Snubblade på en Gametel handkontroll på coolstuff.se idag. Den verkar rätt schysst och ser ut att vara hyffsad kvalitet. Kopplas med blåtand och har inbyggt laddbart batteri som går via bluetooth. Den kostar dock lite väl mycket tycker jag. Gametel - Handkontroll till Android, iPhone och iPad Någon som har en sån, är den bra?
Såg att de testat den på Swedroid nu. Trevlig läsning som vanligt Test av spelkontrollen Gametel | Swedroid
Precis som jag sagt på alla andra ställen jag läst om detta.... Orka? Dualshock 3 med Sixaxis Controller krossar Gametel. Kostar några kronor mer, men det är så jävla värt så det liknar inte nåt.
Håller med om att det finns många bättre alternativ rent kontroll mässigt för ungefär samma pris. Men funktionen är ju att ha telefonen på kontrollen, jag vill i alla fall inte lira på telefonen om den ligger en bit ifrån en. Har precis kontaktat dem om att ta in kontrollen till vår webshop. Hoppas kunna erbjuda ett pris under 500 :- inkl frakt. Mvh
Om man nu måste ha mobilen fastklämd på kontrollen så kan man ju göra sig det lilla besväret att tillverka en liten hållare.. Ge mig en kvart på bauhaus och en budget på 100 kr så har jag nog löst det. Lite plastlödning ska väl till eventuellt.
Undrar jag oxå. Hur kopplar jag min dualshock till min Nexus Goggle hade visst svaret Men verkar mest funka till emulatorer eller? I alla fall knapparna, styrspakarna funkar till alla spel jag testat med. Men med en emulator kanske man kan spela Zelda på sin GN nu då?
Kör du den via blåtand eller usb? Jag vill kunna köra via blåtand för att kunna få upp bilden på min tv via hdmi...
Blåtand funkar kanon Dock verkar det mest vara till Emulatorer där man kan configga knapparna. Funkar inte är ställa in knapparna på något av mina "vanliga" android-spel. Jag har just tagit upp kampen mot Ganon i Legend of Zelda med hjälp av SNesoid I just love it
Det finns en app som man kan konfa sin PS3-kontroller med, då kan man ange zoner på skärmen som knapparna ska motsvara. På så sätt ska man kunna styra "allt". Nackdelen med den är att den kräver root. Och kostar lite pengar, vilket är problem just nu när det inte går att köpa appar med e-kort på market. Har varit osäker på den dels pga root, och dels pga att ICS ska stöda kontrollers per default, men då via USB. Men jag behöver USB-porten för att få ut MHL-HDMI. Länk: https://market.android.com/details?id=com.dancingpixelstudios.sixaxiscontroller Dancing Pixel Studios
Jag köpte gametel kontrollen lite som en julklapp till mig själv. Endast testat Snesoid än så länge, men det fungerar ju faktiskt fruktansvärt bra! Snart dragit igenom Turtles in Time för hundrafjortonde gången. ^^ Det enda jag kan klaga på, är att jag inte kan ha min Sensation precis centrerat i fästet, för då klämmer fästet åt volym-ner knappen, och det är aningens sub-optimalt.
Vad jag vet kräver det root? Kan ha fel (hoppas). Sen, ser jag fel eller har kontrollen inga analogspakar? Eller är det den plattan i mitten längst ner på kontrollen? Fast kan tycka att om man ska ge över 500 kr för en handkontroll så kan den väl iallafall ha riktiga analaogspakar. Om inte annat så iallafall sådana små som på Xperia Play.
Ska du få ut full funktionalitet av en PS3-kontroll så måste du ha root, men den är faktiskt billigare än Gametel. Gametel kostar väl runt 600:-, vi säljer Dualshock för 399:- Jag är grymt sugen på att köpa en, men ska försöka låna en för att testa och se om det funkar nog bra först.
Vet inte vem "vi" är, men jag har redan tre PS3 Originalkontroller. Hur är den mindre än fulla funktionaliteten utan root då? Och hur testar jag det?
Jag kör med ps3 kontroll på min lur och det funkar hur bra som helst med emulatorspel. Undrar dock hur man får den att funka på andra spel lika bra? Spelar gt3 samt shadowgun och där funkar bara styrningen och någon enstaka knapp..?
Jag har använt mig av den här guiden samt deras app Dancing Pixel Studios det var lite krångligt att fixa det men som sagt det funkar riktigt bra och jag spelar dom flesta emulatorspelen på min projektor genom hdmi. Skulle dock vilja ha reda på hur man får andra spel från market att funka lite bättre ihop med kontrollen.