Norsehawk har rätt, trodde detta redan var glasklart men verkar vara många som tror att de får telefonen för 5000kr och däromkring om man binder sig 24 månader.
Om vi kollar hur tre lägger upp det hela.
En edge s7 med 6GB data, kostar utan rabatter 589 i månaden.
Där tycker de att man då "bara" betalar 140 för telefonen vilket totalt blir 3360kr under bindningstiden på 24 månader. Wow Billigt!!
Men oj, va dyrt det blev att ringa, 449kr i månaden för fria samtal, fria sms och 6GB Data = abonnemanget total 10776 !!!
sammanlagt pröjsar du 14136 på 24 månader.
449kr är det ingen som betalar idag för endast ett abb, surfar vi över till
hallon ser vi att vi får ett liknande abb med 7 GB data för 249 i månaden = 5976 + 8300 kontant för telefonen = 14276kr.
Så okej, det blir ingen större prisskillnad, det vart tillochmed 100 spänn dyrare, men, du får en olåst telefon, i det här exemplet fick du 1GB mer data i månaden, och du är inte bunden till något i 24 månader, du kan välja och vraka hur du vill när det kommer billigare abb.
I mitt fall har jag ett pott abb hos tre (japp, du läste rätt), som kostar mig 179kr i månaden, i det får jag såklart ringa för det beloppen (vilket jag aldrig gör) plus att det ingår 5GB data, vilket är det jag betalar för.
totalt på 24 månader med en s7 edge blir det 12596kr.
Jag kanske har committment issues, men bara tanken att inte vara låst i 24 månader till en operatör är för mig värt några kronor.
Click to expand...