går ej att starta?

Diskussion i 'Xperia Play' startad av Znurp, 6 dec 2012.

  1. Znurp

    Znurp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    beställde nyligen en touchskärm till min r800i och jag bytte den... den nya touchen fungerade inte alls så jag provade med gamla som är sprucken och den fungerade... kontaktade säljaren och sa att den inte fungerade så han ville ha foton eller en video som bevis så skulle han skicka en ny när han fått bekräftelse om att den ej fungerar. Jag bestämde mig för att spela in en video till honom så att han ser att den är inkopplad rätt samt prova med den gamla touchen.

    Till problemet!
    Telefonen startade utan problem igår, idag när jag tänkt filma osv så går inte telefonen att få liv i! har provat med annat fulladdat batteri och det hjälpte inte.. kopplar man in laddaren så blinkar det rött en gång i sekunden vid startknappen. kopplar jag in den via usb på dator så är det lika där! Kommer även upp ruta på datorn där det står "USB-enhet känns inte igen". Sony companion har jag testat men den finner inte igen telefonen...

    Vet inte vad jag ska göra! Har även testat ta isär allt och ihop igen samt (volym + power), (nedre yttre knapparna under skärmen + power).

    Ställ gärna dumma frågor och förklara överdrivet, all hjälp är jag tacksam för!

    Mvh Znurp
     
  2. Znurp

    Znurp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lämnade in den på lagamobilen.se men de kunde ej reparera den, varför vet jag ej.. De hade dålig info och när jag frågade hur det gick så sa de bara att de skickat tillbaka telefonen där jag lämnade den... Fick inte ens veta att jag kunde hämta ut den! :S

    Är det bättre att lämna den till iphonereparation.se istället? De verkar kunna mer om kretskorten och lödningar osv! :)