Går det att göra grupper i kontaktlistan?

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av beachmulle, 1 apr 2011.

1. tekken

tekken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

Google lämnar inte ut uppgifter om det inte handlar om brott, och du nämner själv att du inte gjort något brott. De ger inte ut uppgifter ifall inget drastiskt har hänt, dvs att du gjort ett brott och Polisen ber om dina uppgifter.

Använder du en publik dator så tar du själv risken, du kan inte logga in på ett konto via en publik dator och lägga skulden på Google för det, det är ju du som väljer att ge ut ditt lösenord via den datorn.

Samma sak gäller när du själv startar ett program så utgör du en risk för dig själv, att det kan vara drabbat utav smittad kod.

Däremot håller jag med dig om Facebook, i deras avtal ingår det att de får sprida din information och att de dessutom ÄGER den data du laddar upp till dem, det är horribelt.

2. brumwald

brumwald Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

3. Woopher

Woopher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om det är säkerhet du tänker på och sättet att skydda sig varför då använda sig av ett program gjort av någon eller några du vet i stort sätt ingeting om. FJ soft....vem/vilka är det/dom.

Kanske bara jag som inte vet någonting om dom. kanske du vet bättre...bara en tanke dock.

"I do not take any responsibility for the content offered on my site. The offered programs can be given to others for free. A publication on websites or digital media is only possible if I agree this."

taget från deras site (http://www.fjsoft.at/en/impressum.php)...du kan med andra ord ha tankat hem ett program från deras site som FJ soft inte har på något sätt get ut....känner du dig mer säker nu?

Jag försöker inte vara en smart ass, bara vill vissa att i dagens IT värld är du aldrig säker. Ibland man fokuserar så mycket på att vara säker sen visar sig att det program du aldrig mistänkte var boven. Inte omöjligt.

4. brumwald

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Du har inte förstått poängen ö.h.t. och jag vet inte om jag orkar bry mig om att upprepa mig.

Dessutom är det enkelt att verifiera vad myphoneexplorrer gör över nätet men helt omöjligt vad google eller någon hittar på med den data som ligger på deras servrar.

Sen handlar det dessutom om nytta. Jag har nytta av myphoneexplorer. Att skicka kontakterna till google medför inte något nämnvärt mer än en integritetsrisk och säkerhetsrisk. Varför skulle jag ens överväga att tänka tanken att delge mig den informationen till google?

Sen jämfört med andra företag där hela deras affärsidé och överlevnad handlar om att hålla sina kunders data skyddad så är det ganska stor skillnad mot google som lever på att sälja information om dig till andra.

Last edited: 8 apr 2011
  5. Thoast

Thoast Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Blir lite förvånad att se en med så mycket Google skeptism/hat äga en Android faktiskt??

6. brumwald

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Handlar inte om google i sig (även om google är relevant) utan hur man hanterar sin data och vad för information man sprider omkring sig (och varför).