Galaxy Tab 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av bd85, 13 februari 2011.

1. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.063

MINA ENHETER

2. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

3. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Motorola Xoom har microSD-kortplats, micro-USB och 5 MP kamera till skillnad från 10.1:an. I övrigt är väl 10.1:an bättre. Jag frågade inne på Telia-butiken idag och de sa att 10.1 skulle komma i början/mitten av juli. Trots vad de skriver på framsidan i sitt nya häfte ("mitten på juni")...

4. hamchoi

hamchoi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kollade nu 08:41 på Telias hemsida, de listar nu att Samsung Galaxy Tab 10.1finns i lager och beräknat leveransdatum den 14:e för den svarta och den 15:e för den vita. Kanske bara knas i deras lagersystem men vi som har beställt kan ju alltid hoppas :D. Har själv beställt en vit för 150 kr / mån i 24 månader.

sgolsson gillar detta.
  5. FashionCoree

FashionCoree Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte en chans att dem skulle sälja den tjockare versionen utan att också sälja den tunnare.
    Dem skulle förlora allt för mycket på det, den tjockare versionen är helt otänkbar för min del.

6. Volatyle

Volatyle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Fast nu handlade inte nyheten om att dom skulle gå tillbaka till den tjockare modellen, utan snarare att den tunnare eventuellt inte kommer att bli 8.6mm - utan tjockare än så, på grund av bristande komponenter.

Hur mycket tjockare - eller sanningsvärdet i nyheten förtäljer dock inte historien - ville bara förmedla informationen.

/Vol

7. vinyl

vinyl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vart på telia var du då?
    Jag kan bara se en svart och den kostar 200+99 i månaden i 24'a månader

https://www.tewss.telia.se/privat/k.../surfplattor/samsung-galaxy-tab10-mbb.product

8. Aduun

Aduun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Platta:
    Microsoft Surface 2
    Platta 2:
    Samsung Note Pro 12.2
  9. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Fast på hemsidan står det idag 20 juni i klartext (har det kanske gjort ett tag). Som vanligt har de väl ingen koll i butiker eller på kundtjänst. När jag frågade i butiken så undrade damen i butiken var det var för modell som de hade satt på framsidan av deras nya katalog. Hon frågade alltså mig.

10. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag befinner mig i USA för tillfället, och jag var igår och kollade lite i en Best Buy.

De hade Motorola XOOM och någon Acer som hade Android 3.x. De hade inte fått Samsung Galaxy Tab 10.1 ännu.

Hur som helst, xoom var fin, men den är lite för tung. Tjockleksmässigt var det inget jag tänkte på, fast att jag har en iPad2 på hotellrummet som jag suttit lite med. (Avstängde då, eftersom Apple envisas med aktivering via iTunes).

Som någon sa, så hade xoom:en en del utgångar osv, men själv känner jag att det viktigaste med en platta rent hårdvarumässigt är att den ska ha någon form av HDMI (om det är mini, eller om det går via någon speciell sladd skiter jag i) samt att den faktiskt hanterar x264 .mkv på det sätt filmer är rippade i.

Om den har USB eller micro-SD skiter jag i rent platsmässigt, då 16/32 eller what so ever kan räcka, men det vore ju najs att kunna flytta lite filer på det sättet kanske, eller ha en film på ett kort.

Men ärligt så tror jag inte ni behöver bry er om tjockleken på plattorna allt för mycket. Det är bara när man ska visa upp vem som har coolast pryl som det räknas känns det som. :)

Men vad är det som gäller om de olika versionerna av Samsungs tab? Verkar som alla som gjort reviews bara säger den har Tegra2 , och ingen nämner något annat.

Kollade lite på wikipedia om Samsung Galaxy SII också, och där står det ju mycket riktigt om de tegra2 och det andra egenutvecklade chippet, och att det fanns olika versioner.

Men är det tänkt att det ska komma olika versioner av 10.1 också, eller är det bara rykte? Verkar konstigt att det finns versioner med Tegra2 nu i USA och att det ska komma annan version till kanske Europa sen. Men, visst, så är det ju med vissa telefoner också, där det kan skilja i skärmar.

/Söder

11. Silvercliff

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

HDMI-kabel finns som officiellt Samsung-tillbehör.
    USB-kabel finns som officiellt Samsung-tillbehör.
    SD-adapter finns som officiellt Samsung-tillbehör.

