Fråga: Galaxy SII från 3!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Pylver, 12 maj 2011.

1. pellen

pellen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Har du någon koll på hur såna studentabb fungerar? Jag är student den här terminen, bara för att jag har ytterst lite kvar på magisteruppsatsen kvar...vad skulle hända i höst när jag inte längre är student om jag skaffar ett sånt?

2. VresiBerba

VresiBerba Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det här var ju inte så bra. Här har jag suttit och väntat på att Tre skall få in telefonen och så blir det så här :( Hela vitsen med Android är ju att man skall kunna få göra som man vill med telefonen.

3. Razzle

Razzle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fick detta mail av 3 nyss:

"Hej!

Den 2011-05-12 gjorde du en beställning hos oss.

För närvarande finns inte din vara på lager men så fort vi får det, skickar vi den till dig. Vi ber om ursäkt för förseningen och hoppas att du kan ha överseende med detta.

Så fort din produkt finns att hämta på ditt utlämningsställe kommer du att få information via ett SMS eller en brevavi. Ditt abonnemang och din nya bindningstid börjar gälla först när din beställning skickas från vårt lager.

Om du har andra frågor gällande din beställning är du välkommen att ringa vår Kundservice på telefonnummer 300 från din 3Mobil eller 0771- 735 300 från en annan telefon. Vi har öppet vardagar mellan 08-20 och helger 10-19.

Vänliga hälsningar

Charlotta Lundberg
    Direktör Kundservice och Lojalitet"

Om det betyder att den är ytterligare försenad, eller att jag inte är med bland dom första som får den eller om det betyder nåt annat kan man ju spekulera i.

4. mrblax

mrblax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det borde inte vara några som helst problem, du behöver bara ett mecenat-kort.. logga in på mecenat.se och klicka på länken. I villkoren står det
    "Erbjudandet gäller dig med CSN/Mecenatkort och som har fyllt 18 år".
    Är rätt säker på att de inte kolla upp i efterhand iaf du är student .. deras check är troligvis bara när du köper abbonemanget genom mecenat...

5. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    578

MINA ENHETER

6. pellen

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    När på dagen den 12e beställde du? Jag vet att jag gjorde det först på eftermiddagen när jag kom hem från jobbet...Hoppas det inte är försenat, de sa senast idag att de fortfarande räknar med att "du borde få luren i slutet på veckan"..

EDIT: Fan...nu fick jag SMS om att jag också hade fått ett 3Mail...samma mail som du fått. Om mailet betyder att man missade första batchen kommer det blir rage guy på mig :mad:

Last edited: 23 maj 2011
  7. Razzle

Razzle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tror jag beställde vid 13-14 tiden ungefär. Vore kul att höra om någon som beställde innan den 12:e har hört något?

8. dave2k

dave2k Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om jag inte minns helt fel så va 12:e den första dagen an kunde förhandsboka via 3. Jag bokade min runt 12.00 och jag va den första i den butiken. Jag ringde supporten ikv och enligt dem så kommer den vara brandad "Vi brandar allt vi kan". 3-logga på baksida, 3-bild vid upstart samt några appar.
    Supporten va även ganska säker på att den skulle levereras med låst boot loader detta för att förhindra att oerfarna som får problem vid installation av nya romar som hör av sig till supporten.
    Summa summarum funderar jag nu starkt på att utnyttja den 14 dagars ångerrätt jag får då jag har telefonen i hand...

9. pellen

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Haha, jävlar i min lilla låda vad 3 är TOTALT värdelösa på kommunikation. Om jag inte minns helt fel så var det Erik Hörnfelt eller vad han heter som sa på facebook-sidan att luren inte kommer ha någon 3-logga på själva luren.

EDIT: Fel av mig, såhär var det visst:

Last edited: 23 maj 2011
  10. Peak

Peak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick också mailet idag. Kommer avboka min imorgon får bli en annan lösning.

11. Razzle

Razzle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Avvaktar den här veckan ut och ser om det händer något. Annars gör jag nog samma sak!

12. pellen

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Samma här...sjukt tråkigt att 3 skjuter sig själva i foten genom att smutsa ner luren så brutalt...

13. Carlsson

Carlsson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jepp, fick mailet och gör samma sak. Redan innan var jag kluven till hur jag skulle göra men beslöt mig för att ge 3 en chans till. Den chansen har dom förbrukat nu...tar och flashar in en rom på trotjänaren Desire så jag löser app-minne problemet och beställt en tablet som får kompensera för Desirens få brister :P Sen i framtiden står jag fri att välja och vraka bland abonnemang och telefoner, ska bli skönt att inte tänka på bindningstid ett tag.

14. ClubExclusive

ClubExclusive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tror inte 3s s2 får låst bootloader.

Skulle ju vara sjukt om dom låste får en operatör, eftersom ingen annan har låst bloader.

Och såg att pellen skrivit på xda, så la ett inlägg där. Svaret blev att man inte riktigt skulle lita på servicepersonalen. Och jag håller med, det är flertalet gånger som dom sagt en hel del konstiga saker till mig om ngn tele som inte alls stämmer. Men konfrontera inte, der är aldrig poppis. Trust me :-P

Sent from my X10i using Tapatalk

15. dave2k

dave2k Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det något enkelt sätt att testa om boot loadern är låst? T.ex. nån app som bara går att installera om den är öppen?

16. pellen

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Om den är låst så blir det nog svårt att roota den via de lösningar som används idag, dvs flasha in en insecure kernel. När jag väl får mobilen så kommer jag nog att försöka roota den ganska omgående...blir spännande - går det inte så blir det att utnyttja de där 14 dagarna av ångerrätten.

17. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

roota brukar oftast inte vara nå större problem..Flasha går också till viss del...

Men börja med annan kernel för att överklocka osv går inte..
    Om jag nu inte missat nå...

Sen att den är låst behöver inte betyda just nå...
    Beror på hur den är låst..
    Är andra SGS2 helt olåst?

18. Peak

Peak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sådär då var min avbokad går dock inte smidigt utan skickad hit o dit och babbel om att den kommer i slutet av veckan,vad e du missnöjd med mm men sa bara att jag vill avboka och sen säga upp mitt nuvarande abb (ej bindning kvar dock 3 mån uppsägning)

Men det gick inte hon måste ta bort min bokning och det tar 6-8 timmar innan jag kan säga upp abb haha fyfan va fånigt vart kund hos 3 i 5-6 år minst och nu e de slut iaf.

19. pellen

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Svar ang 3Mailet:

20. Pylver

Pylver Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Njae... det här känns inte bra. Brandning är ju bara så sjukt onödigt, fattar inte varför 3 ska trycka in nåt skit som ingen kommer använda ändå.

Och nu när det börjar snackas om låst bootloader överväger jag seriöst att avbeställa, kanske är bättre att vänta och skaffa från The Phone House?

Någon som vet hur reglerna kring förlängning där är?

Har 6 månader kvar på mitt Total 699, kan alltså förlänga med 24 månader genom 3:s kundtjänst... är det 6 månader med TPH också, eller 3 månader som gäller där?