Jisses! Jag blev helt överraskad över den här modellen. Jag hade tänkt köpa iPad3 men nu blev jag helt kär i den den här formfaktorn. Formatet verkar helt perfekt för hela familjen. Är det någon som har koll på göteborgsbutikerna? Finns den på lager någonstans i Göteborg?
Ficktest! Lite knäppt önskemål kanske, men skulle ni som har fått eran tab testa vilka typer av fickor den går ner i? Tex jackficka etc.
Gudas jag var runt hela göteborg c igår samt ringde till Mediamarkt men tyvärr ingen lycka. Beställde den på nätet istället.
Btw är det någon här som använder tapatalk? Jag kan inte se 7.7 och 8.9 Forumen under tablets/samsung i tapatalk fast jag kan se dom på nätet. Hittade den här tråden via "senaste". Någon som har en aning vad jag gör för fel?
Har fått min nu. Ligger och väntar i tobaksaffären. Har beställt ett sånt här fodral: http://www.samsung.com/se/consumer/mobil/mobil/mobiltillbehor/EFC-1E3NBECSTD?subsubtype=bags Du som ville veta: Jag kan testa 7.7:an i olika fickor ikväll.
Det vore väldigt trevligt om du ville ta några bilder med fodralet monterat med några kommentarer om vad du tycker.
Nu har dustin skickat den så jag borde ha den imorgon tror att jag ska gå och lägga mig nu redan.... har beställt detta skydd också : http://www.dustin.se/product/5010619187 sen tog jag även denna kunde kanske vara bra ? http://www.dustin.se/product/5010603697 och sen detta minneskort: http://www.dustin.se/product/5010610004
Vet inte om det är samma. Min kostade 499 på Katshing. Typ 520 med frakt el liknande. Tyvärr har inte fordralet kommit än. Är i alla fall ivägskickat! Så i morrn kväll har jag nog det.
Kom just tillbaka från Hong Kong, där kostar 3G HK$5088, dvs runt 4400kr. Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
Har nu fått hem den och sitter och leker med den det första intrycket WoW perfekt storlek för mig, underbar skärm .......
Så snart min har laddat upp ska jag också leka med den Har dock testat fickförvaring i mina Wrangler, passar utmärkt (tab'n alltså)
nej tyvärr det enda som ingår är Polaris office men den läser inte excel dokument och det är ett måste i jobbet! men jag har köpt "Documents to go" för länge sen och det var en av dom bästa köp jag har gjort....
När det gäller intryck och bilder så återkommer jag på lördag när jag har testat den några dagar, men jag har haft några plattor nu och denna är helt klart den bästa och den kommer bli ännu bättre när den får ICS! jag har haft Toshiba Folio,Asus tranformer....
Ok då har jag lekt med den i två dagar och här kommer mina åsikter. Kvalitetskänslan är grym och designen ordinär men stort plus för baksidan. Storleken går ju aldrig att säga något om i generella termer men för mig är den tveklöst helt perfekt. Vikten är lagom, blir inte trött av att hålla i den. Den är pga vikt och storlek dessutom mycket portabel. Kan tillägga att mina referensramar utgörs av tab 10.1, ipad2, galaxy note och sgs II. (äger endast sgs II själv). Det första jag gjorde var att installera go launcher för att slippa TW. Efter det blev den rapp och den flyter på perfekt. Batteritiden verkar vara helt outstandig har lekt med den sedan imorse 07:30 och har 70% kvar i skrivande stund (18:00).. Skärmen är precis som förväntat otroligt bra. Jag har dock upptäckt att jag har "limringarna" som syns med helsvart bakgrund och låg ljustyrka. Det konstiga (men bra) är att jag inte kan se dom om jag lägger på minsta lilla avbrott emot det svarta. Exempel: Aldiko med en sida som det bara finns en rad text och med lägsta ljustyrka. Dessutom har jag redan en mild inbränning av statusbaren. Har inte bestämt mig om jag skall doa den eller bara acceptera skärmens brister. Misstänker att det är lika på alla/de flesta skärmar. Skärmen krossar ju i mina ögon all konkurrens trots sina brister. På det hela taget är jag supernöjd. Sent from my GT-P6800 using Tapatalk
Tack qrotz för dina kommentarer om plattan. Hmm...inbränning känns som att "gammalt plasma-problem" gör come back. Hoppas det inte kommer bli ett större problem.
Riktigt fina bilder. Bra jämförelse med spelfodral. Det bekräftar min uppfattning om att plattans storlek passar mig bra.