Övrigt: Galaxy SIII - Tillbehör

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Gavin_Gadget, 6 maj 2012.

1. Pixeln

Pixeln Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Efterlyser en bumper, likadan som till Iphone. Någon som sett en sådan på Ebay eller liknande...?

2. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Italienska märket Puro har bumper-liknande skal.

Pixeln gillar detta.
  3. Pixeln

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Fick en släng av Ebay hybris, någon som kör med Allke skal?

Ebay länk

4. Pixeln

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Snygga och en del till SIII:an, men inga bumpers.

5. brynte5

brynte5 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus
    Platta:
    Ipad Air 2
    jag missade faktiskt den bilden, när jag kollade först, men nu ser jag ju att det är hål!
    bra!

perfekt!

ok, om det är så enkelt, så får det nog bli ett sånt konto, men nu har jag, som sagt, redan beställt allt jag behöver, så vet inte om jag kommer ha nån nytta av det, förrän om ett par år, när det är dax att byta mobil igen...
    leveranstiden kanske?
    det är inga som helst avgifter på paypal då?
    på neteller är det iaf så att om man inte har använt kontot (nån överföring, eller betalning) på en viss tid (tror det är 1 år), börjar dom dra en viss % varje månad, tills du använder det igen!

Last edited: 21 jun 2012
  6. hakilala

hakilala Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Att det skulle dras pengar pga inaktivitet har jag inte läst någonting om, så det vet jag ingenting om. Däremot är det som sagt oerhört enkelt när du väl har pengarna på kontot, det tog hela 2 bankdagar innan jag hade pengarna inne, kändes som en lång tid när man gick och väntade, men nu i efterhand är det ju rätt snabbt ändå ;)

Är det någon som kan tipsa om en snygg batterilucka på Ebay till ett bra pris?

7. easyrider

easyrider Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
    Det där att sätta in pengar på sitt PayPal-konto verkar överkurs. Enklaste är att knyta sitt (tomma) PayPal-konto till ett av sina svenska bankkonton då dras det direkt utan dribbel. Man låser sitt svenska konto för uttag men öppnar det bara under den stunden man betalar med PayPal. Superenkelt och sker på ögonblicket... Och att kontot skulle belastas p.g.a. "inaktivitet" är bara nonsens. Jag har haft mitt PayPal-konto i 12 år och det har aldrig varit något problem.

Jag fick idag hem denna helt OK i mitt tycke:
    http://www.ebay.com/itm/11089202043...eName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
    Monterade det tillsammans med detta:
    http://www.ebay.com/itm/130706724123?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
    Du får ett utseende du garanterat är ensam om...

Last edited: 21 jun 2012
  8. hakilala

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Exakt en sådan där lucka jag kollat på, funderar på en sån, men det får bli framöver, fick just mitt läderfodral till S3an, riktigt snabb leverans :)

9. easyrider

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
    Ja, den kan rekommenderas. Jag tycker luren blev bra och lite originell. Den ser iaf inte ut som grannens S3... ;)

Ta en titt oxå på aluminiumramen jag länkade till - den var riktigt grym, kan jag säga...

10. hakilala

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Kan tänka mig utseendet, men frågan är hur bra det ser ut på den vita som jag har? I och med den mörka kanten på batteriluckan så ser det nog bra ut på Pebble Blue, men frågan är hur det blir på vita.. :neutral:

11. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Vad är det för launcher den var ju lite söt :)

12. lasslax

lasslax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Angående PayPal, ett varnande finger måste lyftas:

http://www.paypalsucks.com/

Min tjej hade sitt konto knutet till PayPal - och plötsligt drogs en dryg tusenlapp från hennes konto, för påstådda köp av två st. klockbatterier!

Så om ni använder P(r)ayPal: ni KAN använda Visa kortet, rakt av, utan eget PP konto, och definitivt utan möjlighet för de att knycka pengar från kontot.

Bara så ni vet: PayPal är ingen BANK, så inga regler som skyddar kunden existerar för dem. De kan inte stämmas, inte tvingas till återbetalning, de har inga som helst skyldigheter mot kunden! Det är faktiskt sant!

13. hakilala

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tack för tipset, hade jag faktiskt ingen aning om! Pengarna drogs alltså från själva Paypal-kontot som hon har/hade? Då tänker jag fortsätta föra över endast mindre summor, och sedan fylla på när pengarna är förbrukade. Runt 100 :- per gång, är ju bra mycket skönare om det skulle dras från kontot än flera tusen. Men hur kunde den där dragningen ske? Verkar skumt...

Hursomhelst så har nog du bättre koll på det där, men det lät inte kul... :ehm:

14. easyrider

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
    Man ska till att börja med INTE ha pengar på sitt PayPal-konto! Ha ett konto knutet till det - som är stängt för transaktioner - som du öppnar bara de minuter som du genomför betalningen. Sen stänger man sitt konto (några knapptryck på mobilen) och det kan således inte dras några "ful"-pengar... ;)
    Jag tycker det där låter märkligt - bara dras från kontot utan ngn förvarning... Man ska ju först få ett krav av ngt slag från en säljare som ska visa upp en köpehandling eller typ godkänd faktura...?
    Men, visst, PayPal friskriver sig från allt ansvar, men det gör alla stora företag av den kalibern.
    Jag ska tillägga att jag för ett par år sedan handlade en vara av en säljare på eBay - en vara som aldrig kom fram till mig. Jag fajlade en claim och fick faktiskt alla pengar ersatta av PayPal. Inom två dagar hade jag pengarna på mitt konto.

15. hakilala

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag tänkte koppla mitt konto till Paypal, och då drar dem 15SEK som sedan sätts in igen när man verifierat med den kod som står på kontoutdraget. Tror ni jag har fått någon kod? NEJ! Är därför lite skeptisk till Paypal men har som sagt bara strax över 70kr på kontot så kan ju lika gärna handla upp dem på Ebay, för annars kommer de bara ligga och då lär dem väl vara i farten snart :P

16. lasslax

lasslax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Nej. De drog pengarna från hennes bank konto.

17. hakilala

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Aha, jag som läste fel nu såg jag :) Fult gjort hursomhelst!

18. easyrider

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
    Ska du vänta på en "kod"? Senast jag gjorde ngt liknande och det skulle dras 15:- tog det flera dagar innan det syntes på kontoutdraget. Men den där proceduren är för din egen skull - så att ingen utomstående försöker koppla DITT konto till PayPal - så håll ut, det kommer!

19. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Har ungefär samma upplägg fast i grått och batterilucka i borstadstål finns på bild tidigare i tråden.

Det är apex launcher, framme widget, lunarUI for go launcher och wClock widget. Bakgrunden finns länkad i hemskärms tråden.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

20. easyrider

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
    Det där kan jag garantera är en fuling ngn körde. De kan inte bara hursomhelst gå in i ditt konto och dra pengar!? Det funkar inte så. För det första så får man ALLTID en avisering från PayPal om att man är skyldig ngn pengar för en deal av ngt slag och samtidigt ombeds man att genomföra betalningen. Denna avisering åtföljs ALLTID av en faktura av ngt slag eller en köpehandling (oftast kopplad till eBay) som är utfärdad av en säljare. Det dras inte pengar hur som helst, du ombeds alltid att betala.
    Tro mig, jag har genom åren gjort närmare 400 transaktioner genom PayPal och det har alltid funkat på det sättet.