Galaxy Tab 10.1 finns i lager nu hos telia

Diskussion i 'Samsung' startad av Maxinux, 22 jun 2011.

1. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ungefär så känner jag med, allt varit fel från början till slut. Vit fanns inte än, och nu när jag frågar om jag får byta till vit om de finns inne, så väntar de på svar själva och ska återkomma, varpå dom önskar mig trevlig helg.. jaha, då kan man vänta på det svaret!!!!

Kan man säga upp abonnemanget? Jag beställde den 16 juni.. när jag pratade med dom igår så skulle den vara skickad..

2. husebuse

husebuse Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Alltså, i regel är det datumet du får leveransbekräftelsen som gäller. Men om du fått skriftligt avtal hemskickat så borde man kunna hänvisa till det datum du undertecknat. Jag frågade om man kunde byta till vit också, men det var lika lång öeveranstid på dom.

/martin

3. zaphyrdroid

zaphyrdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hvem sin feil er det da, Samsung?? Om Telia bare var ærlige fra starten, så tror jeg folk ville være mere tålmodige.

Twitter:

4. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

OK, tack. Någon leveransbekräftelse har jag ju inte fått. Bara orderbekräftelse.
    Att de inte kan uppdatera hemsidan om de vita är slut! Där står det att de finns på lager :mad:

5. husebuse

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

My bad! Menar orderbekräftelse. Men om du håller pekaren ovanför "i lager" markeringen så står det väl 12/7 eller nåt sånt?

/martin

6. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jo, på den svarta, men enligt webbshoppen finns den vita på lager..

7. crest

crest Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Visst står det att den finns i lager, men för du muspekaren över den gröna stapeln så står det att beräknad leveransdatum är 7 juli.

8. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det är ALLTID leveranstid på 6 dagar när man beställer via telias webb!

9. DroidGurka

DroidGurka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

husebuse gillar detta.
  10. vinyl

vinyl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har en liten fråga till er som köpt en utomlands eller i sverige
    vad har ni för modell nummer på den?
    Har ni en GT-P7500 eller en GT-P7510 ?? sedan vad ni har för bokstäver efter.
    tror ena version är med simkort och enna bara för wifi

11. husebuse

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Vad jag har förstått av det så är p7510 utan 3g och p7500 med. Och om ryktena med sdkortläsare stämmer så har p7500 kortläsare och p7510 inte det.

/martin

12. zaphyrdroid

zaphyrdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Nå står det faktisk 25 Juli :eek:

13. putte79

putte79 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Jag prata med dom via Chat igår, då så hon att dom fanns på lager (svart) men min var inte skickad än, kanske på måndag.

14. HBG

HBG Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

jag fick oxå besked att min kommer nästa vecka

15. husebuse

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jo, dom har uppenbarligen lämnat många olika bud. Jag har fått höra att min är skickad, den väntar på plock, den skickas nästa vecka och nu senast var att inga kommer att levereras tidigast förräns om 2 veckor. Dom verkar dessutom pendla rätt bra vad gäller lager på vita vs. svarta.

/martin

16. a_g

a_g Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad man skulle kunna ifrågasätta är deras interna informations struktur, frågan är väl om kundservicemedarbetarna ens har tillgången till denna information? De flesta andra online butiker upplever jag som mycket snabbare på att skicka information - jag skall inte svära på detta men har inte t.ex. Dustin ett system som nästan direkt ger dig som kund ett kolli#, oavsett om varan är skickad eller ej? Ett nummer som de förhandsbokat via posten, men posten har då fortfarande inte fått paketet och mer detaljerad information var paketet befinner sig är därför inte tillgänglig just då.

Tillämpar Telia ett sådant system? Om inte, varför?

Jag är personligen inte så kritiskt till att den inte är levererad, visst det hade varit kul att få en ny leksak nu när regnet kommer. Men jag hade räknat med förseningar, det är väl mer en regel än ett undantag just nu?

I övrigt: Svarta är nu nere på "röd" markör senast jag tittade (12:32), med leveransdatum 07-25. Vad det nu betyder för oss som beställt har jag inte den blekaste aning om.

Last edited: 2 jul 2011
  17. husebuse

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Håller med till 100%! Det är sällan att det inte inträffar förseningar, speciellt när det handlar om såna festliga produkter som gt7500. Och hade Telia valt att på något sätt kontakta mig i Onsdags eller Torsdags och meddelat att det inträffat en försening så hade jag tyckt att det var trist, men sånt händer. Men dom väljer istället att säga saker som att den är skickad eller att den är på plock. Och då borde det rimligtvis även vara så att personen jag talar med i telefon ljuger för mig, eller så har dom ett lagersystem som är rent åt hel***e. Dom berättade även att det bara var kundtjänst på mobila avd. som kunde se hur det låg till med leveranserna eftersom det är dom som är ansvariga för utskick. Så dom svar jag fått från bredband eller tekniska supporten kunde jag bortse från. Menmen, inte mycket mer man kan göra mer än att visa sitt missnöje i diverse forum samt ha incidenter som denna i åtanke näsa gång man funderar på någon tjänst som Telia tillhandahåller.

/martin

18. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Håller med om att det är supertråkigt att det hela är försenat. Men om man tittar lite med andra ögat i tråden så är det också ganska kul att det låter som att det handlar om något livsviktigt!
    Varken jag eller ni dör nog inte om den inte äns kommer nu nästa vecka ;-)

19. Maxinux

Maxinux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Kollade med posten och det finns inget paket för mig. Då ringde jag till Telia igen och efter 30 min i kö så fick jag prata med en kille som frågade att vänta medan han frågar hans kollega, han gick och kom aldrig tillbaka, väntade honom 15 min sen slutade de samtalet. Jag är så arg nu och tänker att avbeställa.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

20. movitz

movitz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det värsta är ju tystnaden. Att dom inte skickar ut meddelande till dom som har beställt eller åtminstone skriver något på sidan.

Enda anledningen att man köper genom Telia är ju att dom är först och det är exklusivt för dom. Nu känns det som att man kommer få plattan när den släpps till andra butiker.