Bilder, text och film finns i tillbehörstråden: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=43504
    Huruvida dessa tillbehör är bra/dåliga/billiga/dyra kan man ju diskutera i den tråden, men det går i.a.f att få ut HDMI ur Samsung Galaxy Tab 10.1, bra va?

12. wirre

wirre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    662

MINA ENHETER

13. FashionCoree

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

14. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Först ute ingen konkurrens... Men det är ju i princip alltid rejält dyrare i sverige så helt oväntat är det ju inte.
    Men det är inte Wifi vs. 3G versionerna föressten? Misstänker att Telia har en lite förkärlek för att ha 3G versionen!?

15. FashionCoree

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det kommer vara runt 4500 för wifi, vad jag förstått. Vilket också är sjukt.

16. sgolsson

sgolsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Galaxy 10.1 hos Telia

Ni som beställt Galaxy 10.1 på Telia, vilken version har ni fått uppgift om skall levereras ?
    Enligt senaste uppgifter idag (tidningen M3:s hemsida så kommer Gslaxy i Wifi först och då i 16 GB och 64 GB. Versionen med 3G kommer tidigast i augusti/september.
    Vid ett besök i Telias butik, så fick jag (som vanligt) mycker svävande uppgifter. Det verkade som om ingen på Telia visste något.

17. Kixx

Kixx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Detta är vad som står på deras hemsida när jag beställde.

Teknisk info

Operativsystem Android, 3.0 Honeycomb
    10.1" hd-skärm
    Display: LED Kapacitiv touchscreen, 7"
    Dual Core processor
    16 GB internminne
    3 megapixelkamera
    3,5 mm utgång
    Turbo3G/3G/GSM900/1800/1900
    Wi-Fi 802.11 a/b/g/n
    Videoupp- och inspelning
    Videosamtal
    E-post
    Bluetooth
    Stöd för Navigator
    Radio
    Mp3-spelare
    Stöd för mobil-tv
    Minneskortplats
    Pc-synkronisering
    Mms
    Vikt 595 g

Så tydligen bör den ha 3g?!

18. sgolsson

sgolsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Till Kixx

Uppgifterna som finns på Telias beställningssida är i många fall felaktiga. Några uppgifter är rätt, och några är fel, t.ex
    - det är inte roligt att det gäller en 3G-variant
    - Minneskortplats finns inte på 10.1-versionen
    - Dual Core processor är fel
    - Display på 7 " är ju fel
    - Radio finns nog inte
    För mig verkar det som om Telia har blandat ihop uppgifterna för den gamla 7 tumsplattan och den nya 10.1 tumsplattan

Det skall bli intressant och se vilken version du får. Den 29 juni skall Telia ju börja leverera

19. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag har några funderingar som jag säkerligen kan googla fram, men jag kör här ändå, lika bra att fråga proffsen direkt :).

Xoom har en hel del funktioner, nu funderar jag över ifall GT 10.1 kan leverera samma saker, annars får det bli en Xoom. Det jag vill ha är:

• HDMI-ut - Detta kan jag checka av, antar att den kör MHL precis som SGS II?
    • BT-stöd till handkontroll. Wiimote fungerar fint till de flesta Androidenheter, förutom just Samsungs mobiltelefoner, där man ska jävlas med BT-stack-inställningarna. Då är frågan, är de lika "fucked up" till plattan som hos exempelvis SGS II eller har man ändrat detta?
    • USB-OTG stöds antar jag precis som det görs med SGS II?

Ja, det var väl de enda frågorna jag hade för tillfället. Hoppas på god respons :)

20. Silvercliff

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

HDMI-kabel finns som officiellt Samsung-tillbehör. Det blir ju inte MHL, men det kvittar ju. En Samsung-kabel är ju lika enkelt att få tag på som en MHL-kabel. Galaxy Tab 10.1 har ingen USB-utgång alls, utan en Samsung-kontakt som påminner om den som sitter på iPad m.fl.
    USB-kabel finns som officiellt Samsung-tillbehör.
    SD-adapter finns som officiellt Samsung-tillbehör.

Alla dessa kablar och adaptrar ansluts till tabben via den breda "Samsung-kontakten".
    Bilder, text och film finns i tillbehörstråden: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=43504