Diskussion: Galaxy Tab S9 - allmänt

Diskussion i 'Galaxy Tab S9-serien' startad av Swedroid, 26 jul 2023.

1. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 207
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du kan välja vilka appar du vill köra över via Samsungs app för ändamålet (Smartswitch). Anslut en USB-C-kabel mellan dem, så går det fortast/funkar bäst. Det går att göra över WiFi också om du inte har en USB-C->USB-C.

Jocce81 gillar detta.
  2. Jocce81

Jocce81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Grymt, det jag hade för mig! :)

Bara vänta snällt på Tabben nu då :)

/Jocce

bernard gillar detta.
  3. Tompa23

Tompa23 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Lessen att behöva göra vissa besvikna.

Det må hända att hårdvaran är bättre än på Samsungs A- serie,men när det gäller mjukvaran/ firmwaren så är det dessvärre ingen större skillnad.

Utifrån min personliga intuition så verkar basversionen vara den samma oavsett om det är en Smartphone eller Tab( oavsett modellserie).

När jag jämför min tidigare tab ( A7), och min nya ( S9FE), så ser jag absolut ingen större skillnad i menysystemet.
    Jo kanske att S9 har andra kosmetiska skillnader( bla stöd för MS Office, Enklare redigeringsprogram, s- pen).

Precis som på min A7 ( som hade LTE), så klarade inte enheten högre dataförbrukning än 2GB.
    Det som händer att om jag kommer upp i 2 GB, att webbläsaren laggar/ spärrar( får meddelande om timeout). Konstigt nog så har jag full täckning.
    Det som jag fick göra vart att återställa Dataförbrukningen.

Men konstigt nog så vart det aldrig något problem när jag hade WIFI.

Så den enda slutsats jag kan dra av detta är att eftersom enheten har en förinställd ( by default) Dataförbrukning om 2GB; som ligger där som en loop/ bugg.

Då har jag inte nämt strulet med Stylusen.
    Som förvisso är ett oumbärligt verktyg,men som dessvärre reagerar dåligt, och som överhuvud taget inte är kompatibel med någon kartapp.
    Men framförallt så är det också lite feltänk från Samsungs sida( fel materialval).
    Eftersom chassiet är i aluminium( ej magnetiseringsbart), så kommer alltid stylusen att ramla av.

Då har jag inte kommit/ berört Platsdata.
    Precis som på A- serien så vart kompassen( via GPS) polvänt. Dvs att alla vädersträck vart 180 grader fel. Då har jag inte ens kommit till onogranheten.
    Om jag jämför med min 2 år gamla A7( som hade en onogranhet på sådär 1 M).

Så tyvärr så har Samsung lurat in oss in någonsorts falskhet( förpackat det på ett raffinerat sätt).
    Lite då som att sälja VW till priset av en Skoda.