Galaxyn får oförtjänt dålig kritik

Diskussion i 'Galaxy S' startad av zyxey, 19 aug 2010.

1. DigiMan

DigiMan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

MINA ENHETER

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
    Sant...

2. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Satt och jämförde lite appar mellan min flickväns iPhone 3GS och min SGS - JM5. Känns ju rätt taskigt att SGS:en är trögre på att starta, använda och stänga de flesta appar, inklusive meddelanden, mail och själva telefonen. Börjar mer och mer längta efter en officiell uppdatering ..

3. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    .. tveksamt om du betalar några 70-80 procent i skatt.

Inkomstskatten är ca 31% och momsen är (väl?) på kring de 20.. ekvationen är minst sagt.. tveksam.

Sen är staten inte bara fallskärmar och chocklad utan infrastruktur, sjukhus, dagis, skolor, ålderdomshem, polis.. listan kan nog göras rätt så lång på saker (som enligt mig) inte bör drivas i några vinstintressen.

Fast det är ju jävligt off topic:D

On topic tycker jag SGS får den kritik den förtjänar. Precis som ifån fått sig en känga. Men så tycker jag det är rätt ball att lära sig modulera i telefonen så jag gråter inga tårar:)

4. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock

Jo det är bedrövligt. Men med några uppdateringar så tror jag saken är något helt annat. Sen är väll SGSn fortfarande i det stadiet som alla smartphones verkar släppas i nu för tiden.. nått liknande beta stadium;) Så men något år på nacken så.. förhoppningsvis.. lever den upp till det vi(?) har hoppats.

5. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Man kan ju nästan tro att du trollar...
    Självklart har jag haft annan elektronik! Försök inte trycka ner mig som om jag vore ett okunnigt barn. Flertalet smartphones har passerat, bland annat flera Windowsmobiler, första Qteken bland annat och en efterföljande modell (första modellen med wlan). Körde med HTC som jobbtelefon. Har även använt Nokias smartphones. Samt "vanliga" lurar. Så ja, buggar har jag absolut upplevt. Men det har handlat om rätt så dolda fel. Ingen GPS har haft problem att låsa som min SGS. Har utvecklarna testat GPS:n i tio minuter har dom sett problemet. Självklart har dom gjort just det. Telefonen släpptes säkert med kända brister när den nådde deadline. Samsung är fö. inte kända för att släppa uppdateringar till sina telefoner precis.

Hastighetsmässigt är det ju skillnad dock. Många telefoner har laggat, men hårdvaran har varit bra mycket sämre. Köper man den mest kraftfulla telefonen ute för närvarande kanske man kan önska att det inte laggar när man bläddrar i menyer eller skriver SMS ibland. Det blir som att köra sportbil med handbromsen i.. anledningen till att jag inte gör mig av med telefonen är givetvis för att jag VET att handbromsen är i och att den kan lossas på så småningom.

6. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Enligt dig så finns det ju inga regler..

7. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Precis, jäkligt offtopic.. Men jag kan inte låta bli att påminna om alla avgifter som arbetsgivaren får betala för nöjet att ha dig anställd. Det är väl snudd på lika mycket till som det du har i bruttolön.
    Lägg ihop det med din inkomstskatt och all moms du betalar så blir siffrorna lite annorlunda.

8. droidhenke

droidhenke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej. Alltså om du har lite minne att tillgå från leverans, och den sen råkar ut för "Brist på minne" när du fyller minnet så är ju detta inget problem. Det är "Work as designed" Det är inget man kan klaga på, eftersom det är så det är specat att det skall fungera.

En annan sak hade varit att du från leverans har mindre minne att tillgå en vad specifikationen säger, eller att det uppstår minnesläckor pga telefonen (inte applikationen) .. DÅ kan man gny över dessa problem.

Det är skillnad på att saker fungerar dåligt som SKALL fungera dåligt (litet minne) och saker som inte fungerar alls som dom skall det enligt specifikationen i leveransen. (GPS som inte startar)

mvh

9. Hixx

Hixx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Tycker det är jäkligt intressant att just i Samsung Galaxy S delen på det här forumet verkar det finnas medlemmar som så fort någon uttrycker sitt missnöje med telefonen, går emot direkt.o_O

10. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Är i stort sätt nöjd med luren men hoppas ju den blir bättre. Skulle nog inte accepterat den som den är nu om inte uppdateringar är på G. Fattar inte varför ni lovordar Jm5, det är minimum skillnad mot JF3 som jag hade från början. Svenskt Swype det är ju nice, men laggar mindre gör den fan inte. GPSen fungerar helt ok med Navigon men har man den i fickan och springer en runda så flippar den totalt och då blir man Sveriges snabbaste man. Men jag tror att de som säger att GPSen är bra är ni som kör ett "GPStest" när ni står still ute och lyckas hitta några satelliter. Det är en jävla skillnad mot min gamla Legend kan jag säga, den GPSen kunde man navigera en båt efter, vek aldrig av 5 meter noggrannhet.

11. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Det är svårt att erkänna att man lagt ut en massa pengar på en produkt det är fel på. Då känner man sig lurad/korkad, och det är inte kul.Alla vill väl känna att man har koll.

Till exempel OP:n, som menar att det är oförtjänt dålig kritik pga att Desire har brister. Problemet är väl då i så fall snarare att Desiren inte får mer kritik.

Det bästa som sagts i tråden är fortfarande:

Last edited: 20 aug 2010
  12. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Och kanske med faktorer som sjukvård, ROT-avdrag med mera. Man får faktiskt tillbaka en del av den betalade skatten.

13. qwas00

qwas00 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag sa att det står inget om piratkopiering i reglerna. Och det gör det inte heller där.

Bli medlem eller för att visa innehållet!

Det är klart att pengarna går tillbaka till folket..

14. Sveakungen

Sveakungen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Kritiken är väl förtjänt till en viss del, men för er "poweruser" är detta en underbar telefon. Tycker dock att den fungerade bra även utan att moddas med nyare firmwares..... men med lite rootande ;) blir den naturligtvis överj-vlig hehe.... Saknar igentligen bara en sak från iphone...det är vinvin appen...men det ska nog komma något motsvarande till android med.

15. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)

Ok, jag ska förklara lite tydligare (Det är för övrigt DU som satte ribban för "låga krav" i den här diskussionen, jag har inte sagt att du har låga krav):

Du rackar ner på kniff för att han antyder om att man får acceptera att saker och ting inte är klara när saker släpps. Vad du än säger om telefonen här och hur "fel" du tycker det är att det inte funkar, så accepterar du exakt samma sak genom att behålla telefonen. Därav min kommentar om ditt moraliserande, och jag står fast vid det jag sagt: Kom inte med moralpredikningar du uppenbarligen inte ens står för själv.

16. mekwall

mekwall Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Du kan inte både ha och äta kakan. Detta poängterade du själv tidigare. Tror du att Samsung läser dessa forum och inser hur upprörd du är? Genom att sitta här och gnälla kommer du ingenstans. Handlingskraft framför ordbajseri... Varför tror du så många stör sig på politiker för?

Sent from my GT-I9000

17. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Okej whatever. Du kommer uppenbarligen alltid tycka annat än vad jag gör. Mina ångerveckor är ju över och att sälja på blocket med förlust svider mer än att ha en buggig telefon. Ett moment 22. Jag var bland de första att kontakta Samsung om problemen så helt passiv har jag faktiskt inte varit. Klart att man knyter näven i fickan när man inte får någon respons.

18. mekwall

mekwall Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag gjorde liknande fast mot en iPhone 4. SGS med JM5 och lagfix soppade mattan med iP4. T.ex. Google Earth, tar drygt 23 sek för iPhonen att starta och zooma in. Med SGS tog samma 12,7 sek. Förstår att du längtar. Nu har ju iPhonen trots allt ett försprång, så egentligen är det lite orättvist att jämföra de båda. :)

Sent from my GT-I9000

19. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

...min telefon fungerar utmärkt, har inte installerat nya FW's eller pillat med något sådant på 2 månader. Är jag då dum, vilsen och vägrar inse mitt dåliga köp? Nja, jag är nöjd. Riktigt nöjd, telefonen gör allt jag vill att den ska.

Spännande hur detta gnällande om stalls och gps hela tiden kommer upp. Värdelösa inlägg och diskussioner, inget har ändrats sen två månader tillbaks eftersom Samsung inte uppdaterat något offciellt än. Kasst av Samsung, absolut. Men där står vi.

20000 inlägg om samma gamla skit förändrar inte detta faktum.

20. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Du kan häva köpet i upp till 2 år enligt konsumentköplagen/EU direktiv, det finns inga "ångerveckor" när det gäller att en produkt inte håller vad marknadsföringen lovar. Det enda som sägs är att reklamation ska ske inom rimlig tid från det man upptäcker problemet, det har inget med köpdatum att göra.

Att vänta två månader borde anses vara fullt tillräcklig tid att ge för ren lösning problemet, men du har ju inte skickat tillbaka telefonen... Du målade in dig själv i ett hörn på grund av att du accepterade att det är som det är. Och nu sitter du här och projicerar din ilska på folk som är helt ok med sitt val av att behålla telefonen.