Tyvärr har jag väldigt lie tålamod med böcker. Speciellt när de som de flesta tar en stund att komma in i. Harry Potter-serien är det enda jag läst klart på flera år :/ Är mer för film.
Försöker få äldsta dottern att läsa HP-böckerna men det går lite trögt för henne. Hon är visserligen bara 9 år så hon har några år på sig att läsa dom.
Är det en kuggfråga? Du vet väl att om man är nörd (och det blir man automatiskt om man hänger här) så är man nörd på alla områden. Finns inget nördigare än fantasy och scifi.
Älskar att läsa. Läser Sömnen av Ulf Lundell för tillfället, en riktig höjdarbok. Sent from my LG-P990 using Tapatalk
Läser just nu Isac Asimov vilket lite är för sci-fi vad Tolkien är för fantasy, typ, Innan dess läste jag en King, Bag of Bones och innan det var det Aldrig Fucka Upp, sista(?) boken i Jens Lapidus serie om Stockholms undre värld. Varvar Asimov med en fantasyserie som heter Death Gate Cycle och Atlas Shrugged av Ayn Rand.
Jag älskar att läsa. Jan Mårtenson är en höjdare.Gillar hur han blandar mord och kulturhistoria Patricia Cornwell likaså. Får inte glömma James Herriot förstås. En av de roligaste jag läst är "100åringen som klev ut genom fönstret och försvann".
Klart man läser! Dock har nästan uteslutande alla på senare tid varit ljudböcker. Har fastnat för det formatet, det är skönt att lägga sig ner i sängen till en ljudbok efter en hård dag och sakta sjunka in i sömnen. Just nu lyssnar jag på Steve Jobs biografi, innan dess har det bland annat blivit Hundraåringen (som ovanstående talare nämnde - en alldeles underbar bok), Millennium-serien och hela Harry Potter-sviten. En annan bokserie jag måste rekommendera är Artemis Fowl, sci-fi/fantasy/äventyr kanske framför allt inriktad mot tonåringar men kan läsas av alla åldrar
Har massor med ljudböcker hemma men jag har inte riktigt fastnat för det. Gillar hellre att läsa fysiska böcker.
Ja, jag gillar att läsa. Får ut mer av det än spel, film, eller TV. Det blir väl 60-70 böcker årligen i många olika genrer. Läser e-böcker, ljudböcker och pappersböcker om vartannat. Det är en av anledningarna till att jag tycker så mycket om smartphones - man kan alltid ha en bok på gång. Det blir mycket roligare att diska, gå från a till b eller vänta på bussen. Edit: En gammal boktipslista som jag tänkte att någon kanske kunde ha nytta av. Det här är bra böcker: Slakthus 5, Breakfast of champions/Morgonmål för mästare - Kurt Vonnegut Brev från nollpunkten - Peter Englund Trout fishing in america - Richard Brautigan House of leaves - Mark Z. Danielewski Prosa - Willy Kyrklund Den galopperande svensken, Den store Blondino, Gökmannen - Sture Dahlström Charles Bukowski - Postverket Drömbolaget - JG Ballard Den tredje polisen - Flann O´Brien Moment 22 - Joseph Heller Stories of your life and others - Ted Chiang Alla familjer är psykotiska - Douglas Coupland Fasans berg - HP Lovecraft Is - Vladimir Sorokin And the ass saw the angel - Nick Cave Drömfakulteten – Sara Stridsberg Gomorra - Roberto Saviano The lucifer effect - Philip Zimbardo The demon-haunted world - Carl Sagan Startpistolen - Claes Holmström Åminne - Sven Delblanc Tjänarinnans berättelse - Margret Atwood Låt den rätte komma in - Jonas Ajvide Lindkvist American gods - Neil Gaiman The assassin's tale - Robin Hobb A game of thrones - George RR Martin Alla Ray Bradburys noveller. Biblioteket i babel - Jorge Luis Borges Fear and loathing in Vas Vegas - Hunter S. Thompson Kafka på stranden, Fågeln som vrider upp världen - Haruki Murakami Siddartha - Herman Hesse Hyperion - Dan Simmons Den svenska apan - Joakim Pirinen Gravitationens regnbåge - Thomas Pynchon Resa till nattens ände - Louis-Ferdinand Céline Lång fin blond - Claes Carlsson Blodets Meridian, Vägen – Cormac McCarthy Kraken - China Mieville Blood river -Tim Butcher Sköna förlorare/Beautiful losers - Leonard Cohen
Den hade jag glömt bort Har läst första och andra och väntade på tredje men missade att den har kommit ut.
Jag läser aldrig böcker. Enda undantaget är dessa böcker om webbdesign som är riktigt bra: Läsvärda e-böcker för webbutvecklaren : Hypeline