Galaxyn får oförtjänt dålig kritik

Diskussion i 'Galaxy S' startad av zyxey, 19 aug 2010.

1. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Om Betan innebär att man rensar hela telefonen så är det bara vi nerdar som gillar det.

Sambon hoppar över uppdateringar till mini för att slipp allt krångel o_O

2. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nej för frågan är dumt ställd. Sättet du frågar på förutsätter att jag sagt att jag ska lämna tillbaka telefonen. Jag har inga planer på att göra det heller utan har funnit mig i att det dröjer innan allt fixas. Men jag gillar inte läget för det.. Något man inte får göra i detta forum utan att bli påhoppad med diverse dryga oneliners.
    Är du dåligt insatt? GPS:n är obrukbar på standard rom och telefonen segar ner sig. Det finns lösningar på en del problem men det förutsätter att man gör garantibrytande åtgärder (möjligen reversibla men ändå).
    Ja tyvärr. Samsung ville nog konkurrera med iP4 och släppte den i ett mer ofärdigt skick än lovligt dock.

3. qwas00

qwas00 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fast alltså, så långt som dom kommit med Eclair idag hade det inte varit någon större skillnad. JM5 vs JF3 syftar jag på.

4. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    förstår jag dig rätt nu?

JF3 är galet dåligt jämfört med JM5 enligt mig. Gjorde mycket större skillnad än dessa laggfixar för mig

5. droidhenke

droidhenke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

För att tydliggöra så gillar jag min SGS, men hoppas på fix.

Dåligt i min värld innebär att den fungerar hela tiden, fast med sämre prestanda (som man kan läsa sig till enligt spec)
    T.ex. en TV kan ha sämre bild än konkurrenter pga teknikval, men den fungerar hela tiden. Den har alltså en "dålig bild". En bil kan ha dålig prestanda pga svagare motor, men den fungerar.

Men något som inte fungerar alls är ju trasigt och måste lagas. En bil som inte startar trots flera försök är trasig och inte dålig i mina ögon. Den måste lagas. En GPS som inte "startar" måste ju också lagas.

I mina ögon har Samsung sålt en kanonbra telefon till mig, fast med en trasig GPS. Eftersom jag inte har ändrat fw så KOMMER jag att försöka häva köpet, om det inte fixas i kommande release, eller att det kommer ett officiellt uttalande om lösningsplan.

/Sorgligt..men sant

6. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Liknelsen fungerar fortfarande inte. Det fungerar endast om det är första gången kocken tillagar rätten. Förmodligen är det inte så, men det är så med mobilen. Den här liknelsen med en restaurang fungerar inte, så sluta med den snälla.

De stora överliggande problemen med SGS kommer att slipas till med Froyo-uppdateringen. Detta var något jag visste när jag köpte min telefon trots allt skitsnack jag läst här på forumet. Dags att lära er att det alltid finns problem med en ny produkt som man integrerar såpass mycket med. En TV är knappast något som man kan jämföra en mobil med.

Last edited: 19 aug 2010
  7. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Du sitter där och moraliserar men har inte själv högre krav än de du rackar ner på.

Det är oväsenligt vad du *säger* om saken när det du gör talar sitt eget tydliga språk.

Last edited: 20 aug 2010
  8. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Klart inte en uppdatering löser alla problem. Varför skulle det gör det? Vissa problem som gps och annat men mycket kommer nog behövas "fixas till"

9. qwas00

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det håller jag inte med om, ingen jätteskillnad. Det som verkligen har gjort skillnad är laggfixarna :D Enligt mig..

10. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har bara svårt att förstå varför det blivit sådan "extrem" uppståndelse pga av dessa buggar och då ingen annan smartphone är buggfri kan man undra varför just Galaxyn blivit så extremt hårt kritiserad. Många sätter lägsta betyg i prisjakt och det betyder att det är den sämsta mobilen på marknaden, och det tycker jag inte är rättvist.

Hade en HTC Desire tidigare och störde mig extremt på att minnet tog slut och när jag skulle installera en ny app så var jag tvungen att avinstallera en annan, eller så kom det uppdateringar som gjorde vissa appar större och även då fick jag ta bort något bra. Batteritiden var sjukt kass och om man ville göra något efter jobbet så kunde man inte räkna med att kunna ringa hem på kvällen då batteriet var slut.

