Galaxy Tab 10.1 finns i lager nu hos telia

Diskussion i 'Samsung' startad av Maxinux, 22 jun 2011.

  1. a_g

    a_g Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Beställt: 06/22
    Model: Svart
    Status (via tlf. tidigare idag): Väntar på att plockas

    Kikade in som hastigast hos Telia på Entré i Malmö och han sa att ingen butik hade fått in dom ännu, de hoppas på Måndag och i absolut bästa fall imorgon, Fredag, och då är det endast den vita de får in. Svart dröjer ytterligare för butikerna.
     
    Sebastiank gillar detta.
  2. zaphyrdroid

    zaphyrdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    usj, plass nr 46 i køen, det gidder jeg ikke vente på....
     
  3. Krille

    Krille Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Datum:

    2011-06-16 14:39



    Svar:

    Hej!
    Vi beräknar skicka din galaxy tab 2011-06-29. Vänligen avvakta avisering.

    Med vänlig hälsning

    Angelica Magnusson
    Telia Kundservice

    Detta svaret fick jag

    Sen ringde jag dem idag 3 ggr och fick dessa svar nu har jag krävt att en chef skall ringa mig och han var inte på plats förrän imorgon....Får man bara ett svar man kan lita på så vore iof sig jag lugn och kan vänta, nu är det som att vänta på lottovinsten, kanske kommer, kanske inte....

    Efter 3 st samtal till er idag med 3 olika svar, att den packas nu, sen ringde dem erat lager och de hade "glömt" att skicka till mig så jag får vänta på nästa leverans, svar 3 att den inte har kommit till sverige och att den aldrig funnits på lager.
     
  4. husebuse

    husebuse Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jo, deras support gällande när taben kommer levereras är under all kritik... Det värsta är att dom inte kan lämna "raka" svar, utan väljer att dryga sig och svara undvikande. Idag har jag haft kontakt med dem via telefon 2ggr, och båda gånger fått svaret; oj, det verkar ha blivit något fel med din beställning, ska se vad jag kan få fram, ringer dig inom kort. Har fått beställningsbekräftelse och allt. Men vi ska nog inte räkna med att få den innan helgen.

    /martin
     
  5. zaphyrdroid

    zaphyrdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Snakket med dem nå, og hun sa at den var ikke pakket, og hun kunne ikke se om den var kommet til Sverige eller hvor den var. Hun kunne bare se at jeg hadde bestillt den, og den hadde ikke fått kolli nr. "Du får bara venta" sa hun iskaldt.
     
  6. nodisk

    nodisk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm är det någon som fått den ännu eller att den går att hämta hos utlämningsstället?
    Detta verkar ju ta tid om man läser de kommentarer som dykt upp senaste timmarna.
     
  7. Krille

    Krille Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Detta får man för att man är trogen kund, men vi ska se imorgon när deras chef ringer....Hoppas samsung(om det inte är deras fel) kommer att ångra sig att de gav telia ensamrätt på den vid release, har man satt ett datum skall man hålla det och vi borde ju tom haft dem igår, samma dag som releasen, och en kille sa till mig¨i förrgår att den var skickad till min ICA butik, men kunde inte få fram ett kolliid, då posten sida strejkade, men önskade mig lycka till när jag skulle få den imorgon....:( chi fick jag...
     
  8. zaphyrdroid

    zaphyrdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

  9. nodisk

    nodisk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag tyckt till jag med.

    Beställde min 20/6 och har fått leveransinfo om 30/6 men fortfarande inte ett ljud.
    Sådant här får mig tyvärr att ledsna, jag kommer skulle behöva ha den nu i helgen, annars kan jag lätt vänta en månad till och köpa den från annat ställe.
     
  10. husebuse

    husebuse Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har precis skickat ett syrligt förslag till dom.. Imorrn blir det hot om att säga upp nuvarande tjänster hos dom om dom inte kan komma med lite konkreta uppgifter. Påminner mig starkt om hur komplett.se hanterade sina missnöjda kunder när dom i högsäsong bestämde sig för att bygga om sitt lager med 3mån leveranstider som facit, men varje gång man fick tag på dom så var det antingen "det packas just nu" eller "vi ska få igång leveranserna imorrn igen".

    /martin
     
  11. Droid71

    Droid71 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den som väntar på något gott...väntar alltid för länge.

    Jag har en SGT 7" tycker att den är den bästa mobilen jag haft men jag ser också fram emot att få 10.1 när den nu kommer.

    Hoppas nu att den har plats för minneskort annars blir jag jävligt besviken.
     
  12. a_g

    a_g Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Spy inte för mycket galla över kundservicen, dom är ju bara troll som arbetar efter ett schema. Det är ju den större service-apparaten som är felaktig. :)
     
  13. Droid71

    Droid71 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Visst vill jag min nya tab nu! gärna på fredag, vilket knappast kommer att hända, tyvärr.
    Så nästa vecka vill jag ha min tab.
     
  14. cgswe

    cgswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Samsung S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Samsung S10+
    pratade nyss med kundtjänst och fick infon att de fått in för lite tabbar för att tillgodose alla, så min order som lades den 10/6 beräknas komma 20/7
     
  15. mem

    mem Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Illa att beräknat leveransdatum vid nybeställningar fortfarande har ett tidigare datum än så. Får väl vänta till augusti om jag lägger in en beställning nu.
     
  16. zaphyrdroid

    zaphyrdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jeg tror ikke på noe de sier. om man spør det samme spørsmål 10 ganger, så får man 10 forskjellige svar.

    Men, om det stemmer at vi ikke får Tab'en før mot slutten av Juli, så har Telia drevet falsk markedsføring!
    Den eneste grunn til at jeg valgte Telia var fordi de reklamerte med at de fik den før alle andre, den 29. Juni, og i ordre bekreftelsen står det at den leveres den 30. Juni.
     
  17. Nithrin

    Nithrin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    5/7

    Ringde kundtjänsten nu, fick beskedet att de skickar den 5/7. "För du hade väl förbokat, va?" Rent krasst hade jag inte det, bokade den 29/7, men det kan ju ge en hint om hur de prioriterar.

    Frågade om man kunde se trackingen via Mina Sidor, men det gick inte.

    Så det är bara att vänta, och kanske ringa igen nästa vecka...
     
  18. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Det råkar inte vara så att du beställde en vit?
     
  19. Nithrin

    Nithrin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jo, faktiskt. Åt vilket håll påverkar det, menar du? :neutral:
     
  20. Gnubaver

    Gnubaver Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Men om du bokade 29/7 och dom skickade den 5/7 då var dom ju snabbare än dig ju? Då skickade dom ju den redan innan du ens bokat den, det kallar jag bra service!
     
    nodisk gillar detta.