garanti fråga

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av classic92, 20 apr 2011.

1. classic92

classic92 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan kära swerdroid'are. <3
    Har skrivit i ett par trådar men inte fått svar på just detta.

Jag har XEU i produktkod och ska ju egentligen ha XEE.
    http://img854.imageshack.us/i/mobilbild.jpg

men det är såhär att min "home knapp" har gått sönder men funkar det att skicka in på garantin fast det står XEU?

tacksam för alla svar och bjuder på eventuella stavfel :)

2. Pjoter

Pjoter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Var är telen köpt och är den stock lr har du lagt in nån annan rom lr rootat den?
    EDIT: Vad gäller root osv har jag visserligen förstått att anovo och liknande reperationsfirmor oftast inte bryr sig om det vid inskick av telefon för garantiåtgärd. Detta verkar dessutom vara hårdvarufel. Dock så ska egentligen inte garantin gälla om man mixtrat med mjukvaran. Men som sagt, detta verkar inte vara nåt som de direkt bryr sig om när man skickar in.

Last edited: 20 apr 2011
  3. classic92

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

köpte den här i sverige på halebop.
    har donat lite förut med den och lagt in olika roms mm. Men följde "Elofs lathund" guiden (Att återställa telefonen till en vanlig JM2) tyvärr ändrades ju inte produktkoden till XEE...

4. Pjoter

Pjoter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hmm.. okej.. Jag vet inte riktigt om det spelar så stor roll för garantin om du har XEU lr XEE. För att skaffa XEE kan du antingen lägga in tex en DOCs-rom med XEE och sen flasha in JM2 igen alt. kör spoof FW såsom Elof nämner i den lilla texten här lr släng en kik lite längre ner i den lilla texten, nåt som Elof dock inte verkar ha testa själv än men det kan nog funka och då slipper du flasha igen.
    https://swedroid.se/wiki/index.php?....A5r_helt_fel_och_ominstall_inte_hj.C3.A4lper

Citat från lathunden
    "Note: Om du inte har XEE som produktkod innan du flashar in denna JM2:a så kommer den inte bli Kies-kompatibel. Du får en återställd telefon
    med 2.1 Eclair och "2e recovery", men Kies kommer inte låta dig uppgradera till något nyare då du inte har rätt produktkod. För att få telefonen
    "Kies-kompatibel" får du antingen böka med SpoofFw (kräver Root & Busybox, se https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=36308) eller gå genom
    följande steg: koka och installera en Doc-ROM med CSC "XEE" eller "XEE-JS1", flasha sedan in JM2, då ska du få en återställd telefon som kör
    Samsung original 2.1 Eclair och har produktkod XEE. Denna kombination godkännes av Kies och du kan uppgradera till nyare via Kies om du vill.

Knappa in * 2767 * 438 726 4636 # och kolla de tre sista tecknen i slutet på rad 2 (PCode) för att se vilken produktkod du har just nu.
    Min produktkod är: GT-I9000HKDXEE. När jag återställer till JM2:an får jag: PDA: JM2 PHONE: JM1 CSC: JM1 (XEE)
    Denna kombination är "Kies-kompatibel", så Kies erbjuder mig att uppgradera till nyaste Samsung-ROM.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Hej flashare! Jag behöver din hjälp att testa följande:
    Jag har ännu inte provat följande trick med kod 272, men förhoppningsvis den kan lösa problemet med att ändra produktkod
    från t.ex. KOR eller NEE till XEE.
    Om du just har flashat in JM2:an, skulle du då kunna prova att knappa in koden nedan för att se om den fungerar samt
    berätta/beskriva för mig vad du får se?

Mata in: * # 272 * <ditt IMEI nummer> # (för att se ditt IMEI, mata in kod: *#06#)
    Nu dyker en lista upp där du får välja vilken produktkod du vill ha. Efter val startar telefonen om.

Det jag undrar är:
    - Fungerar * # 272 *-koden på 2.1 Eclair över huvud taget?
    - Vilken/vilka produktkoder man kan välja?
    - Vad du hade för produktkod innan (se stycket ovan)?
    - Om du inte redan hade XEE, lyckades du byta till XEE mha det här sättet?"

classic92 gillar detta.
  5. Pjoter

Pjoter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Prova det som stod längst ner i ovan inlägg så kan du ju meddela Elof sen vad du fick för resultat! :)

6. classic92

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER