Galaxy Tab 10.1 finns i lager nu hos telia

Diskussion i 'Samsung' startad av Maxinux, 22 jun 2011.

1. Ufoeke

Ufoeke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Heja Telia...

22/6 Lägger beställning på platta med mobilt internet 300kr/mån

29/6 Ingen platta och inga besked på leveransen

2/7 Avbeställer den svarta plattan och beställer en vit fast på farsans fasta Internet för 150kr/mån (Prel leverans 8/7)

8/7 Ingen platta, kollar Telias hemsida, "Slut på Lager" får besked om att den kommer komma i mitten av Augusti...

22/7 Drar till Telias butik för att hämta ut en platta istället då dom hade inne på lager, Kundtjänst rekommenderade de "Special Rutin pga leveransproblem"
    Kan ej hämta ut plattan pga att nissarna som var kvar i butiken hade precis kommit hem från semestern och inte fått reda på denna rutin, hur man genomför allt via kassasystem osv. Aja big creeds till han i butiken gjorde vad han kunde, med tanke på att den interna hjälpen stänger 1700 så gick de inge vidare att få hjälp om man inte ringde vanliga kundtjänsten, som vi gjorde, men han som svarade la på... 38min väntan i onödan.

24/7 Nu var man där i tid innan klockan 1700 och allt gick som smort, vi fick in beställningen och den föregående som jag gjorde via Internet skulle annuleras sagt och gjort, fick plattan i handen, bredbandet är uppgraderat osv.

29/7 Får sms om att de ligger ett paket på posten från Telia, aja tänker jag de är väll farsans Telia Smart Gateway som ligger där.

1/8 Får hem ett simkort, "Fine tänker jag de är för mobilt internet start"

2/8 Får hem två simkort???, ena är tydligen på min order jag gjorde den 22/6 som inte blev annulerad och de andra simkortet är på ordern på farsans fasta bredband som inte vart annulerad...
    Nu drog farsan iväg och hämtade paketet också för att hämta ut Telia Smart Gateway, trodde han ja, Paketet var aviserat till mig och kartongen var en surfplatta... Ringe telia och skickade tillbaka de då jag annulerade ordern för ca en månad sedan...

5/8 Får SMS om att paket går att hämta på posten från Telia, tror att denna gången måste de vara en Telia Smart Gateway.

8/9 Åskan slår ut modem och hela skiten i huset, så nu tänkte väll att de var dags att hämta ut paketet så Internet kommer igång, kan säga att man blev smått förvånad när de ligger en ytterligare surfplatta där istället och inget modem..

Totalt so far:
    3 Avbeställningar
    3 Surfplattor
    3 Simkort
    0 3G Modem
    0 Smart Gateway Modem

Asså vad säger man, trodde de inte gick att beställa två plattor på samma fasta bredband och få förlängning på 12 månader bara.

150kr/mån per surfplatta = Totalkostnad 3600kr
    Kan ju lika gärna sälja ena plattan för 4500 lr liknande på blocket och tjäna på de...

Inte nog med de kommer nog bli RMA på den första man fick då höger hörnet börjar glappa som för många andra, samt oljefläckar uppstår lite väl snabbt.

2. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Jag kan inte annat än att småle åt posten ovan.
    Jag skulle inte vilja jobba på deras logistikavdelning, måste vara kaos.

Lycka till i fortsättningen iaf...

/qsec

3. Ufoeke

Ufoeke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Haha Tack!
    Var bara tvungen att dela med mig :)

4. qsecofr

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Jag fick min tab idag. En fundering, när jag startade upp den första gången så behövde jag inte köra igenom guiden där man väljer språk och så vidare.

Jag kom alltså direkt till hemskärmen efter att jag låste upp "låset" och den var redan inställd på Svenska.

Var det så för Er också?

/qsec

5. Zimmerman

Zimmerman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Likadant för mig. Reflekterade inte över det då men nu när du säger det så var det ju lite udda. Eller det kanske inte är nån sån guide på tablets?

6. qsecofr

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Ok, kanon.
    Jo, det är en sådan guide.
    Jag körde en factory reset efter jag uppgraderat till KG9 och då fick jag gå igenom guiden.

/qsec

7. qsecofr

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Såklart har man newtons ringar på sin tab.
    Nån som har köpt sin tab via telia på webben och sedan bytt ut den i butik?

Eller måste man skicka in den för att få den utbytt, eller får man en ny medans man har kvar den gamla och skickar tillbaka den då man får den nya?

tack,

/qsec

8. liam

liam Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade ringar på min också. Ringde telia och fick beskedet att om du köpt via webben så måste den skickas in till Anovo, byte kan ej göras i butik. Skickade min till Anovo där den ligger kvar ännu då Anovo inte verkar veta vad de ska göra med plattorna de får in laga/byta. Så var beredd på att vänta ett tag om du skickar in den.

9. Deacon

Deacon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro
    Inga ringar [ännu] på min, beställde onsdag kväll, hade den fredag förmiddag. Lite flyt får man ha ibland.

10. Splish

Splish Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ni som fått era tabs från telia, fick ni ert simkort i paketet eller kom det separat? Har väntat i två veckor på ett simkort nu...

11. soulskater

soulskater Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag fick min platta igår och simkortet idag så inga 2 veckor här.

/Marcus

12. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag fick mitt simkort nästan en hel månad innan plattan kom, så ringde till Telia och dom flyttade fram mina tre gratismånader på mobilsurfen. Jag skulle nog ringt Telia om jag var du och be dom skicka ett nytt.

Sent from my Samsung Galaxy Tab 10.1

13. Alice1750

Alice1750 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade inte fått mitt efter flera veckors väntande. Kontaktade Telia och fick höra att kortet inte hade skickats för att jag inte hade tecknat något avtal? Men det löste sig :-) Så kontakta Telia :-)

14. pellegj

pellegj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jaha! Så är nu strulet med Telia igång igen. Denna gång vill de att jag betalar för 2 plattor när jag bara har 1. Fattar inte vad f*n de håller på med alltså :(

15. KoktGrus

KoktGrus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Beställde min för över 4 veckor sedan i samband med fast bredbandsbeställning.. har strulat som fan, är väl så att när det väl börjar strula så slutar det inte.. har visserligen fått 1700 kr i kompensation.. har blivit lovad en mängd datum.. sista budet är på fredag..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk