Galaxy Tab 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av bd85, 13 feb 2011.

1. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Ni får ursäkta min okunskap men min kollega berättade idag att GTn endast kommer lanseras med 16GB utan Micro SD-slot! Jag skrattade såklart åt honom och förklarade att det var en surfplatta. Att den skulle ha 3 ggr så lite minne som en SGS II är ju bara barnsligheter, så därför frågar jag er, släpps 64GB-versionen också nu på torsdag?

2. sicn

sicn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är lite magert, ja. Nu när iPad 2 har funnits så länge borde dom verkligen trycka gasen i botten och börja leverera på allvar. Men vid det här laget känns det mer eller mindre som att man lika gärna kan vänta tills det finns bekräftade IceCream plattor.

3. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

I USA finns plattan med 16 GB, 32 GB och 64 GB inbyggt minne. Telia verkar dock bara ta in 16 GB-varianten f.n.

Stämmer bra att plattan saknar kortplats, så du är begränsad till det minne den har.
    Det finns två lösningar från Samsung:
    1. Köp deras SD-kort-adapter för ett par hundralappar, och stoppa in SD-kort i den. Den är förstås extern. (storlek: tillplattad zippotändare)
    2. Köp deras USB-host-adapter för ett par hundralappar, och stoppa in USB-minne i den. Den är förstås extern. (storlek: tillplattad zippotändare)

4. Splish

Splish Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är detta verkligen helt säkert?

Här är en bild från senaste teliakatalogen och där är det med ett MicroSDuttag.

http://dl.dropbox.com/u/11196280/bild.JPG

(sorry för dålig bildkvalite)

5. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Då har jag kanske fel. Hoppas förstås på microSD-kortplats!

6. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Kul att du nämner det här med teliakatalogen, jag såg den nämligen idag också och tänkte även jag ta bild på den :-)!

Vem vill ha 16 GB idag om det inte finns utrymme för att bygga ut? Sinnessjukt måste jag säga, 3 ggr så lite som det är i SGS II med utbyggnad och då pratar vi MOBIL! En platta är ju till för film, spel, en ren nöjesmaskin, då vill man ha rejält med minne!

7. noobs

noobs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    Apple Iphone 6
    Platta:
    Asus Nexus 7
    Övrigt:
    Nvidia Shield Android TV
    Försökt få tag i nån på telias kundtjänst nu under ett par dagar som kan fixa en tab 10.1 deal tillsammans med fiberlan.. Verkar motigt :/

8. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Weird, jag pratade med en jättetrevlig tjej (som lät jättesöt;)), och hon fixade det utan problem. När dom frågar vad ditt ärende gäller, säg "fiberlan" så borde du komma till rätt avdelning. Ska du nyteckna eller förlänga?

9. archen

archen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178

MINA ENHETER

Men va fan! Jag har ringt dom 2ggr och båda ggr har dom sagt att fiberlan inte går att teckna eller förlänga tillsammans med taben... Slutade med att jag tecknade mobilt bredband... Nötter

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

10. noobs

noobs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    Apple Iphone 6
    Platta:
    Asus Nexus 7
    Övrigt:
    Nvidia Shield Android TV
    Jag ringde in till fiberlan supporten och det verkar gå vägen fram till att de säger att de ska ringa tillbaka när de kollat upp vad som gäller. Vilket tyvärr inte hänt än. Provade i butik idag också. De såg ut som frågetecken. Nytt försök imorrn :)

11. putte79

putte79 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Själv gick de prima för mig.
    jag fick svaret att det inte går att förlänga fiber mer jag fick erbjudandet i alla fall utan att göra något med abonnemanget

12. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Ringde idag och satt i samma sits som dig, Hur lätt som helst var det! Beställd och klar :D

13. Gnubaver

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Kan nån förklara va dom menas att du kan köpa den idag men den släpps den 29:de? Jag ringde idag och kollade så jag verkligen får den och att den inte är slut på lager redan för att så många förbokat den, men då sa han hade dom redan sålt slut på den en gång och att dom fick in ett nytt lager den 20:de (juni) och nu ligger den i lager igen och om den skulle ta slut av nån anledning (eftersom redan alla som förbokat den fått den redan sen tidigare) så kommer dom få in ännu en leverans den 13 juli. Men han sa att det var lugnt och att den var i lager och att dom redan täckt alla som förbokat några veckor innan.

Släpps den officiellt imorgon? och att man exklusivt kunnat köpa den redan innan från telia?

Är grymt förvirrad, men det jag får mest magsår av är att dom skriver på hemsidan klart och tydligt att den kommer ha Minneskortsplats men att ingen riktigt är säker på det....

// MVH Johan

14. Gnubaver

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Frågade telia idag och den är låst, du kan inte använda nått annat simkort, men efter 12 månader så kan du låsa upp den i telia butik.

15. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Funderar faktiskt på att köpa 16GB versionen. Det är en tydlig trend att allt flyttas till molnet. Finns massa tjänster för att streama musik och film, Flickr och Picasa för foto, Dropbox och liknande för övriga filer. Och med tanke på att de tyngsta apparna och spelen är på några hundra mb känns mer än tillräckligt. Hursomehelst kan man ju köpa USB eller microsd -adatptern om man inte är lika förtjust i moln-baserat som jag

16. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Värdelöst. Telia kan man väl stå ut med numera, men att inte kunna använda sim när man är utomlands? Går väl att låsa upp med root iofs.

17. zaphyrdroid

zaphyrdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

to ting vi ikke vet med sikkerhet før Tab'en kommer fra Telia:

1. Er den SIM låst
    2. Har den microSD

Om Telia holder det de lover, så får vi svar i løpet av de neste dager.

18. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag låste upp 2 ZTE Blade igår, utan root, så det har nog inget med det att göra.

/Söder

19. zaphyrdroid

zaphyrdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jepp, root og unlock er ikke det samme. Om man rooter en låst telefon så er den fremdeles låst.

Anyways, en SIM lås bekymrer meg ikke så mye. Den kan snart låses opp vha smarte mennesker på XDA, man kan evt. tethere med sin/venners mobil eller bruke hotspots.

microSD er derimot noe som fysisk skal være der. Man kan ikke gjøre så mye fra eller til, enter har den eller så har den ikke....

20. noobs

noobs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    Apple Iphone 6
    Platta:
    Asus Nexus 7
    Övrigt:
    Nvidia Shield Android TV
    Fick du med 6mån högre hastighet, 3g modem och spotify? Jag ringde in nu imorse och fick nej på högre hastighet då jag redan har högsta speeden och lyckades inte övertala han om att gå ner i speed och sen upp i 6mån. Ska prova med butiken igen och ringa in efter lunch. Ska fan gå :)