Det konstiga var att om man klagade över dessa problem så fick man extrema mothugg på forumen där man fick veta att en vanlig app var på ca 300kb och motfrågan varför skulle jag behöva flera hundra appar i min mobil, så vad man än anmärkte på så vändes frågan till att det var mitt fel.

Och även om jag kunde överlevt med små laggandet i appdrawern så kände att jag tillslut blev tvungen att göra mig av med min Desire pga desssa stora problem "enligt mig". Köpte sedan Galaxyn och är super nöjd utan laggfix.

Men då jag anser att Desire´s buggar störde mig betydligt mer så undrar jag varför inte alla Desire användare är lika arga och ger tex lägsta betyg i prisjakt samt klagar som bara den i forumen på samma sätt som många Galaxy ägare gör.

11. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Vad i hela friden är det med dig? Moraliserar?! Låga krav?? Tala klarspråk.

Jag vill ha en telefon som fungerar som den ska utan en massa krångel. Hur det gör att jag stället låga krav kan du gott förklara för mig. Är det nån som ställer låga krav är det dom som inte kräver detta utan finner sig i att få fixa allt via hemmapulade fixar. Det känns som att du läser det jag skriver och uppfattar allt tvärtemot.

Enda lösningen enligt dig är att jag lämnar tillbaka telefonen eller? Kanske skulle jag hellre se att samsung fixar buggarna istället..?

Last edited by a moderator: 20 aug 2010
  12. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

O andra sidan har du provat jf5?

13. qwas00

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Du borde läsa reglerna...

Nej

14. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Måste nog göra dig besviken med att säga att du aldrig kommer att få en mobil som funkar perfekt, jag har haft både Iphone 3GS, HTC Desire och Samsung Galaxy S och ingen är buggfri och är övertygad om att ingen mobil kommer att nå upp till dina krav. Många saker handlar inte bara om mobilens märke utan även om operativsystemet android, därför kan man läsa om samma problem/buggar i flera andra märken/modell trådar och det samma gäller för Iphone som har sina problem.

En mobil i dag har många funktioner som tex GPS, internet, mediaplayer, vatten pass, kompass mm. Det det är svårt att kunna kräva att alla dessa funktioner ska vara lika bra som i en riktig navigator, kompass mm som enbart är tillverkade och designade för att klara en sak.

15. qwas00

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fast man blir ju besviken när dom inte gör vad dom skulle kunna göra. Tex är det ingen jätte svår sak att ordna om accelerometern är felkalibrerad, för Samsung.

16. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Klart att det är en besvikelse för vissa och att det var korkat av samsung, lika korkat som att HTC bara satte in 100mb app minne i Desire. Alltid lätt att vara efterklok och förhoppningsvis lär sig tillverkarna av sina misstag.

Frågan är om Samsung ska ta in alla Galaxys för omkalibrering eller om dom kommer att släppa någon kalibrerings app.... Men förhoppningsvis är det exakt samma fel på alla och då borde det räcka med en ny offset data i kommande firmware.

17. qwas00

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det ska inte behövas! Mickeko kom med denna lösning, och den funkar utmärkt:

18. kniff

kniff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Är SGS ditt första elektronikinköp?

Ibland så kan mjukvaran i en produkt vara otilräcklig, detta fixas oftast i efterhand.

Man kan ju nästan tro att du skämtar...

19. DigiMan

DigiMan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

MINA ENHETER

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
    Haha, den var klockren....

PS
    Jag är toknöjd med min lur, de senaste Nokia & Ericson jag haft har varit sämre fast de har knappt haft några funktioner alls (utom min 5800XM)
    Verkar som några har trassel med nedkopplingar det har jag aldrig haft, kanske 20-30 samtal en arbetsdag, 5-10SMS/MMS. Navigera ett par ggr vecka.
    PS
    Jag kör med engelska menyer...och Svensk SWYPE T9.

Last edited: 20 aug 2010
  20. qwas00

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

30%? Verkligen inte! Om man jobbar betalar man ca 70-80% i skatt, inräknat moms etc. Jo, 4/5 går till staten(!)