Galaxy tillbehör

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av obra1, 7 aug 2009.

  1. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  2. Talisman

    Talisman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tydligen är det samma batteri i Galaxy och i8000 (Omnia II). Finns på ebay för billig penning, finns även extern laddare där.
     
  3. tizerman

    tizerman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fanns bilhållare på kjelle också :)

    Jag använder:
    http://www.kjell.com/?item=35003&path=589500000,591500000,611000000,612500000
    Med en:
    http://www.kjell.com/?item=35004&path=589500000,591500000,611000000,612500000

    Funkar bra... det enda jag saknar är att man inte kan vrida på telefonen med den. Typ för GPS användning. Hittar inget på brando.com.hk men dom brukar ju ha till alla möjliga mobiler annars.
     
  4. Limmet

    Limmet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2009
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lyckats tappa bort min usb-kabel till galaxyn... Någon som vet vart jag beställer en ny eller två? :)
     
  5. Simon G

    Simon G Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är ju en standardkabel så den finns att köpa ex. på Kjell & co, säkerligen alla andra välsorterade prylbutiker också!
     
  6. Limmet

    Limmet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2009
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ok så bra. Men det är väl ingen "micro-usb"?
     
  7. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Micro-USB lr USB micro-b tror jag både är namn på den kontakt som sitter på galaxyn.
     
  8. joelbitar

    joelbitar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  9. Talisman

    Talisman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Se tilll att inte få deltaco kabeln iallfall, grå, stel och klumpiga kontakter.
     
  10. dmncr

    dmncr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tänkte jag skulle bidra lite med en minirecension av ett silikonfodral jag beställde från mobilefun.co.uk.

    Har ingen tidigare erfarenhet från den här typen av fodral. Telefonen blev iallafall något större (tror fodralet e ca 1-1.5mm tjockt) men å andra sidan har jag tappat den ett par ggr, utan skada som tur är. Känns iallafall värt då de garanterat kommer hända igen.

    Passformen är väl godkänd även om det känns lite slappt efter långsidorna. Kanske alltid blir så? Knapparna på sidorna av telefonen hamnar under fodralet, men det är inga problem att komma åt dem pga det, sen verkar små dammkorn gärna fastna rätt enkelt. I övrigt talar väl bilderna förhoppningsvis för sig själva :)

    (Klicka på bilderna för att göra dem större)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Länk till produkten
    http://www.mobilefun.co.uk/silicone-case-for-samsung-galaxy-black-p19808.htm
     
  11. Wu Long

    Wu Long Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Beställde Invisible Shield "Full body" (http://www.webhallen.com/prod.php?id=103260)häromdagen och fick det nästkommande, installerade det igår och är än så länge nöjd med resultatet. Det är bubblor kvar och lite ojämnheter men det ska ju som sagt gå bort inom ett par dagar. Skön känsla att använda skärmen samt runt om telefonen blir det bättre grepp, inte lika hal.
    Var lite småbökigt att få dit de små remsorna på ovansidan och undersidan men det gick bra så länge jag inte pillade runt för mycket, tog totalt ca 30 minuter och då skedde installerandet under reklampauser tillhörande den tv-serie jag såg på, hade man installerat allt på ett bräde och inte engagerat sig i tv-tittande hade det nog tagit ca 15-20 minuter.
    Nackdelen men detta skydd är dock att det ska få ligga och "härda" i 12-24 timmar. Jag gjorde det på eftermiddagen och jag gillar att pilla med mobilen under reklam etc. vilket jag nu fick hålla mig ifrån men när jag satte ihop mobilen vid 11 idag verkade det satt sig bra.
     
  12. n3rox

    n3rox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Har ett gummiskal till i7500 om någon är intresserad? Först till kvarn