Gingerbread (2.3.3) är nu officiellt släppt till N1!

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Hessi, 23 feb 2011.

1. djstoffe

djstoffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

[OT]Ööh? CM har aldrig påstått att 7:an är stabil. Därför de kallas nightlys. Om folk ändå väljer att lägga in det på sina lurar är det ju upp till dem.[/OT]

2. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Men sätt dig och gör det bättre själv då Barilla. Du är arg på Google, sluta hacka på utvecklarna på CyanogenMod! Återigen, sjukt jälva respektlöst mot utvecklarna som brinner för det här och sitter och jobbar för att vi ska få ut så mycket som möjligt ur vår telefon.

När det gäller det andra. N1 kommer få 2.3 före alla andra telefoner (förutom Nexus S då) och det är precis i linje med Nexus. Att det sedan dröjde är en helt annan femma men sluta fucking bitcha om det nu. Du kommer få den, vi vet att du är arg, nu kan du hålla tyst.

3. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nej jag kan inte göra det bättre och sen förstår jag inte problemet med att säga att den är buggig när den är det. Får man inte komma med kritik?

Angående 2.3 så stör jag mig mest på "de kommande veckorna" som verkar bli närmare tre månader. Det skötte man uselt, man borde gått ut och förklarat förseningen. Eller får man inte kritisera det heller?

Sen kan man självklart undra vad det är som tar en sådan tid då det i stort sett bara är ett mörkare tema och NFC som N1´an inte ens har. Men men. Det känns som Google är lite för spridda just nu med lansering av "tabs" osv. Dom har kanske tagit sig an för mycket.

Man måste få ställa krav, tycker inte mina synpunkter har varit orimliga.

Largeman gillar detta.
  4. nEE

nEE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    SGS24U

MINA ENHETER

Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    SGS24U
    Telefon 2:
    iphone 14
    +1.

yarr gillar detta.
  5. Festan

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Buggskit, buggiga skit osv osv. Det är inte konstruktiv kritik, helst inte när man själv aldrig har testat det. Bara läst vad andra tycker.

Någon gång i början kanske du ställde krav på ett bra sätt men den senaste tiden har det varit strunt som "Nexus är död" och "Google pissar på N1" som vräkts ur din mun.

Men tycker fortfarande det är kul att ditt huvudargument mot CM har hela tiden varit att det är buggigt men du hade gärna velat ta emot 2.3 för längesedan, ett OS som har enligt rapporter varit buggigt från dag 1 och det är först nu dom börjar få bukt på det. Som jag sade i den andra tråden, vill du inte ha buggig mjukvara ska du vara GLAD att du inte fått 2.3 ännu. Gingerbread får redan nu (2-3 månader efter lansering) en .3 uppdatering. Froyo stannade på .2.

6. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nu blandar du äpplen och päron.

1. Jag personligen tycker att CM är helt värdelöst eftersom det finns för många buggar och jag har med flit svarat rätt drygt eftersom CM inte har något i denna tråd att göra och efters om man fått "ja men öhh ba orka vänta på 2.3 från google öhhh bara lägga in senaste cm öhh" som svar på att man tycker att Google är sega.

2. Jag kan köpa att 2.3 inte var klart, inga problem. Men då ska man inte gå ut med att det snart är klart för release och sen bara vara tyst och låta tiden gå. Då får man gå ut och berätta att det tyvärr har blivit försenat osv.
    Då hade jag inte blivit irriterad.

7. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

8. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Är du rolig eller? Varför upprepa det som står i inlägg 1 i denna tråd?

och Google har inte börjat rulla ut ett skit till N1, står i klartext där att det "kan ta några veckor".

Nexus S ska förmodligen ha den först och prio ligger på det. Så de första N1´orna får nog det först om ett par veckor.

9. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Haha, nä, jag var och postade i fel tråd. Skulle posta i en annan tråd där jag tidigare varit och klampat.

10. Largeman

Largeman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det var väl ett hlvts tjat om CM i varenda tråd om Gingerbread!

Acceptera att det inte passar alla. Klart som fn att man blir lite dryg i tonen då allt bemöts med "men hallå, det är ju bara roooooota och tjöra CM m.m.".

