Galaxyn får oförtjänt dålig kritik

Diskussion i 'Galaxy S' startad av zyxey, 19 aug 2010.

1. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag har varit i kontakt med Samsung om du nu tror att jag endast gnällt här. Vad hjälper det att skicka in telefonen på service när det inte ens finns ny mjukvara att stoppa i än? Exakt vad kan dom fixa då? Kommer dom ens anse att det är nåt fel på telefonen?

Förstår inte vad äta kakan och ha den kvar har med saken att göra. Använde endast frasen som ett exempel, inte som en aktiv del i retoriken.

2. mekwall

mekwall Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

På tal om gnäll. TapaTalk är ett skämt! FC varje gång efter att jag skickat inlägg... :P

Sent from my GT-I9000

3. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag kan inte den lagen. Men att häva ett köp måste väl göras på starkare grunder än ens subjektiva uppfattning om telefonens snabbhet? Om uppdateringen som kommer fixar GPS-problemet är det lugnt sen. Har jag annars rätt att häva köpet med hänvisning till defekt GPS eller måste jag gå omvägen via service?

4. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det försvann för någon uppdatering sen för mig. Köp och kör senaste ifall du inte gjort det. :)

Annars kan du prova rensa tapatalks cache, det behövs göras emellanåt för att undvika problem har jag märkt.

5. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Om GPSen inte motsvarar de förväntningar du hade innan köpet kan du reklamera för det. Det förutsätter dock att du inte ställer orimliga krav med avseende på pris/lämplighet för produkten, och att kunna användas som en hyffsad färdplotter tycker iallafall jag inte att det är orimligt att vänta sig. Du måste nog alltid gå genom service, eftersom de har rätt att få reparera felet istället för att häva köpet (om de kan).

6. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Att knyta näven i fickan betyder att man tycker något är fel men håller tyst om det och heller inte gör något åt saken. Vad jag förstår säger du väl att du har försökt göra något och du är ju inte tyst om problemet heller.

Eftersom du är missnöjd vet jag inte varför du inte krävt att få häva ditt köp eftersom din enhet inte fungerar som utlåvat. Du har ju ändå varit i kontakt med dem. Det låter iaf som ett mycket mer logiskt steg än att klaga på ett forum där ingen kan hjälpa dig (eftersom du inte är intresserad av den typen av hjälp, dvs roota och fixa).

Last edited: 20 aug 2010
  7. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

I bästa fall har jag 100 meters felmarginal. Är jag i trädgården är jag till och med utanför cirkeln som anger marginalen. Det borde vara möjligt att reklamera. Kan nog inte göra annat än att vänta på uppdateringen nu.. Vill inte flasha om mer än nödvändigt. Kanske drar in laggfixen dock. Om jag kan komma på vilken som är bäst.. :P

8. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

De var inte speciellt intresserade av att höra vad jag upptäckt för problem. Det var okända problem och blablabla. Byt simkort, återställ telefonen osv.. :)

Knöt inte näven i fickan innan det. Men efteråt.. Man är väl svenne..

9. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Ja, man får ju gå igenom deras punkter för felhantering (de får nog en hel del klagomål som beror på handhavande också) men när man gjort det är det ju bara att kräva att få återlämna den om de inte kan reparera felet. Det, att vänta på att de kommer ut med sin fix eller använda de inofficiella fixar som finns är väl de tre alternativen man har.

Själv har jag inte haft strul med GPS:en, förutom dålig lock när jag gick i en skog, och upplever sällan några stalls så för mig är alternativet att vänta på en fix. De som har mer problem måste ju avgöra själva vad de vill göra.

10. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    RyanZA 1. 0 är den enda jag provat jag inte lyckats få några problem med alls. Övriga är mer komplexa i sitt utförande och skapar små underligheter emellanåt.

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000