Fråga: Galaxy SII från 3!

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by Pylver, May 12, 2011.

1. Nuukeer

Nuukeer Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej, då ska man aldrig lite på säljare alltså (det var för övrigt första gången någonsin en telefonförsäljare försökt sälja mig något).

2. twisted

twisted Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Men du lyssnade ju på mig? ;)

3. Nuukeer

Nuukeer Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kollade upp Tele2:s motsvarighet, vilket verkade lika billigt (268 kr per månad för 5 GB och Tele2 smart), så nu har jag skaffat ett nytt Tele2-abonnemang istället. Jag tycker det är lite snakeoil-aktigt att bara erbjuda gamla och dåliga uppgraderingar på mitt befintliga abonnemang (tex. skulle den gamla 5 GB-uppgraderingen kostat 169 kr extra i månaden, 70 kr mer än om jag skaffar nytt abonnemang istället).

4. jimsii

jimsii Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Körde precis in detta och fick nu PDA:KE2 / Phone:KDJ / CSC:KE2 (DBT)
    Vill inte sitta med en tysk version :/

Någon som kan hjälpa mig?
    Ända fördelen nu är att jag iag blev av med allt Tre skit som fanns tidigare.

5. masa69

masa69 Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
  6. jimsii

jimsii Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack jag testar med den, dock skulle väl Akilles version vara nordisk?

7. mrblax

mrblax Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tre och Surfabb

Ni som har varit kundder hos tre länge och har haft surfabb länge byte inte abb!! .. Deras gamla abb var mycket bättre .. så länge ni inte byter får ni ha kvar det .. jag hade ett medel abb för typ 89 eller 99 med 10GB surf ..och hon i kundtjänst sa att jag fick behålla det så länge jag inte bytte ..

8. jimsii

jimsii Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som kan hjälpa mig med detta, flashade först in I9100XWKE2_I9100XXKDJ_I9100OXXKE2_HOME från Akilles länk och sen CF-Root-SGS2_XW_XEU_KE2-v3.5-CWM3 och allt fungerade förutom att jag fick en tysk version (PDA:KE2 / Phone:KDJ / CSC:KE2 (DBT) )
    Skrev in *#272*> IMEI nummer<# bara för att kolla så jag verkligen hade DBT så det inte var Kies som strulade, gjorde sen en factory reset igen volym up, home och power och kom som väntat in i CWM där jag tog en factory reset igen... Efter det så startar bara samsung loggan upp och gör det om och om igen :/
    Testade flasha in KE7 i Masa69s länk men fortfarande går bara samsung loggan om och om igen :/

Antar att boven i dramat är factory reset i CWM, hur ska jag få igång mobilen igen?

9. jimsii

jimsii Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

LÖST!! Anledningen till de felaktiga omflashningarna måste berott på att jag hade i sim/sd korten, strulade varje gång jag flashade med de i men när de åkte ur igen så fungerade flashningen igen och mobilen startade som vanligt.

10. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    I natt så försökte jag få igång hotspot i s2an för min surfaplatta skulle få låna lite internet . Brukar köra hotspot från min sgs1. Men nu ville det inte fungera. Nätverk hittades men när man försökte ansluta så stod det nerkopplad efter ett tag. Någon som vet ifall tre har spärrat det i som mjukvara?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

11. masa69

masa69 Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Funkar för mig,har en ipad.

12. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    okej, tack då vet jag. Konstigt testade att ansluta mot en x10 också men samma resultat Får testa lite till då!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

13. Enten

Enten Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej på er, har införskaffat mig denna härliga lur precis och, precis som tidigare talare, avskyr jag all skit som Tre har lagt in (och givetvis det faktum att man behöver vänta månader på uppdateringar). Jag tänkte således debranda telefonen.

Någon root (i den bemärkelse att ha "superuser"-rättigheter) är inte nödvändigt i det här stadiet. Jag har läst igenom lite olika trådar på XDA och här, och vad jag tolkar det som så, för att debranda luren, så behövs en obrandad firmware som man flashar med Odin, thats it. Med andra ord laddar jag ner KE7 från första bästa sida och kör denna i Odin genom guiden i wikin, och sedan ska det vara frid och fröjd.

Så till mig fråga - har jag missat något, är det något ytterligare steg? Kan man göra en backup på den brandade firmware såattsäg' för att kunna återställa den vid ev. reparation och dy?

Tack så hemskt mycket för svar från en okunnig!

14. kemiz

kemiz Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Gjorde detta igår. Gjorde ingen backup eller dylikt, var inne i tre butik och snackade med dom. Garanti skall gälla. Då vi inte rootar, eller jag har ialla fall inte rootat min telefon.
    Det som händer när tre skickar telefonen via garanti till anovo i så fall är att du får tillbaka telefonen som den var från början dvs med 3s skräp branding skit.
    Kör odin, kolla hur de ser ut på bilden, starta download mode i telefonen ladda in :
    http://www.multiupload.com/IBRBHDUDXI

Packa upp tar filen.

Det är sjuktbusenkelt.

Sedan kör du även en systemåterställning på telefonen genom recovery mode, direkt efter telefonen startat upp första gången när flahsningen är klar.

Enten likes this.
  15. Enten

MINA ENHETER

Gjorde detta nu och det gick vägen. Sjukt värt, inget mer 118 118 adressboken...

Stort tack för hjälpen!

16. kemiz

kemiz Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Skönt att höra! :) Eller hur var det busenkelt? ;)

17. Enten

MINA ENHETER

Det var busenkelt, absolut. Men innebär den här lilla åtgärden att man inte kan göra firmware-uppdateringar via Kies öht, utan behöver flasha om varje gång det kommer en ny firmware? Kopplade in telefonen till Kies där den skrek tillbaka att "denna firmware går ej att uppdateras".

Sen blev jag nervös över att datorn tappade kontakt med telefonen i princip direkt när jag kopplade in den via USB. Samma sak med masslagring som med Kies, med och utan usb-debugging... jag stack och köpte en ny kabel på Kjell och CO för 70 spänn, och sen fungerade det klockrent. DOA på den datakabeln...o_O

18. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror du isåfall måste flasha in en orginal rom +kernel om du ska flasha via Kies.

Enten likes this.
  19. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Eftersom du valde en rom från UK behöver du flasha in en rom från norden igen för att kunna uppdatera via kies.

edit: moparlinke hann före :)

Enten likes this.
  20. Enten

MINA ENHETER

Med andra ord är det antingen slippa bloatware, eller kunna uppdatera via Kies?

Tack för er hjälp!

Sen antar jag att den senaste nordiska rom:en är KE2 medan den senaste från UK är KE7?

Last edited: Jun 9, 2011