FYI så kör jag en Nexus med CM (bl.a.) och en med stock och det går inte att prata bort, stock är mer tillförlitlig överlag.
    Jag behöver ha en telefon som fungerar 100% av tiden, inte 97%, även om det är bra.

11. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ok, då är du förlåten. :)

12. Festan

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Det är din rätt att inte installera CM, det är ingen som säger något om det. Det är det sättet du rackade ned på det som jag reagerade på. Nu framgår det inte heller i dina poster om du har testat det eller inte men tycker inte man har "rätt" att kalla något "värdelöst" innan man ens har testat det och helst innan man har testat en stable version.

Alla företag fungerar tyvärr så här. Inte vidare bra på att hålla folk uppdaterade om vad det är som dröjer. Kan förstå irritation och frustration hos N1 användare men tycker ändå sättet som du reagerade på var extremt.

13. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Mitt EDIT: nästsista inlägg i frågan om stock vs. CM: Sen när är en produkt, även iPhone, 100%ig.. Men jag förstår folk som inte vill lägga in CM nigthlys, men för folk som är överkåta på Androiduppdateringar, och inte då kan tänka sig lägga in CM stable för att testa, förstår jag inte.

Skippa det kåta så tystar snacket om CM också tror jag. :) Det är för den kåtas skull som folk rekommenderar CM. :)

/Söder

Last edited: 23 feb 2011
  14. yarr

yarr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Ja men varför inte ladda upp den till både N1 och N S menar jag... Det finns ju fortfarande bara fördelar från allas sida? Om dom ändå börjar rulla ut OTA:n i detta nu så varför inte lägga upp uppdateringarna online för att göra alla glada och minska belastningarna?

15. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Källa tack! (En riktig sådan alltså. Ett godtyckligt inlägg från XDA är inte en källa.) Med tanke på de spekulationerna du postat innan verkar din källkkritik vara lite bristfällig minst sagt. :( Det är ganska uppenbart att ditt citat är från någon som spekulerar med tanke på formuleringen och att personen i fråga kastar skit på Samsung, vilket en Google-anställd eller någon ens i närheten skulle göra.

Man skulle nästan kunna tro att du medvetet vill tro alla negativa spekulationer eftersom du direkt rapar upp dem som fakta. Tråkigt att se att du gått från någon som, ibland kanske lite kantigt uttryckt, försökte hjälpa/kommentera på ett givande sätt i trådar numera bara sprider rykten utan någon som helst källkritik och även vrida på folks formuleringar eller överdriva för att få saker att framstå på det negativa sättet du vill. Tråkigt. :(

16. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Blunden... Vad är det som är så tråkigt? Det är väl snarare rimligt att den nya herren på täppan får först, speciellt nu när dom haft problem med omstarter så vill man prioritera att dom får uppdateringar först. Därför får Nexus One snällt vänta tills alla S har fått, det lär ta några veckor. Angående kommentaren om Samsung så var det inte min och jag har inget att säga om Samsung då jag inte ägt en själv.

Så för att summera det hela så har jag ingen källa, men tar du det jag skrev ovan plus det faktum att ingen på XDA har fått en OTA till Nexus One eller hört talas om någon som fått det samtidigt som flera rapporterar att det kommit ut till Nexus S så får man göra slutsatsen att 1+1=2. :)

Hoppas du blir gladare.

17. yarr

yarr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Vart ska man hålla utkik efter update.zip för att få reda på det så snabbt som möjligt? :)

18. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

twitter

19. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

o_O Men du har heller aldrig kört CM? :) Och har ändå mycket åsikter där. :)

/Söder

20. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Fast "hittade förklaringen gällande utrullningen" stämmer ju inte på något sätt. Där implicerar du ett faktabaserat påstående, vilket du inte har något. Ska du posta andras spekulationer vore det bra om du i alla fall antyder att det finns en stor osäkerhet i det uttalandet. Bara ett sådant ord som "eventuellt" eller formuleringen "en möjlig förklaring" hade dugit fint.

Nja, det finns ju några inlägg där folk "hört att folk fått den" på XDA också så skulle inte lita på något av de inläggen förrän någon ger åtminstone bildbevis eller en länk.