Galaxy Tab 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av bd85, 13 feb 2011.

1. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kom på att jag låste upp en gammal Nokia dumb-phone för många år sedan, tror inte root var ett begrepp ens. Man slog in massa koder som man hittade på nätet bara. Gissar att det är svårare nu?

2. bono82

bono82 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fler än jag som inte hittar flera program såsom facebook och blocket på market på sina amerikanska tabbar ?

Sent from my GT-P7510 using Tapatalk

3. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Om det innebär att man instället kan köra Google Voice och Google Books kommer inte jag klaga iaf ;)

4. Volatyle

Volatyle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Är det någon här som haft några av konstruktionsfelen ännu? (damm under skärm, skärm som släpper, eller fuktfläck under skärm).

På amerikanska forum så verkar det i princip vara alla som upplever någon av dessa fel..

Har Samsung blivit nya LG?

/Vol

5. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Eller så är det bara de som har problem som yttrar sig i trådar som handlar om problem?

6. Volatyle

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Självklart blir det överrepresenterat i dessa trådar, men det faktum att personerna byter 3-4 gånger och fortfarande har samma problem förstärker ju tesen om att de flesta tablets har problem... Icke sant?

/Vol

Edit:
    Några i XDA-tråden har till och med bytt så många gånger och fått precis samma fel att dom gett upp och reklamerat den helt och hållet.

I några av fallen har Samsung kommenterat det genom att säga att felet är vållat av för högt tryck på skärmen för att frånsäga sig ansvar, trots att det finns en hel tråd där folk har identiska problem, vet inte man man ska skratta eller gråta...

Oroväckande - to say the least...

Last edited: 30 jun 2011
  7. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

ja det låter ju lite oroväckande, speciellt om man som jag har tänkt köpa i USA. Kände inte till det ens, någon mer som vet något om detta?

8. Volatyle

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

9. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

inte samma surfplatta som i sverige.

1. denna är en nytillverkad wifi/3g version
    2. dom har antagligen kollat över problemet
    3. varför skulle du ens tro en sån här sak när den är helt nylanserad i sverige?

10. Volatyle

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

1. Jag vet, men om nu stressat ut modellen, US som EU, så tror jag definitivt vi kan få se samma problem. Den är ju trots allt mer eller mindre identisk, med några små skillnader.

2. Tror du på det själv? Samsung har ju inte ens erkänt att det här är ett problem, kolla XDA-tråden. Några av personerna som varit i kontakt med Samsung påstår att Samsung säger att dom inte ens hört om problemet tidigare, och att dom inte ens är säkra på att dom vill täcka det med garantin, då det kan ha att göra med högt tryck på skärmen, vilket är dementerat av flera användare.

3. Jag pratar inte om någon svensk release, utan om Galaxy Tab 10.1 regardless av var den är lanserad. Du måste förstå att en stor del av forumet kommer, och har redan köpt sin tab i USA, inklusive undertecknad. Därav är det absolut ett ämne värt att diskutera.

Kan inte förstå hur dessa fel förbigått Samsungs QC. Det är som sagt oroväckande..

/Vol

11. zaphyrdroid

zaphyrdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Er du nervøs for at din Tab har disse problemer? Vent til på lørdag og se, før du får panikk.

12. Volatyle

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag förstår inte riktigt varför ni tar Samsung i försvar här, detta handlar inte om en enskild modell, eller sin egen, huruvida den har problem eller inte.

Vi måste väl för fan ändå kunna diskutera en potentiell kvalitetsbrist i en produktlinje, oavsett om man som enskild person har problemet eller inte. Ja, jag har beställt, åker till Miami i övermorgon, och det är väl ändå självfallet att man som ägare kommer att följa detta problem noga, då det mycket väl kommer kunna drabba en själv!

/Vol

Edit: Nervös och nervös, jag är snarare förvånad att så många har detta problem, och att Samsung hanterar det på ett så dåligt sätt. Detta är sagt utan att lägga någon värdering i sitt egna potentiella problem.

13. zaphyrdroid

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det overrasker ikke meg. Se på hvordan Apple håndterte antenneproblemene i iPhone 4. Antenneproblemer? Pfft! Finnes ingen antenneproblemer!

