Galaxy S4 Mini

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Laputa, 20 juli 2013.

1. itemudjin

itemudjin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Jag tycker skärmen är imponerande för att endast vara QHD.....

Måste säga att den känns väldigt välbyggd också.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

2. Skuggvarg

Skuggvarg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Ja, skärmen var klart schysst och mobilen kändes välbyggd, med undantag för att bakstycket troligtvis spricker om mobilen tappas på hårt underlag.

3. Skuggvarg

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Tyvärr har jag haft väldigt dåliga erfarenheter av kundtryggheten till och med när man handlat från etablerade återförsäljare med fysiska butiker, så av den anledningen känns det förstås ännu mer otryggt att importera en mobil från "Tom Peng Pung" i Kina. Jag förstår dock att det kan låta fånigt när man säger "finns inte" och då underförstått syftar på "svenska återförsäljare" medan andra personer är betydligt vanare att handla från hela världen. Det är dock den svenska marknaden man som vanligt, icke-global konsument ser mest av, den globala är väldigt svåröverskådlig.

Jag vill ha kundtrygghet, service, kundsupport, pålitlighet, osv. På svenska. Såna där gamla goda, hederliga värderingar som ofta läggs åt sidan idag när allt bara ska vara så billigt som möjligt. :P

4. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Men om du har dåliga erfarenheter från svenska etablerade återförsäljare, varför fortsätter du att handla från samma ställen med dålig service?

Jag fick jättebra service när skärmen glappade på en mobil jag köpte från Kina (inte så bra service från själva tillverkaren när jag lämnade in den på deras servicecenter dock). Försäljaren bad om ursäkt för att tillverkaren inte hade så bra service och ville absolut hjälpa mig att få mobilen lagad (de ville vi skulle skicka/ge mobilen direkt till dom, att gå till tillverkaren var ett eget initiativ för att min flickvän inte skulle behöva vara utan så länge).

Så bra service får man knappast på elgiganten eller the phone house... Säljare utan koll och har man hittat en bra produkt på webbsidan har den garanterat utgått ur sortimentet fast den är listad som "finns i lager". Urk...

5. Skuggvarg

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Dåliga erfarenheter från vissa återförsäljare (naturligtvis inte alla, och inte dåligt jämt hos de som misskött sig tidigare heller), men här i Sverige har man ju ändå möjlighet att besöka butiken (om återförsäljaren har en butik) och vi har ett starkare konsumentskydd här, så det är lättare att lösa problem som uppstår. När säljaren är en halv värld bort är det inte alls lika lätt eller självklart att problemen kan lösas. Jag förbehåller mig rätten att vara misstänksam och bojkottar därför affärsmöjligheter utanför rikets gränser, och huruvida det stör dig att jag är så inskränkt spelar ingen roll. Jag rår tyvärr inte för att jag får obehagskänslor när jag dealar med folk jag varken kan se, besöka, eller prata svenska med. ;)

Last edited: 5 augusti 2013
  6. R8V10GT

R8V10GT Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Skärmen är ju ingen höjdare på s4 mini... Testade en i butik och blev riktigt besviken.

7. Skuggvarg

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Beror väl helt på vad man förväntar sig. Vill man prompt ha hög upplösning så nej, det får man inte, men jag tror att skärmen är tillräckligt bra för åtminstone 50% av användarna. Jag tyckte inte själv det fanns något negativt just med skärmen och upplösningen.

Utveckla gärna kritiken på den punkten, exakt vad var det som gjorde dig besviken?

8. R8V10GT

R8V10GT Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Måste ju säga att ikonerna på skärmen såg kantiga och med för stora pixlar.

9. itemudjin

Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Själv tyckte jag att skärmen är bättre än jag trodde, inget att klaga på där.

10. findlay

findlay Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

den här mobilen och s3:an och 4x hd vilken är bättre?

11. itemudjin

Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    S3 LTE är väl den bästa mobilen i det sammanhanget, vanliga s3 har ju bara 1gb ram.