Galaxy Tab 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av bd85, 13 februari 2011.

1. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Man kanske ska skynda sig så man slipper roota då, efter uppdateringen antar jag att de även kommer levereras med Samsungs UI. Och blir ju root hursomhelst om man vill tal del av nya versioner av Android. Har väntat på en Nexusplatta eller liknande ett tag nu, men med tanke på att ingen ens har bekräftat att det är en på g funderar jag på att kasta in handduken vad gäller helt orörda Android-versioner med tidiga ota-uppdateringar ta den långa vägen: root

Hört att iaf de amerikanska modellerna ska ha olåst bootloader, någon som hört om det gäller även europeiska versioner?

2. GrandAnse

GrandAnse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Det trodde jag också tills jag lekte med demoexet hos Telia, den hade 3.1 MED Samsung UI.

3. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Skumt. De som säljs nu i USA har inte TouchWiz installerat. Utan det ska komma senare som en update.
    Har svårt att tro att de som säljs i sverige ligger före USA. Det ända jag vet som samsung har ändrat är en annan layout/färg på tangentbordet annars ska det vara stock Honeycomb.

Touchwiz
    http://www.youtube.com/watch?nomobile=1&v=yj7M1WTiwGo

Sent from my MZ604

Last edited: 19 juni 2011
  4. GrandAnse

GrandAnse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Jo jag vet att de som säljs i USA är utan TW. Blev väldigt förvånad över att den hos Telia hade 3.1 med TW. Trodde först det var någon gammal release med 3.0 och TW men jag kollade och det var 3.1.

Det jag gillade med TW på Taben är miniprogrammen (miniräknare mm) som kan lägga sig över ett annat aktivt program. Ser dock fram emot att få stock 3.1 på den först iaf.

5. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det var tråkiga nyheter, men ska förbi kanske förbi USA om några veckor. Nån som vet om man kan köpa utan abonnemang där. Är ju i stort sett omöjligt med telefoner, men går med tabletter eller? Kan ta med en extra om nån är intresserad isf ;)

6. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.063

MINA ENHETER

Ja det tror jag, de är ju bara WiFi och säljs på tex Best Buy.

Sent from my MB525 using Tapatalk

7. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Trodde inte wifi hade kommit ut i USA heller? Vore nog bättre med wifi och köra mobile hotspot via nallen för min del isf. Med 3g-varianten behöver man ju antingen två abonnemang, vilket blir mkt dyrare, eller dribbla sim mellan nalle och tablett, vilket blir mkt krångligare. Sen har de väl andra frekvenser så kommer väl bara bli Edge i Europa?

En fördel med inbyggd 3g är dock att det är väldigt lätt att komma åt tjänster som bara finns i USA som Google voice, Google E-books, Google Music, Netflix etc etc endast genom att köpa ett sim i USA. Vet att det finns andra sätt, men de är ju bra mkt mer komplicerade... Och jag gillar enkla lösningar.

8. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Se där. Sverige kanske få va först ut.
    Gillar också de där miniprogrammen, händer att man vill ha framme en webbsida samtidigt som miniräknare,anteckning.
    Ser faktiskt fram emot TW. Tror det kan bli bra om nu bara Samsung gör det rätt och backar upp med bra support,vidareutveckling och inte vänder ryggen till så fort det är släppt.

Sent from my MZ604

9. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Men 3G versionen hos telia har väl även wifi-funktion?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

10. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Alla versioner har wifi, när jag säger wifi-versionen manar jag wifi-only versionen

11. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag var på Best Buy för ca 5-6 dagar sedan, och Best Buy hade då ingen Samsung Galaxy Tab 10.1 iaf.

/Söder

12. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

I New York släpptes WiFi-only varianten i en enda butik den 8:e juni.
    I resten av USA släpptes WiFi-only varianten den 17:e juni.

13. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Från https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=632116#post632116

Testade nu och enda gången jag kunde välja färg var om jag beställde fast bredband från telia. Ville jag beställa enbart med mobiltbredband fanns enbart svart. Ni får gärna överbevisa mig med en länk där man kan bestämma färg då man enbart beställer mobiltbredband.

Last edited: 20 juni 2011
  14. Aduun

Aduun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Platta:
    Microsoft Surface 2
    Platta 2:
    Samsung Note Pro 12.2
    Sebastiank, det verkar vara så för mig med, jag beställde dock min när jag förnyade mitt bredband så jag fick välja båda. Verkar inte alls funka med mobilt bredband.

15. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Verkar som svenska modellen har lite förinstallerade grejer som man för en gångs skull vill ha: "Samsungs nya surfplattor har därför laddats med tio appar fyllda med nyheter och underhållning från Bonnier. Innehållet är anpassat till den generösa skärmen på 10,1 tum, vilket gör det lätt att läsa Dagens Nyheter, Dagens Industri eller Sydsvenska Dagbladet, eller lockas av goda recept i magasine"

hittar inte nämnda appar, går de att få tag på att installera manuellt eller är det enda sättet att köpa en svensk platta via Telia ? Letar via Market -appen för chrome, där har jag för mig att man får träffar på alla appar, inte bara de kompatibla till en enhet.

Har möjlighet att köpa en I USA, blir ju mkt billigare + speciellt som att wifi-only finns där. Så vad finns det för skillnader på svenska och amerikanska? Touchviz på svenska och stock på Amerikanska har nämnts hittills. I USA sägs det att bootloadern är olåst, hur är det t ex med detta i svenska versionen?

16. stefanli

stefanli Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

FYI hos telia

Samsung Galaxy Tab 10.1 släpps den 29 juni men du kan köpa den redan nu. Beställ före den 20/6 så får du ett skyddsfodral på köpet, värde 399 kr.

17. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kände på den i Teliabutiken på kungsgatan. Inte lika gedigen i konstruktionen (dock lätt o behändig) som xoom men displayen kändes bättre. Snacka om måste-ha-känsla.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

18. drainman

drainman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu är jag i valet och kvalet... Antingen beställer jag nu från t(f?)elia, eller så väntar jag på att köpa den kontant och fixa abb från tre. Jag har tre nu och har haft i all evighet och är hur nöjd som helst!

Men jag har sån måste ha känsla att jag hovrar (och har hovrat i några dagar) över beställ nu knappen. Ska man slå till eller vänta?

19. alexanderblom

alexanderblom Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag köpte hos Telia mot förlängning av det fasta bredbandet. Total kostnad (om vi inte räknar med vad det fasta bredbandet kostar) är 3800 kr.

Jag tror och hoppas att den inte är låst till Telia. Kommer antagligen inte ens använda 3G men man vill ändå inte vara låst! :)

20. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Själv väntar man på att få veta om den har tegra2 eller exynos :-) eller så blir det en tablet jag hörde om med windows 7 :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk