glaset, precis som på iPhone, bara en designdetalj. Glasskivan sitter ju limmad på en plastskiva så funktionen är ju densamma som utan glas fast den känns, och ser, mycket mer exklusiv ut.

    Min fru har kört iPhone 4 i nästan exakt två år nu och hon är väl inte känd för att vara försiktig. Tvärtom, hon är rätt klumpig och en gång sprack baksidan. Men en piratbaksida kostade 150 kr och tog knappt fem minuter att byta och om Nexus 4 säljer med lite volym är nog chansen rätt stor att vi får se roligare och mer kreativa piratbaksidor än såna som ser exakt likadana ut som originalet - jag hade betalat en hel del för att få en baksida med inbyggda Post-it-lappar, fy katten vad jag springer och letar efter såna på jobbet dag ut och dag in...
     
  7. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    fast din frus ajfån har väl inga antenner fastsatta i glaset bak som Nexusen har? Det lär öka priset markant. Samt att man inte vill ha någon billig kinakopia som kanske resulterar i usel mottagning.
     
  8. imaster

    imaster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det är sant att det inte sitter några antenner där men å andra sidan är inte antenner av det slaget raketforskning. En viss prisökning lär det ju medföra men främst tror jag det är tillverkningsvolymen i det fallet som ger prispåslag, iPhonebaksidor säljs ju pallvis för att det finns enorma mängder av dem, hur man än vrider på det tror jag inte att Nexus 4:an kommer komma upp i de volymerna.
     
  9. GalaxySexus

    GalaxySexus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2012
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3
    Amen! :)
     
    jabbeboy gillar detta.
  10. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Gillar man inte glas så köper man inte det. Jag är överlycklig att det är glas på baksidan, för det finns fan ingen telefon jag sett som har haft bättre premiumkänsla än iphone 4/4S enligt mitt tycke.
     
    imaster gillar detta.
  11. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    Vill du ha en plastskärm också?

    Är man vuxen tappar man inte sin mobiltelefon och då spelar materialval ingen roll.
     
  12. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    ;) Känns som att i det flesta fallen där skärmar gått sönder på tex iphone är när någon som är ovarsam. Visst kan det hända att den glider ur handen på vem som helst, men i störst utsträckning är det nog troligtvis tonåringarna som är ovarsamma helt enkelt.
    Köper man en mobil med glas, inte fan är man ovarsam då? Man är ju skitförsiktig, så det mesta handlar nog mest om hur försiktig man är.
     
  13. Miro

    Miro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ditt inlägg innehåller en dum fråga och ett dumt påstående, inte ens en dåre skulle drista sig till att komma med något liknande. Jag förstår knappt varför jag väljer att svara, då jag vet att du förstår hur löjlig du är själv. Funktion före estetik i när det kommer till baksida, funktion före estetik när det kommer till framsida. En plastskärm repas enkelt, glas däremot repas i princip enbart utav mineraler såsom sand. Detta är förstås inget problem då vuxna ej leker i sandlådor.

    Är man vuxen bryr man sig inte heller om glittrande krimskrams såsom denna glasbit som du är så förtjust i.

    Pucko.
     
  14. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det var nog fel av mig att skriva "mycket kritisk", skeptisk är nog ett bättre ord.

    Och visst är det hållbarheten jag åsyftar men den kanske tål en del? Nu är jag inte den som dräller luren i backen så ofta heller men visst har det hänt.

    Sgs3 via Tapatalk
     
  15. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Last edited: 11 nov 2012
  16. imaster

    imaster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Självklart inte. Inte heller behöver man bry sig om att köpa byxor som sitter bra, snygga skor eller glittrande krimskrams att ha på fingrarna eller runt halsen. För alla vuxna går alltid funktion före design.

    OBS. Ovanstående text kan innehålla spår av ironi.

    Allvarligt då, är det verkligen så hemskt att vilja ha nåt som känns och ser bra ut? Jag tillhör de personer som gärna lägger lite extra på att få t.ex. handgjorda saker istället för massproducerat skräp även om funktionen är samma. Då är jag ett pucko också antar jag?
     
    Facit gillar detta.
  17. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Haha. Vad roliga ni är.
     
  18. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Sjukt underhållande! :teeth:
     
  19. Miro

    Miro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det inlägg du citerade kan även det innehålla spår utav ironi.

    Pucko. ;)
     
  20. imaster

    imaster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2012
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Så du menar att jag missade ironi och överreagerade? På internet? Det kan jag väl aldrig tänka mig...

    ;)