Jeg tror mange store firmaer reagerer på samme måte med det samme de får høre at det kan være problemer med et produkt. Deny, deny, deny

Jeg har bestillt fra Telia, og er ikke nervøs.

14. huffe

huffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Har iofs bara haft min några timmar men har ännu inte märkt några hårdvarufel. Lagget när man skriver inlägg finns där, ibland blir det microfrysningar när jag växlar mellan hemskärmar och browsern har fryst vid ett tillfälle. Upplevde precis samma sak men inte så påtagligt på första verisionen av ipad. Håller tummarna för att 3.2 fixar till det. Än så länge så tycker jag lätt att det är värt buggarna för att slippa handskas med äpplet.

Det som gör mig fundersam är att jag inte hittat en del appar som jag tycker att jag borde hitta, bla facebook.

15. Volatyle

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

OK. Det verkar på XDA som att det sker vid större värmeväxlingar. De flesta som rapporterar problem verkar bo i områden kring Kalifornien... Testa att använda din ute i värmen, och när du kommer hem placerar du den med skärmsidan neråt och låter den vila, så har folk lyckats reproducera dessa "fuktfläckar". Dom försvinner dock igen när den blir kall...

/Vol

16. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Den här måste fan funka, nu har jag väntat enda sedan första Ipaden på att det ska komma ett värdigt Android-alternativ

17. zaphyrdroid

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Face Me heter den som er optimert for HC/Tablets

18. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kondens från ett väldigt varmt och fuktigt klimat.. :ehm:

19. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Haft min några dagar och har inte upplevt några fel på skärmen/hårdvaran som man läst om på xda.
    Som jag fattade så är det glaset som kommer i kontakt med skärmen och då uppstår "oil slick" "liquid" eller vad man nu kallar det.
    Och det kan säkert vara så att denna tablet är extra känslig på tryck pga att glaset monteras för nära skärmen för att få den så tunn som möjligt.

Klipper in några stycken från xda där det diskuteras.

" Not a gtab user bit think I understand the problem. I have aclear iPhone 4 case. When on it creates the same type of oil blob appearance on the back. There is no moisture. It is simply the interface of the contact point of the 2 surfaces causing this rainbow oil boob appearance on the tab. In all likelihood the gtab has the LCD and glass layer very close together due to the thinness.
    As a result at times there might be slight contact between the 2 causing this effect.
    Temperature may have an effect as things generally expand a tiny bit with heat and may explain why it goes away when not used."

"Totally reliant on temperature as far as I can tell. My daughter gave my tablet of a big squeeze while playing "cut the rope" and I had a 3.5 x 1" mess in the middle of the screen. 30 minutes later it was gone. Then after putting it in the dock for an hour (next to a window with the 112 degree Phoenix sun outside) and the oil slick was back in full force.

To test your theory I put it in the refrigerator for about 10 minutes well monitoring it, and the effect shrunk down to nothing. Nothing since then, but we'll see what happens tomorrow.. :-) "

" I had the same issue, but with more than half of my screen. This happened right after I applied carbon fiber tape with a blow dryer. The problem went away after 30 minutes of non use with the tab turned off. The moisture leaked out and dried on top of the screen, I had to use a cloth to clean the exterior of the glass. Never had this problem happen again. Seems to me that this isn’t that big of a deal and it is caused by heat from first "

Verkar som tidigare nämnt att värme och fukt kan vara orsaken till detta fenomen.
    Kanske ändå ligger nått i det som står i alla bruksanvisningar som följer med elektronik prylar, att man ska skydda den från direkt solljus och värme :)

20. bono82

bono82 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är själv på östkusten för tillfället och har haft min Tab i ca 4-5 dagar nu, och den har gått från varm bagagelucka in till ca 20c hotellrum, inte märkt några "fläckar" eller andra problem.

Dock fattar jag inte varför många program inte finns på market, facebook och blocket saknas som jag skrivit om tidigare.. tabben hittar market sidan men säger att de inte finns..

Dock var min egentliga fråga om någon har tips på ett bra program liknande "ibooks" med galleriupplägg för pdf-tidningar? provat adliko men tycker det är väldigt segt och texten är rätt oläslig..